فصلنامه معماری و ساختمان، شماره ۶۴، بهار ۱۴۰۰

طرح معماری یک برنامه ریزی ، تحقیق و نقشه ای از طرحی است که در حال ایجاد است و تمام آنچه که آنها در روند ساخت به آن احتیاج دارند و از تمام جزئیات پیش نویس تهیه شده است تا از بروز مشکلی در حین اجرا جلوگیری شود. آخرین کاری که برای تمام کردن و تکمیل طراحی نقشه باید انجام شود، مبلمان کردن پلان به روش صحیح و اصولی است. مبلمان کردن صحیح و اصولی پلان، به طراحان کمک می کند که ایراداتی را که پلان آن ها دارد بینند و آن ها را اصلاح کنند. در این گام از طراحی، شکل کلی طراحی نقشه تقریبا به پایان رسیده است و فقط باید ریزه کاری ها و بعضی اصلاحات انجام شود. در این گام بر اساس ستون گذاری که در گام پیش انجام شد احتمالا نیاز باشد که تغییرات خیلی جزئی در طرح های طبقات به وجود بیاید.

رایج‌ترین راه شکل دادن به یک تصور یا مفهوم مقایسه است؛ مقایسۀ روابط عینی بین اشیا. یک مثال در مورد کانسپت قیاسی در طراحی معماری، توجه معمار به بناهای قدیمی و الگو گرفتن از آن برای پروژه‌ای که می‌خواهد آن را طراحي کند. به عنوان مثال، زمانی سبک گوتیک کانسپ قیاسی طراحان معمار برای ساخت دانشگاه‌ها و کلیساها بود. همانطور که گفته شد، فاز یک مربوط به بررسی‌های زمین‌شناختی است که تحت عنوان ژئوتکنیک یاد می‌شود. ژئوتکنیک، محیط مکانیکی زمین‌شناسی و عملکرد مکان ساخت پروژه را تعیین می‌کند.

  • شرکت مهندسی نکست آفیس – یکی از نیرومندترین شرکت های جدیدالتأسیس و نوظهور در پایتخت ایران – این خانه خصوصی را طراحی کرده است.
  • پایگاه خبری معماری و نما در سال ۱۳۹۹ با هدف اطلاع رسانی و ارائه آخرین مطالب آموزشی و پژوهشی در حوزه معماری بویژه نما در صنعت ساختمان شروع به کار نموده است.
  • فضای خانه های روستایی به اعضای خانواده این اجازه را می دهد که از زندگی در فضایی بزرگ و دور از هرج و مرج و شلوغی لذت ببرند.
  • برای ایجاد یک فضای پناهگاه مانند در قسمت پشتی ساختمان، با یک ورودی تیز و تیز چشمگیر، شکل این سازه به گونه ای است که گویا از وسط به دونیم تقسیم شده است.

چه حسی به شما دست می دهد؟ مسلماً از معماری خانه ها در مسیر لذت خواهید برد. این حس و حال دوست داشتنی ناشی از زیبایی معماری خانه هایی است که با سبک فرانسوی بنا شدند. نرده های دست ساز، تیرهای سقفی نمایان و المان های چوبی پر زرق و برق حسی از گرما و صمیمیت به فضای چنین خانه ای می بخشند و محیطی دنج و آرام برای ساکنین فراهم می نمایند. بین آن چه که خوب به نظر می رسد و آن چه که برای خانواده شما کارآمد است باید تعادل برقرار شود. در واقع یک خانه رویایی نیز باید بر اساس نیازها و سلایق اعضای خانواده ساخته شود و علاوه بر زیبایی به بهترین شکل قابل استفاده باشد.

آجر در طراحی نمای مدرن ساختمان مسکونی

رعایت فاصله استاندار 20 سانتی متری از دیگر استانداردهایی است که باید به آن توجه شود. ساخت خانه با معماری کولونیال ایده ای بسیار عالی برای خانواده های پر جمعیت است؛ زیرا به اندازه کافی فضا برای اعضای خانواده دارد. نمی دانید از کجا باید شروع کنید؟ آشنایی با سبک های رایج معماری گزینه های پیش روی شما را محدودتر نموده و راحت تر می توانید طرح ایده آل خود را انتخاب کنید. شبکه صدای بین‌المللی و ۲۴ ساعته IVOAA (فارسی) در موضوعات تخصصی شهر- معماری و هنر و زیر نظر IVOAA بین المللی () ارائه می‌گردد. این پل زیبا در پارک آب و آتش توسط معمار جوان زن ایرانی ،‌ لیلا عراقیان طراحی شده است و در حال حاضر بزرگترین پل عابر پیاده در کشور به طول ۲۷۰ متر است.

اطلاعاتی نظیر شرایط پروژۀ مورد نظر و وضعیت آن نسبت به سایر پروژه‌ها، آگاهی از شرایط آب و هوایی و غیره. هرقدر این طلاعات جمع آوری شده کامل‌تر باشد، مراحل بعدی بهتر پیش خواهد رفت. برای کمک به سایت ما و گسترش آموزش در بین فارسی زبانان، در سایتها، وبلاگ ها و شبکه های اجتماعی لینک سایت ما را درج کنید.

به دلیل استفاده از متریال های چوبی در ساخت خانه های کرفتسمن، آن ها ساده، طبیعی و روشن هستند. در این مقاله برخی از بهترین ساختمان ها و پل های ساخته شده در کشور را مورد بررسی قرار خواهیم داد. با پیگیری‌های صورت گرفته و بازدیدهای میدانی که داشته‌ایم، عملیات اجرایی احداث کمپ ورزشی شهرک طرق مشهد آغاز شده و این زیرساخت به عنوان یکی از بسترهای مورد استفاده در موضوع استعدادیابی ویژه حاشیه شهر مورد استفاده قرار می‌گیرد. سازه ای بسیار زیبا که در سال ۱۹۶۳ برای خانواده شیتز ساخته شد و سپس توسط جیمز گلدشتاین خریداری شد. تا به حال چندین فیلم سینمایی در این خانه زیبا ساخته شده که شاید مهم ترین آنها فرشتگان چارلی باشد.

طراحی دیوار محوطه برای مرز بندی فضا ها طراحی وساخته می شود که با استفاده از المان ها با توجه به کاربری فضا و فرهنگ عمومی دسته بندی می شوند برای طراحی دیوار محوطه می توان از خط کشی روی زمین و یا این که از دیوارهای بتنی بلند استفاده کرد…. 2- معمار برنامه ریزی این نوع معمارها معمولا برای کمک به مشاوره در مورد پایبندی پروژه به الزامات و مقررات محلی و ملی وارد پروژه می شوند. به عنوان مثال، یک معمار برنامه ریزی محدودیت های قانونی سایت یا همان محل اجرای پروژه را مشخص می کند یا پروژه را برای تایید و کسب مجوز به مقامات محلی و منطقه ای ارائه می دهد. طراحی و اجرای تخصصی نمای بنا، محوطه‌سازی و روف گاردن، دیوار حیاط و… حومه کلیفتون در ساحل اقیانوس اطلس کیپ تاون، به دلیل زیبایی منظره‌ای که دارد، ترافیک بالایی دارد و ساکنان و گردشگران علاقه‌مند به دویدن و پیاده‌روی هستند.

فهرست مطالب

همچنین این آجرکاری موج گونه دسترسی به سطوح بالایی ساختمان، جایی که ورودی بخش اداری است را فراهم می کند. ما ۱۱ مورد از بهترین نمونه های ساختمان ها و پل های جدید کشور را در اینجا جمع آوری کرده ایم و موردبررسی قرار داده ایم. برای دسترسی به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی به نشانی زیر مراجعه نمایید. لطفاً جهت اطلاع از خدمات این بخش از صفحه برندینگ ساختمانبازدید فرمایید. این خانه ها دوستدار محیط زیست هستند و نقش بسزایی در کاهش مصرف انرژی ایفا می کنند.

آن ها احساس می کنند که این مسئله باید از ابتدا در طراحی ها در نظر گرفته می شده است. این ساختمان شش طبقه در محله کهریزک و در جنوب غربی پایتخت که به سرعت درحال توسعه می باشد، واقع شده است که عمدتاً خانواده های کم درآمد ساکن آن هستند. صفحات آجری زاویه دار، در فضای داخلی سایه می افکند و باوجود شکاف ها و سوراخ های موجود در متریال مورداستفاده، به تهویه فضاها، کمک می کند و ساکنان آن را از آب وهوای گرم و خشک شهر حفظ و نگهداری می کند. ورودی دوم اداره در گوشه ای از بلوار اصلی قرار دارد که ارتفاع آن از سطح ورودی پارکینگ به محل کار، به اندازه یک پله، با شکلی عادی می باشد. فرم رفت و برگشتی و موج مانند سقف شکلی آجدار و چشمگیر برای فضای درونی سقف تشکیل می دهد که سطحی مزانزینی را در بالاترین نقطه خود جای می دهد.