قفسه کتاب آپارتمان / COTA760 | آرک دیلی


قفسه کتاب آپارتمان / COTA760

قفسه کتاب آپارتمان / COTA760 - عکاسی داخلی، قفسه بندی، صندلی
© کریس فرهت

قفسه کتاب آپارتمان / COTA760 - عکاسی داخلی، کمد، قفسه بندیقفسه کتاب آپارتمان / COTA760 - عکاسی داخلی، میز، قفسه، صندلی، پنجرهقفسه کتاب آپارتمان / COTA760 - عکاسی داخلی، کمد، قفسه بندی، میز، پنجرهقفسه کتاب آپارتمان / COTA760 - عکاسی داخلی، کمد، قفسه بندیقفسه کتاب آپارتمان / COTA760 - تصاویر بیشتر+ 20


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا


  • <،le>حوزه مساحت این پروژه معماری حوزه :
    100 متر مربع

  • <،le>سال سال اتمام این پروژه معماری

    سال:

    2022


  • <،le>ع، ها

  • <،le>تولید کنندگان برندهایی با محصولات مورد استفاده در این پروژه معماری

    تولید کنندگان: لابلوز، خوشمزه – لذیذ


  • معماران اصلی:

    لوئیس روسی، نیک، لو رو،، پائولا لموس

قفسه کتاب آپارتمان / COTA760 - عکاسی داخلی، میز، قفسه، صندلی، پنجره
© کریس فرهت

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. وقتی مشتری برای کمک به بازسازی آپارتمانش نزد ما آمد، آرزوی اصلی او داشتن یک اتاق نشیمن وسیع و جادار بود که بتواند کتاب ها، وسایل موسیقی و پروژکتور خود را در آن جا داده و در عین حال دوستانش را راحت جمع کند. از آنجایی که او علاقه زیادی به آشپزی داشت، می‌خواست آشپزخانه‌ای راحت داشته باشد که متن، با وسایل باشد و فضای بیشتری برای آشپزی داشته باشد. از آنجایی که آپارتمان قدیمی بود اما قبلا بازسازی کامل شده بود، روی این فضاهای اصلی و اتاق خواب دوم که تبدیل به اتاق اداری و مهمان شد تمرکز کردیم.

قفسه کتاب آپارتمان / COTA760 - عکاسی داخلی، کمد، قفسه بندی
© کریس فرهت

برای ایجاد تحول، مداخله اصلی ما حذف اتاق خواب سوم آپارتمان بود. فضای بزرگی را در اتاق اشغال کرد و در نهایت آن را L شکل کرد. با حذف آن، اتاق نشیمن شکل مستطیلی بیشتری به دست آورد و کاملاً یکپارچه شد.

قفسه کتاب آپارتمان / COTA760 - عکاسی داخلی، کمد، قفسه بندی
© کریس فرهت
قفسه کتاب آپارتمان / COTA760 - عکاسی داخلی، کمد، قفسه، میز
© کریس فرهت

برای ایجاد وحدت بیشتر در فضا و پاسخگویی به نیازهای مشتری، یک قفسه ف،ی قرمز بزرگ را پیشنهاد کردیم که تمام دیوار اتاق را گرفته بود. در آن، مجموعه ای از کتاب ها، صفحات، سیستم های صوتی، پروژکتور و حتی پیانوی الکترونیکی امکان پذیر بود. نقاشی قرمز این ،صر را برجسته کرد و رنگ را به محیط آورد که به طور کلی خنثی تر باقی ماند.

قفسه کتاب آپارتمان / COTA760 - عکاسی داخلی، میز، پنجره، صندلی
© کریس فرهت
قفسه کتاب آپارتمان / COTA760 - تصویر 25 از 25
آ،و
قفسه کتاب آپارتمان / COTA760 - عکاسی داخلی، میز، صندلی، پنجره
© کریس فرهت

کف چوبی اتاق نشیمن که یکی از جالب ترین ،اصر موجود در آپارتمان بود، در نقاط ت،یب تکمیل و بازسازی شد. روی دیوارها چند ستون و تیر بتنی بین اتاق نشیمن و آشپزخانه را خالی کردیم تا این ماده ای که زیر گچ پنهان شده بود، جزء ،یبات محیط شود.

قفسه کتاب آپارتمان / COTA760 - عکاسی داخلی، کمد، قفسه بندی، پنجره
© کریس فرهت
قفسه کتاب آپارتمان / COTA760 - عکاسی داخلی، کمد، قفسه بندی
© کریس فرهت

ما از قفسه ف،ی برای نورپردازی آپارتمان استفاده کردیم، نورافکن های جهت دار آویزان که به سقف اشاره می کنند تا نور غیرمستقیم برای اتاق ایجاد شود. این نورپردازی را با دیوارکوب و چراغ های زمینی و رومیزی تکمیل کردیم. روی میز ناهارخوری، چند نقطه سقفی قرار دادیم و از چراغ های آویزان برای یکپارچگی بصری بیشتر فضا اجتناب کردیم.

قفسه کتاب آپارتمان / COTA760 - عکاسی داخلی، اتاق غذاخوری، میز، مبل، پنجره، صندلی، میز، آشپزخانه، پرتو
© کریس فرهت

در آشپزخانه، کانترها و کفپوش های موجود را حفظ کردیم، اما نازک کاری را تغییر دادیم تا بهتر با مداخله در اتاق نشیمن ارتباط برقرار کند. با تغییر موقعیت درب اتاق لباسشویی، توانستیم یک کانتر جدید اضافه کنیم که به همان سبک قفسه ف،ی در اتاق نشیمن ساخته شده است. همچنین یک قفسه ف،ی روی اجاق گاز ایجاد کرده‌ایم تا فضای ذخیره‌سازی راحت‌تری را فراهم کنیم.

قفسه کتاب آپارتمان / COTA760 - عکاسی داخلی، قفسه بندی
© کریس فرهت

در دفتر کار نیز از همین منطق از نازک کاری اتاق نشیمن استفاده کردیم و ساختاری ف،ی با ،اصر چوبی ایجاد کردیم. از طرفی ساختار ف،ی را در این محیط سفید کردیم و فضای سبک تری را برای محل کار ایجاد کردیم.

قفسه کتاب آپارتمان / COTA760 - عکاسی داخلی، قفسه بندی، صندلی
© کریس فرهت




منبع: https://www.archdaily.com/995765/bookshelf-apartment-cota760