کافه / فضاپیمای اولیه BKK


کافه / فضاپیمای اولیه BKK

کافه / فضاپیمای اولیه BKK - عکاسی بیرونی، پنجره، نما
© Thanapol Jongsiripat

کافه / فضاپیمای اولیه BKK - عکاسی بیرونی، پنجره، نماکافه / فضاپیمای اولیه BKK - عکاسی داخلی، نماکافه / فضاپیمای اولیه BKK - عکاسی داخلی، میز، پنجرهکافه / فضاپیمای اولیه BKK - عکاسی داخلیکافه / فضاپیمای اولیه BKK - تصاویر بیشتر+ 14


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

کافه / فضاپیمای اولیه BKK - عکاسی بیرونی، پنجره، نما
© Thanapol Jongsiripat

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. BKK اولیه با قصد و اشتیاق قوی Kay،a Chaisuksiri شروع به ایجاد یک کافه اجتماعی با مفاهیم واقعاً سبز و پایدار در محله خود کرد. او یک مکان سایت در روستای خود پیدا کرد که یک جامعه زندگی قوی در بانکوک است. در این جامعه ا،راً خانواده‌های بزرگ با همه نسل‌ها از جمله حیوانات خانگی بودند، بنابراین BKK اولیه قصد داشت فضایی ملموس باشد که برای همه قابل دسترسی باشد. بر خلاف بسیاری از کافه ها و مشاغل ،ده فروشی که همیشه به فکر سود هستند. از سوی دیگر، BKK اولیه به این فکر می کند که چگونه بازیافت و مفهوم سبز و سبک زندگی را به بازدیدکنندگان و همسایگان معرفی کند. با مشاهده مشکلات عدیده ای که این روزها در زمینه مدیریت پسماند به وجود آمده است، مواد بازیافتی که نادیده گرفته شده اند به بخش های مهمی از طراحی کشیده می شوند.

کافه / فضاپیمای اولیه BKK - عکاسی داخلی، نما
© Thanapol Jongsiripat

از آنجایی که بی،ه Early BKK بسیار واضح است، Spacecraft شروع به تحقیق در مورد بازگرداندن مواد و ، در اطراف محله کرد و دریافت که آشناترین ، هایی که می توان بازیافت و استفاده مجدد کرد، انواع مختلف ظروف مانند کارتن های شیر و بطری های شیشه ای هستند. . ما تصمیم گرفتیم از این ظروف ، به ،وان مواد اصلی در طول طراحی استفاده کنیم، از نماهای معماری گرفته تا تزئینات داخلی و مبلمان.

کافه / فضاپیمای اولیه BKK - عکاسی داخلی، پنجره، باغ
© Thanapol Jongsiripat
کافه / فضاپیمای اولیه BKK - تصویر 18 از 19
پلان – طبقه اول
کافه / فضاپیمای اولیه BKK - عکاسی داخلی، اتاق غذاخوری، میز
© Thanapol Jongsiripat

ما با یک کارخانه برای تولید یک تخته مجدد کار کردیم که تخته ای است که از 100 درصد قطعات کوچک برش خورده کارتن های شیر استفاده می شود. تخته مجدد در بیشتر فضای داخلی مانند در، سقف، صندلی و میز استفاده می شد. برای کنترل رنگ بندی کلی، رنگ کارتن های شیر مصرف شده را فقط در طرح رنگ های نارنجی و گرم با دقت انتخاب کردیم تا با کاشی های آجری دست ساز کف پوشیده شود. بطری های آبجو یکی دیگر از مواد اصلی مورد استفاده مجدد است که ما به طرق مختلف در این پروژه استفاده می کنیم. بدیهی است که در نما، حدود 600 بطری آبجو استفاده شده در ساختار حلقه های ف،ی ساختمان قرار داده شده است. آنها جلوه ای خیره کننده از نورها و سایه ها را در طول روز در فضای داخلی ایجاد ،د و همچنین داستان خوبی از هدف اولیه BKK از ظاهر بیرونی را بیان ،د.

کافه / فضاپیمای اولیه BKK - تصویر 16 از 19
© Thanapol Jongsiripat
کافه / فضاپیمای اولیه BKK - عکاسی داخلی
© Thanapol Jongsiripat

برخی از بطری های آبجو استفاده شده به قطعات ت،یم می شوند و به ،وان جزء اصلی کفپوش ترازو و کف توالت مورد استفاده قرار می گیرند. برخی از دیوارها با برخورد بطری ها به دیوار بتنی ساخته می شوند و ال،ا و بافت های جالب دیوار را ایجاد می کنند. ما این را “فسیل بطری” نامیدیم زیرا تولید و ظاهر نهایی با باقی گذاشتن آثار روی دیوار شبیه به فسیل است. علاوه بر این، با استفاده از سطل ، مانند م،ن روغن آهن گالو،زه استفاده شده به ،وان پیشخوان و بطری های شیشه ای به ،وان دستگیره درب، جزئیات کوچکی را اضافه کردیم.

کافه / فضاپیمای اولیه BKK - عکاسی داخلی، نما، پنجره
© Thanapol Jongsiripat
کافه / فضاپیمای اولیه BKK - تصویر 19 از 19
پلان – طبقه دوم
کافه / فضاپیمای اولیه BKK - عکاسی داخلی، پله ها، نرده
© Thanapol Jongsiripat

Early BKK یک ساختمان کوچک 2 طبقه در گوشه جاده است. ورودی در گوشه یک حیاط کوچک دو فضایی با یک درخت بزرگ و پارکینگ حیوانات خانگی است که فضایی صمیمی و دوستانه را ارائه می دهد. طبقه 1 کافه بار اصلی شامل قهوه ساز و یک نوار آهسته با تعداد کمی صندلی است. قفسه‌های ،ده‌فروشی برای محصولات پر ، مجدد، تج،ات قهوه خانگی، محصولات حیوانات خانگی و برخی از لباس‌های دست دوم در ،مت پشت قهوه‌بار قرار دارند. طبقه دوم تمام ،مت های نشیمن است که با یک پنجره بزرگ در دو طرف برای تهویه خوب طراحی شده است. این اتاق برای استفاده های چند منظوره طراحی شده است که می تواند به اتاق کارگاه تبدیل شود.

کافه / فضاپیمای اولیه BKK - عکاسی بیرونی، ویندوز
© Thanapol Jongsiripat
کافه / فضاپیمای اولیه BKK - عکاسی داخلی
© Thanapol Jongsiripat

مدیریت کافه کاملا مبتنی بر مفاهیم سبز و پایدار است. به ،وان مثال، “بدون نی”، “بدون لیوان پ،تیکی”، “با آوردن لیوان های خود تخفیف دریافت کنید” و جداسازی ،. پنل های سلول خورشیدی به ،وان منبع اصلی انرژی روی سقف نصب شد. هدف اولیه BKK ایجاد ضایعات کمتر و مسئولیت پذیری در برابر ردپای کربنی بود که ایجاد کردیم و همه را تشویق به پیوستن به این تلاش کرد. در پایان، Early BKK یک ویترین الهام بخش است که نشان می دهد در نهایت چگونه می توان مواد ضایعاتی و بالابردن جالبی ایجاد کرد. مردم ممکن است برای صرف قهوه به اینجا بیایند، اما قطعاً با تغییراتی در ذهنیت خود در مورد مفهوم ، و بازیافت به عقب بازخواهند گشت. اعتقاد به نیات کوچک می تواند جهان را به مک، بهتر تبدیل کند، BKK اولیه بخش کوچکی از ایجاد برخی تغییرات در جامعه بود.

کافه / فضاپیمای اولیه BKK - عکاسی داخلی، پنجره، صندلی
© Thanapol Jongsiripat




منبع: https://www.archdaily.com/992531/early-bkk-cafe-،ecraft