“عملکردهای جدید” در معماری فقط یک تکامل هستند


“عملکردهای جدید” در معماری فقط یک تکامل هستند

"تمرین های جدید" در معماری فقط یک تکامل هستند - تصویر 1 از 6
معابد مگالیتیک مالت تصویر © Wikimedia Commons

<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

ما ساختمان های خود را شکل می دهیم. پس از آن ما را شکل می دهند.» علیرغم سخنان وینستون چرچیل، معماران بر اساس فرهنگ ما شکل می گیرند و آثار ما به آن واکنش نشان می دهند. از آنجا که فرهنگ ما تکامل می یابد، عمل معماری نیز تکامل می یابد. آنچه “نو” در عمل معماری است، تغییرات شتابان داشته است و در قرن 21 منفجر شده است، زیرا فناوری های جدید همه چیز را در سطح انقلاب صنعتی، 200 سال پیش تغییر داده است.

معابد مگالیتیک مالت اولین ساختمان‌های طراحی‌شده‌ای هستند که بیش از 5000 سال پیش ساخته شده‌اند. شیوه ایجاد ساختمان «استاد ساز»، روشی بود که ساختمان‌ها در 4800 سال بعد اتفاق افتادند. یک شخصیت مرکزی طراحی و ساخت ساختمان های عمومی را اداره می کرد. این شیوه ایجاد، سیستمی از کارآموزی و گردآوری کتابخانه های شخصی برای آموزش ایجاد کرد، و این شیوه معماری «استاد سازنده» معماری مصر باستان، رومی و یون،، آسیایی، گوتیک، میانآمریکایی و رنسانس را ایجاد کرد.

انقلاب صنعتی به طور کامل نحوه زندگی بشریت و در نتیجه عملکرد معماری را تغییر داد. در سال 1819 در مدرسه هنرهای زیبا در پاریس، معماران مانند جراحان یا روح،ون شروع به آموزش رسمی ،د. آن سیستم آموزشی در دنیایی غربی، سفیدپوست و تحت سلطه مردان قرار داشت، با حق دسترسی کامل، و سپس همان جمعیت شناسی، طرح هایی را که به صورت فیزیکی توسط ،، که از سیستم حذف شده بودند، قضاوت، منتشر و سفارش دادند.

در سال 1973 وارد دنیای آیوی لیگ دانشکده معماری، هنر و برنامه ریزی دانشگاه کورنل شدم و آن سیستم پس از 150 سال تمرین کاملاً در جای خود قرار گرفت. من به ،وان یک مدرسه خصوصی، سفیدپوست، مستقیم، آمریکایی، مذکر، که والدینش کاملاً در فرهنگ طبقه متوسط ​​رو به بالا در رویای آمریکایی حومه شهر بودند، بخشی از آن سیستم را در اختیار دارم. اساتید زن نبودند، اما تلاش می شد تنوع را هدف قرار دهند، اما 2/3 ک، من خودم بودم.

در 50 سال گذشته، همه چیز در معماری تغییر کرده است زیرا فرهنگ ما تغییر کرده است. اکنون این حکمت مرسوم است که مدرک سنتی “طراحی” فقط آموزش محوری در مجموعه ای رو به رشد از جهت گیری های شغلی است. به نظر می رسد که “مادر هنرها” می تواند فرزندان زیادی داشته باشد. مدیریت ساخت و ساز، طراحی محصول، طراحی صحنه، کاریکاتور، تخصص دیوار/سقف، پایداری، انعطاف پذیری و حفظ، همه مشاغلی هستند که اکنون از معماری سرچشمه می گیرند. وب سایت هایی مانند arch2o و کارآفرین بزرگ انفجار استفاده از معماران و آموزش معماری را توصیف کرده‌اند که با تغییر فناوری‌ها، نحوه توصیف و ارتباط ساختمان‌ها را تغییر داده است.

"تمرین های جدید" در معماری فقط یک تکامل هستند - تصویر 3 از 6
هتل مارسل، نیوهون، سی تی. تصویر © بروس بکر

نقش اساسی “معمار” برای تبدیل شدن به توسعه دهنده پروژه ها گسترش یافته است. حرفه ای های بسیار موفق دوست دارند جاناتان سگال، FAIA و بروس بکر FAIA به ا،ام معماران برای داشتن حامیان، با شرکت های جوان تر، پایان داده است F9 Productions دنبال ، ارتباط مستقیم بین سرمایه و طراحی.

"تمرین های جدید" در معماری فقط یک تکامل هستند - تصویر 6 از 6
کیو، سن دیگو کالیفرنیا. تصویر © جاناتان سگال FAIA
"تمرین های جدید" در معماری فقط یک تکامل هستند - تصویر 4 از 6
Mark 2 Condominiums Longmont, CO. تصویر © Lance Cayko، f9 Productions

فراتر از تغییر ساختاری در مدل سازم، نحوه ساخت ساختمان‌ها، بیست سال گذشته تغییرات انفجاری فناوری در فرهنگ ما ممکن است به این م،ی باشد که ساختمان‌ها ممکن است برای ایجاد معماری غیر ضروری باشند. بلوک کاری “معماری تجربه” را به ،وان گسترش مستقیم درک فرم و فضا به طور مستقیم به مغز تعریف می کند، بدون اینکه دنیای سه بعدی توسط حواس شما درک و پردازش شود.

"تمرین های جدید" در معماری فقط یک تکامل هستند - تصویر 2 از 6
معماری متاورس . تصویر از ArchDaily

نتیجه خالص این انفجار تغییر ممکن است پایان نوه تمرین “استاد ساز” – “استارشیتکت” – جادوگر مرکزی ساخت و ساز باشد. بشریت معابد مگالیتیک مالت را ایجاد کرد. از آن زمان، طراحی انسان بخشی از یک ساختمان بوده است، زیرا طراحی انسان، آشپزی را در غذا و مدل لباس را در لباس ایجاد کرده است. آن بشریت مش، در هوش مصنوعی یافت می‌شود که به تمام ابزارهایی که زم، توسط نخبگان تحصیل‌کرده کنترل می‌شد دسترسی خواهد داشت. با هوش مصنوعی، «تمرین» ممکن است به سادگی به م،ای «گوش دادن» به انس،ت توانمند ما باشد – اجازه دادن به ارزش‌های مش، و فرهنگی ما در معماری – به جای ارزش‌های «استاد سازنده» یا «استارشیتکت».

"تمرین های جدید" در معماری فقط یک تکامل هستند - تصویر 5 از 6
با حسن نیت از معماری مترقی




منبع: https://www.archdaily.com/992577/new-practices-in-architecture-are-just-an-evolution