برترین معماری های ساختمان در ایران مجله خبری درباران

شرکت مهندسی نکست آفیس – یکی از نیرومندترین شرکت های جدیدالتأسیس و نوظهور در پایتخت ایران – این خانه خصوصی را طراحی کرده است. اتاق های چرخان در این خانه به حداکثر استفاده از سازه در هنگام تغییرات دمایی محلی کمک می کنند و برای ایجاد اتاق های باز تابستانی به سمت بیرون می چرخد و در هوای سرد می توانند به سمت داخل بچرخند. این دفتر و بازارچه در شهر همدان واقع می باشد و دارای نمای آجری است، از بیرون شکلی موجی مانند در سقف ایجاد می کند که عموم مردم بتوانند از آن بالا بروند و روی آن بنشینند. آیا “فصلنامه معماری و ساختمان” متعلق به شماست یا عضو تیم آن هستید؟ عضو شوید و اطلاعات آن را ویرایش نمایید.

  • همانطور که گفته شد، فاز یک مربوط به بررسی‌های زمین‌شناختی است که تحت عنوان ژئوتکنیک یاد می‌شود.
  • هر پنج طبقه فوقانی توسط نمای چوبی پوشانده شده که این نما در پنجره ها نیز امتداد دارد و به آسانی از ورود آفتاب ظهر به داخل بنا جلوگیری می کند.
  • براساس نتایج پژوهش، با مقایسه روش های طراحی در ارتباط با عوامل اثرگذار در طراحی معماری این ساختمان ها، روش های طراحی نظام مند و منطقی-مرکب روش های مطلوب تری جهت طراحی ارزیابی گردیده اند.
  • اگر خانه ای فریبنده و با هویت می خواهید، سبک کرفتسمن بهترین گزینه برای شما می باشد.
  • در مقابل آن دکوراسیون داخلی به چگونگی چیدمان فضا با استفاده از المان های مختلف می پردازد.

این قسمت های سازه دارای سطوحی است که رویه آن ها از سنگ پوشیده شده اند و می توان از آن ها برای مهمانی ها و همایش ها استفاده نمود. هر ساختمان به تناسب فعالیتی که در قسمتهای مختلف آن انجام می شود نیاز به نور مناسب دارد ،تامین نور کافی از طریق نور طبیعی برای ساختمان بسیار مفید است زیرا نور خورشید علاوه بر روشنایی ،در از بین بردن میکرب ها وگرم کردن فضا نیز موثر است. مهم نیست تک تک اعضای خانواده در خصوص مسکن یا تمامی کارکنان یک شرکت ارزش گذاری یکسانی داشته باشند. اما این مهم است که ارزشهای همه افراد خانواده یا آنهایی که با هم زیر یک سقف زندگی یا کار می کنند در تغییرات آتی در نظر گرفته شود.

۱۱ مورد از بهترین ساختمان های دوره بیداری معماری ایرانی

خانه ای که با این سبک معماری ساخته می شود دارای تیرهای نمایان و ظاهری تقریباً رنگ و رو رفته است. نمای خانه صبا توسط رضا صیادیان و سارا کلانتری طراحی شده و دارای ظاهری پویا و متحرک است. در نما از کرکره های چوبی مواج در مقابل پنجره ها استفاده شده است که توسط ساکنان بسته به نیاز آنها به نور ، حریم و دید ، به صورت دستی قابل تنظیم است. این خانه با اتاق های چرخان در فصول مختلف و عملکرد های گوناگون برخوردار است که فضاهای داخلی ( درونگرا یا برونگرا) و فرم بیرونی متفاوتی را ایجاد می کند و به طور مداوم تغییر می کند. ساختمان با الگو گرفتن از معماری بومی کشور ، با باز و بسته شدن کیفیتی مانند فضاهای ییلاق و قشلاق ایجاد می کند. در تابستان با باز شدن دارای تراسی بزرگ و حجم شفاف نور است و در تابستان با چرخش به داخل به حجمی بسته ، بدون تراس با حداقل شفافیت تبدیل می شود.

معماری واقعی این خانه ها بسیار ساده است و اتاق های ساده و بزرگ در آن دیده می شود. فضای خانه های روستایی به اعضای خانواده این اجازه را می دهد که از زندگی در فضایی بزرگ و دور از هرج و مرج و شلوغی لذت ببرند. این سبک از معماری نیز مانند سایر سبک ها زیبایی خاص خود را دارد و مورد پسند واقع می شود.

پربیننده ترین مطالب هفته

از طرح تایید شده نهایی در پلان های فاز یک، برای تهیه مرحله های بعدی استفاده می شود. ۴-تا جای که امکان دارد برای تمام اتاق خواب ها کمد دیواری در نظر بگیرید. ۳-باید تا جایی که امکان دارد درب اتاق خواب والدین از اتاق خواب فرزندان دورتر باشد و کنار هم قرار نگیرند. پیشنهاد می‌شود قبل از شروع فرآیند طراحی، طرح‌های مشابه با کار خود را بررسی کنید و از تجربیات مهندسان دیگر استفاده کنید. هنگام طراحیِ ورودی‌ها و خروجی‌ها و تصمیم‌گیری در مورد طرح سطوح شیب‌دار، توجه کافی به خیابان‌های اطراف و جریان ترافیک آن‌ها صورت گیرد.

طراحی معماری ساختمان شامل سبک ساخت و کالبد ساختمان، روش ساخت و عملکرد معمار می‌باشد. مهارت و تجربه مهندس معمار، منجر به خلق سازه‌هایی با طرح‌های چشم نواز و منحصر به فرد خواهد شد. طراحی فنی ساختمان شامل تهیه پلان، مقاطع، شبیه‌سازی‌ها و تصاویر سه بعدی، فرم و بافت کلی پروژه و طرح‌های دقیق آن، آرایش‌های فضایی، نما، نمای کلی و تعیین نوع و مقدار حدودی مصالح ساختمانی است.

Rhino3D یک نرم افزار گرافیکی سه بعدی و CAD است که از مدل NURBS استفاده می کند. Rhino از یک مدل ساز سطح آزاد، در صنایع مختلف از طراحی صنعتی گرفته تا طراحی محصول و معماری استفاده می کند. شاید تعجب کنید که چرا ما آن را در نرم افزارهای سه بعدی طبقه بندی نکردیم.

کلید اصلی تبدیل شدن به یک معمار موفق، داشتن مهارت های ارتباطی خوب است. یک معمار باید بتواند دیدگاه های خودش را به شکل موثری بیان کند و انتظاراتی که از پروژه معماری می رود را هم تفسیر نماید. علاوه بر این، معمارها باید د نحوه برقراری ارتباط حرفه ای با مشتریان را بلد باشند تا مطمئن شوند که نیازها و خواسته های مشتریان درک و برآورده می شود. 1- معمار فنی معمارهای فنی متخصصانی هستند که در درجه اول به جنبه های فنی یک سازه مثل بهره وری حرارتی و ضد آب بودن آن توجه دارند. این معماران، مسائل مکانیکی جزئیات ساختمان را بررسی و اصلاح می کنند تا مطمئن شوند که ساختمانها با استانداردها و مقررات ساختمانی منطقه ای و محلی مطابقت دارند. تحقیق و پیروی از قوانین منطقه بندی، قوانین ساختمان سازی، مقررات شهری و سایر مقرراتی که روی پروژه معماری تاثیر می گذارند.

توانایی تبدیل ایده به فرم، که از حساس‌ترین و پر چالش‌ترین بخش‌ها در فرایند طراحي معماري است، تخصص ماست. شرکت خط و خاک با بهره‌مندی از کارشناسان و مهندسان معماری و عمران آماده است تا کلیه خدمات ساخت‌وساز ازجمله نوسازی و بازسازی ساختمان، اجرای دکوراسیون داخلی، نوسازی نما، طراحی نقشه معماری و… را به متقاضیان محترم ارائه دهد. ساختمان شماره ۱ محلات که در مسابقه جایزه معمار سال ۸۹ ، رتبه نخست گروه مسکونی را کسب کرد در شهر محلات واقع شده و طراحی آن را دفتر معماری کالکتیو ترین با مدیریت رامین مهدی زاده ، بر عهده داشته است. در نمای ساختمان از مصالح بومی ، سنگ هایی که از کارخانه های برش سنگ محلی جمع آوری شده است استفاده شده است و ترکیب آن با چوب در نما ، ظاهری مدرن و زیبا به آن می بخشد. در طراحی نقشه معماری مربوط به یک ساختمان، طراحی حجم و محیط ساختمان، استفاده کردن از طراحی های اولیه و شماتیک، کاربردی و سودمند خواهد بود. این نقشه ها به روش دوبعدی و سه بعدی، این امکان را به طراح می دهد که تصاویر و تجسمات ذهنی خود را عملی کند و از اجرایی بودن آن پلان تا حدودی مطمئن شود.