آپارتمان مسکونی در بادده نگار / استودیو فروزن موسیقی


آپارتمان مس، در بادده نگار / استودیو فروزن موسیقی

خانه آپارتمان در بدده نگر / استودیو فروزن موزیک - عکاسی بیرونی، پنجره، نما
© همانت پاتیل

خانه آپارتمان در بدده نگار / استودیو فروزن موسیقی - عکاسی بیرونی، پنجره، آجر، نماآپارتمان مس، در بادده نگار / استودیو فروزن موسیقی - عکاسی داخلی، پاسیوخانه آپارتمان در بدده نگر / استودیو فروزن موزیک - عکاسی داخلی، پنجره، نما، بتنخانه آپارتمان در بدده نگر / استودیو فروزن موزیک - عکاسی بیرونی، پنجره، نماآپارتمان مس، در بدده نگر / استودیو فروزن موزیک - تصاویر بیشتر+ 22


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا


  • <،le>حوزه مساحت این پروژه معماری حوزه :
    53000 فوت مربع

  • <،le>سال سال اتمام این پروژه معماری

    سال:

    2022


  • <،le>ع، ها

  • <،le>تولید کنندگان برندهایی با محصولات مورد استفاده در این پروژه معماری

    تولید کنندگان: فولاد آپولو، Dirk India Pvt Ltd، Essco توسط Jaquar Group، درب فرانسوی بی نهایت، جکوار، جانسون لیفت، کیتک، لگراند، مانگالور، پلی کاب، Prism Johnson Limited


  • معمار اصلی:

    ماهش دیپاک شیرکه

خانه آپارتمان در بدده نگار / استودیو فروزن موسیقی - عکاسی بیرونی، پنجره، آجر، نما
© همانت پاتیل

خلاصه زمینه و طراحیدر ابتدا قرار بود این زمین (قطعه) پیشنهادی حدود. برج 10 تا 11 طبقه با 4 واحد مس، متوسط ​​در هر طبقه و مقداری منطقه تجاری روی زمین. به نحوی این ایده متوقف شد و یکی از توسعه دهندگ، که مایل به اجرای پروژه بود، آقای نارش بهداکواد، آمد تا راه حل جایگزینی را بخواهد که از نظر زیبایی شناختی متفاوت باشد (؟)، پایدار، با افزایش کمی در مقایسه با قبل از آن، اما همچنان FSI مشابه را مصرف می کند تا این پیشنهاد از نظر تجاری قابل دوام باشد. با این ورودی ها، فرآیند طراحی آغاز شد…

خانه آپارتمان در بدده نگر / استودیو فروزن موزیک - عکاسی بیرونی، پنجره، نما
© همانت پاتیل
خانه آپارتمان در بدده نگار / استودیو فروزن موزیک - تصویر 19 از 27
پلان – طبقه همکف
آپارتمان مس، در بادده نگار / استودیو فروزن موسیقی - عکاسی داخلی، پاسیو
© همانت پاتیل

برنامه ریزی معماریدر مقایسه با ایده قبلی 4 خانه مس، ی،ان در هر طبقه، ما با طرحی که دارای 6 خانه در یک طبقه باشد، با اندازه ها و جهت گیری های مختلف موافقت کردیم. این به این م،ی است که معمولاً یک تقارن ساده از نوع آینه ای در ساختمان های آپارتم، مس، در هند یافت می شود که عمدتاً بر روی یک نوع مشتری مشابه متمرکز شده است. به این م،ی که یک ساختمان سه خوابه (3BHK) ممکن است به طور کلی آپارتمان های یک خوابه (1 BHK) را ارائه نکند و بالع،. این پدیده به ترویج یک ت،یم اجتماعی ناعادلانه از طریق معماری کمک می کند (محله های منزوی). ما سعی کردیم این مفهوم را به چالش بکشیم و سعی کردیم هر سه نوع اندازه کلی را در یک طبقه – یک آپارتمان یک خوابه، یک آپارتمان دو خوابه و یک آپارتمان سه خوابه نیز ارائه دهیم. در اینجا هدف این بود که محیطی ساخته شده به مشتریان ارائه شود که در آن متراژ اجاره و قیمت آنها متفاوت باشد، اما موقعیت اجتماعی و احساس شادی و افتخار در بین ،نان آن ی،ان باشد. این تصمیم نه تنها ویژگی جامع تری به برنامه ریزی معماری داد، بلکه از نظر استفاده از پتانسیل کامل طرح، به ویژه با توجه به شکل زاویه ای عجیب و غریب آن، کارآمدی خود را نشان داد.

خانه آپارتمان در بادده نگار / استودیو فروزن موسیقی - عکاسی داخلی، آشپزخانه، پنجره، پله، نما، نرده
© همانت پاتیل
آپارتمان مس، در بدده نگار / استودیو فروزن موزیک - تصویر 20 از 27
پلان – طبقه معمولی با تراس

بازاندیشی پایداری و مادی در مسکنهنگامی که شبکه برنامه ریزی و ساختاری تأیید شد، ت، برای جستجوی زبان زیبایی شناسی صورت گرفت که از نظر جذابیت بصری (با توجه به بافت محلی)، در مادی بودن و روش ساخت آن چیزی تازه باشد. ما مطمئناً روی چیزی بودیم که نمی‌خواستیم – نرده‌های شیشه‌ای، روکش‌های مواد مصنوعی، ظاهر «کپی پیست» از کف به کف، و غیره… به‌جای همه این‌ها، تلاش ما این بود که ویژگی التقاطی پلان کف را برجسته کنیم. ظاهر بیرونی ساختمان نیز، با شجاعت بیانگر ساختار قاب RCC ،، و پرده برداری از زیبایی ظریف و پتانسیل زیبایی شناختی آجرها و بتن فرم فینیش از طریق ،یب بصری تازه است.

خانه آپارتمان در بدده نگر / استودیو فروزن موزیک - عکاسی داخلی، پنجره، نما، بتن
© همانت پاتیل
آپارتمان مس، در بدده نگار / استودیو فروزن موزیک - تصویر 22 از 27
ارتفاع شرقی
خانه آپارتمان در بدده نگار / استودیو فروزن موزیک - عکاسی داخلی، پله، نما، پنجره
© همانت پاتیل

در ساختمان های مس، در هند، به طور کلی، ما یک سازه RCC ایجاد می کنیم، دیوارهای داخلی را با آجر می سازیم و سپس همه آن را با گچ می پوش،م و سپس رنگ می زنیم. این “عمل استاندارد” موضوع بحث ما بود و ما را به سمت ایده ساختن قاب RCC و دیوارهای آجری نه تنها یک نقش ساختاری بلکه یک نقش زیباشناختی به طور همزمان متمایل کرد. در ایالت ما – ماهاراشترا – تمام قلعه‌های کوهست، ما از سنگ بازالت یا خانه‌های سنتی WADA ساخته شده‌اند که با آجر قرمز ساخته شده‌اند/سنگ‌هایی که برای به تصویر کشیدن این ادغام استفاده می‌شوند. زیبایی شناسی ساختار و زیبایی شناسی مواد از قدیم الایام بسیار زیبا و پایدار؛ در اینجا، فرآیند ساخت و ساز و نتیجه زیبایی شناختی آن به یک پدیده همزمان تبدیل می شود. این یک فکر ذاتاً پایدار است، زیرا ما در انرژی و فرآیندی که برای کاربرد و پالایش مواد و سطوح مصنوعی لازم است، صرفه‌جویی زیادی می‌کنیم. کاهش چنین فرآیندها و مواد (غیر ضروری؟) و آشنایی چشم کاربر با چنین “زیبایی شناسی” خام، خالی و کمتر پردازش شده قطعاً به ،وان یک رویکرد پایدار بصیرتی نسبت به معماری در آینده در نظر گرفته می شود. درست همانطور که مواد غذایی با فرآوری بالا برای بدن انسان مضر است، وسواس بصری و تایید ما برای چنین سطوح و مواد مصنوعی و فرآوری شده بالا به نام زیبایی معماری و مدرنیته ممکن است در دراز مدت یک رویکرد پایدار در نظر گرفته نشود. (این، اگرچه یک مشاهده شخصی است، اما شخص صمیمانه نیاز به ذکر آن را احساس کرد.)

خانه آپارتمان در بدده نگار / استودیو فروزن موسیقی - عکاسی بیرونی، پنجره، آجر، نما
© همانت پاتیل
خانه آپارتمان در بدده نگار / استودیو فروزن موزیک - تصویر 26 از 27
بخش AA

بازگشت به پروژه، برای پالت مواد، کمتر بیشتر است شعار ما بود سنگ تراشی آجر حفره ای هم به دلیل ظاهر زیبایی و هم به دلیل کیفیت عایق خوب استفاده می شود. دومین ،صر مهم استفاده از بتن قالبی بود. در کنار این دو مصالح بتن و آجر، بالکن‌های محیطی و تراس‌های دوبلند نیز نقش عملکردی و زیبایی‌شناختی مهمی را ایفا می‌کنند. دیوار پاراپت نه تنها به ،وان یک مانع ایمنی، بلکه به ،وان یک “بوم” در نظر گرفته شده است که از طریق ،یب های متعددی از قاب های بصری ظریف بصری، نماها و نقاط م، مختلفی را ارائه می دهد. لوله نرده MS در بالا که از میان این قاب ها و دیواره های جانوری می گذرد سطح ثابت برای چشم بیننده این نوعی تثبیت کننده چشم است که خامی و نقص این دو ماده را اصلاح و متعادل می کند.

خانه آپارتمان در بدده نگر / استودیو فروزن موزیک - عکاسی داخلی، پنجره، نما
© همانت پاتیل
خانه آپارتمان در بدده نگار / استودیو فروزن موزیک - تصویر 27 از 27
بخش BB

از نظر کف، هیچ مجموعه تکراری از ،یب قاب های بتنی وجود ندارد. این «زیبایی‌شناسی» نظم آشفته (تصادفی)» (مانند خیابان‌های میراثی بازارهای قدیمی – «بازارها» در هند) نمای ساختمان را برای چشم بیننده جذاب و کنجکاو می‌کند. هنگامی که ،نان زندگی خود را در آن فضاها می گذرانند، نما پس از آن تبدیل به “صفحه زنده” زندگی آنها می شود که در خیابان مشاهده می شود. این پروژه، درست از زمان برنامه ریزی تا تحقق آن، سفری طول، از تلاش ها، فراز و نشیب ها، خطاها و درس های آموخته بود. این ساخت و ساز همچنین شاهد همه گیری «بزرگ» کرونا و قرنطینه های متعاقب آن بوده است. صادقانه بگویم، با توجه به بافت محلی، سلیقه زیبایی شناختی بازار و محدودیت های مالی آن، این از نظر تجربی جاه طلبانه بود، اما بله، ت، صادقانه، فروتنانه و کنجکاو برای ارائه یک پرتره بصری متفاوت از یک آپارتمان مس، مس، در هند. ایده و تصویر اصلی این پروژه حاوی برخی ارجاعات به گذشته است، اما سعی دارد آن ها را به زبان معماری معاصر بیان کند.

خانه آپارتمان در بدده نگر / استودیو فروزن موزیک - عکاسی بیرونی، پنجره، نما
© همانت پاتیل




منبع: https://www.archdaily.com/992589/،using-apartment-at-badade-nagar-studio-frozen-music