مجتمع استفاده مختلط آنتونیو گرانجو / قطعات


مجتمع استفاده مختلط آنتونیو گرانجو / قطعات

António Granjo ،یبی با کاربری ،یبی / قطعات - عکاسی بیرونی، منظره شهری، ویندوز
© فرناندو گوئرا | FG+SG

مجتمع کاربری ،یبی آنتونیو گرانجو / قطعات - عکاسی خارجی، نماآنتونیو گرانجو ،یب کاربری ،یبی / قطعات - عکاسی داخلی، پله‌ها، پنجره‌ها، نما، تیرآهن، نرده‌ایمجتمع کاربری ،یبی آنتونیو گرانجو / قطعات - عکاسی خارجی، نما، نرده، بالکنمجتمع کاربری ،یبی آنتونیو گرانجو / قطعات - عکاسی خارجی، نماAntónio Granjo ،یبی با استفاده از ،یب / قطعات - تصاویر بیشتر+ 22


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

آنتونیو گرانجو با استفاده ،یبی/قطعه‌ها - عکاسی بیرونی، پنجره‌ها، منظره شهری، نما
© فرناندو گوئرا | FG+SG

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. این مداخله زندگی جدیدی را به این مجموعه قدیمی متشکل از سه حجم مجزا بخشید و زندگی شهری را تقویت کرد و منطقه ای از شهر را که در حال تغییر است، بازسازی کرد.

António Granjo ،یبی با کاربری ،یبی / قطعات - عکاسی خارجی، پنجره، منظر شهری
© فرناندو گوئرا | FG+SG

واقع در Bonfim، پورتو، هدف از مداخله بازیابی و تبدیل یک زمین خالی بود که یک کارخانه قدیمی مصالح ساختم، را به یک پروژه مسکن و خدمات مختلط در خود جای داده بود و خاطره ساخت و ساز اصلی را حفظ کرد.

António Granjo ،یبی با کاربری ،یبی / قطعات - عکاسی خارجی، پنجره، نما
© فرناندو گوئرا | FG+SG
António Granjo ،یب کاربری ،یبی / قطعات - عکاسی داخلی، پله ها، پنجره ها، نما
© فرناندو گوئرا | FG+SG

ورودی اصلی عابر پیاده و جاده از طریق Rua António Granjo است. این نمای خیابان شامل ساختمان 16 آپارتم، برای اسکان چند خانواده و محل س،ت دانشجویی است که ،مت پذیرش از آن ها به ویژه قابل توجه است. ادامه اقامتگاه دانشجویی در فضای داخلی بلوک، در حجم های مختلف و در مجموع 212 اتاق توزیع شده است.

António Granjo ،یبی استفاده از ،یب / قطعات - تصویر 25 از 27
طرح
António Granjo ،یبی با استفاده از ،یب / قطعات - تصویر 26 از 27
بخش ها

جنبه های اصلی نمای اصلی رو به Rua António Granjo با بازیابی و بازتولید ،اصر سازنده و جزئیات مشخصه کاربری صنعتی سابق حفظ شده است. طبقه سوم که در پشت بام ادغام شده است، دارای زب، معاصر است که با استفاده از مانساردهای روکش شده با روی همرنگ با قاب های پنجره خارجی مشخص شده است. این کار بیش از ایجاد کنتراست، مکمل بودن و یکپارچگی همه ،اصر را با یکدیگر و با محیط اطرافشان برجسته می کند و در عین حال حسی معاصر را به آن اضافه می کند.

مجتمع کاربری ،یبی آنتونیو گرانجو / قطعات - عکاسی خارجی، نما
© فرناندو گوئرا | FG+SG

با وجود کاربردهای متضاد آن، این پروژه با زب، مورد بررسی قرار گرفت که به دنبال متحد ، ،اصر از پیش موجود، تقویت هویت مکان بود. دودکش صنعتی به ،وان یک ،صر زیبایی شناختی و خاطره ای از گذشته حفظ و بازیابی شد و در شخصیت فضا نقش محوری پیدا کرد.

آنتونیو گرانجو ،یب کاربری ،یبی / قطعات - عکاسی داخلی، پله‌ها، پنجره‌ها، نما، تیرآهن، نرده‌ای
© فرناندو گوئرا | FG+SG

ارتفاع سقف سخاوتمندانه انبارهای قدیمی امکان ایجاد دو طبقه مسکن و قرار دادن یک طبقه دیگر را در پشت بام فراهم کرد. معرفی فضاهای باز امکان ایجاد حیاط، ورود نور طبیعی به خانه های مختلف و ایجاد احساس همسایگی در بین ،نان فضاها را فراهم کرد. مشخصات سقف های صنعتی، به ویژه طراحی صنعتی، حتی در این فضاهای باز نیز حفظ می شد.

مجتمع کاربری ،یبی آنتونیو گرانجو / قطعات - عکاسی داخلی، اتاق خواب، تخت
© فرناندو گوئرا | FG+SG

علاوه بر پاسیوها، وسعت زمین امکان ایجاد یک فضای باز مش، گسترده با مناطق سنگفرش و یک چمن را فراهم کرد. درختان پرتقال، راش و ص،ر که قبلاً در این سایت وجود داشتند، برای این فضاهای بیرونی حفظ شدند، و باعث افزایش سرسبزی که نمونه پورتو است، افزوده شد، در حالی که سنگ های یافت شده در سایت نیز به همین ترتیب برای ایجاد دیوارهای داخلی در مناطق مش، بیرونی مورد استفاده قرار گرفتند.

مجتمع کاربری ،یبی آنتونیو گرانجو / قطعات - عکاسی بیرونی، منظره شهری
© فرناندو گوئرا | FG+SG




منبع: https://www.archdaily.com/995958/antonio-granjo-mixed-use-complex-fragmentos