کهن سازندگان ابنیه طراحی نقشه ساختمان

اغلب افراد در نظر دارند که در این محیط به واسطه نقشه ساختمان با عرض ۸ متری یک فضای بزرگ در نظر گرفته شود و در تلاشند تا در این فضا از مبلمان کمی رسمی‌تر استفاده کنند. بانوانی که در یک ساختمان مسکونی فعالیت دارند، به راحتی و سادگی بیشتری برای پخت و سرو غذاها به منظور طراحی مناسب آشپزخانه دارند و همین امر می ‌تواند احتمال کمتری از آن ‌ها را برای نظافت آشپزخانه در نظر بگیرد. به دلیل این‌که لازم است از تمامی لوازم و ابزارهای متعدد برای طبخ غذاها استفاده کند و ظروف بسیاری نیاز است تا بتوان طبخ یک غذا را به همراه داشت. از تمامی قابلمه ها و ظروف متعدد که لازم است در فضای مناسبی قرار بگیرند، ممکن است فضای آشپزخانه را شلوغ جلوه دهد. با در نظر گرفتن محدودیت ‌هایی که امروزه اغلب اقشار جامعه دارند، لازم است تا املاک را در زمین‌ هایی که قطعه ای کوچک‌تری دارند، جداسازی کنند تا از این طریق بتوان نقشه ساختمان با عرض ۸ متری را نیز برای آن ‌ها در نظر گرفت.

ترسیم یک ساختمان ابتدا تهیه شده و تصویب آن از طرف اداره محلی مربوطه صورت می گیرد. یک طراحی شیک و همچنین اجرای جذاب ساختمان می‌تواند اثری خاص ویژه و به یاد ماندنی را در یاد و خاطر افراد بیننده زنده کند. چرا که آن چیزی که به یک سازه روح و نشاط میدهد چیزی نیست به جز معماری داخلی.

یکی از بهترین راهکارهای برای این‌که بتوان از فضای مدنظر استفاده کاربردی را با برد و برای طراحی پلان معماری استاندارد در نظر گرفته می شود تا بتوان زمین ‌هایی که فضای کوچکی را دارند طراحی کرد، نقشه ساختمان دوبلکس می باشد. در برخی موارد ممکن است کارفرماها از استفاده نقشه ساختمان دوبلکس پرهیز کنند. زیرا ممکن است وجود پله‌ها و اختلاف سطحی که در این نقش وجود دارد، برای آن ‌ها طاقت‌فرسا باشد. برخی از کارفرمایان ممکن است خواسته ‌ها و نیاز های متفاوتی در نقشه ساختمان با عرض ۸ متر داشته باشند و برخی دیگر ممکن است از پله گریزان باشند و قابلیت این‌که بتوانند یک زمین را برای طرح موردنظر خود انتخاب کنند، نداشته باشند. توجه به ورودی ها و مسیرهای دسترسی افراد بسیار مهم است ازجمله محل قرارگیری پله ها و آسانسور در ساختمان. سیرکولاسیون یا مسیر رفت و آمد مناسب و مطلوب در هر ساختمان باید در نظر گرفته شود حتی در چیدمان مبلمان در فضا باید به این امر مهم دقت کرد.

  • به دلیل این‌که در قسمت پشتی می‌تواند یک فضای جداشده از آشپزخانه در نظر بگیرد.
  • نقشه با عرض 10 متر طراحی شده است .در طبقه ی همکف پارکینگ و یک واحد مستقل قرار دارد .طبقه اول به یک واحد دو خوابه و طبقه دوم به یک واحد سه خوابه اختصاص یافته است.
  • البته طراحی پلان ها از نظر جزئیات اندکی با هم متفاوت هستند ولی در حالت کلی به یکدیگر شبیه می باشند.
  • برخی از کارفرمایان ممکن است خواسته ‌ها و نیاز های متفاوتی در نقشه ساختمان با عرض ۸ متر داشته باشند و برخی دیگر ممکن است از پله گریزان باشند و قابلیت این‌که بتوانند یک زمین را برای طرح موردنظر خود انتخاب کنند، نداشته باشند.
  • پلان به بیننده نمای برشی افقی از ارتفاع حدود 2.3متر نسبت به کف ساختمان ساخته شده می‌دهد؛ به عبارت دیگر می‌توان پلان را طرح یا دیاگرامی با اندازه و نسبت‌های مشخص نسبت به مقادیر اصلی یک بنا فرض کرد که با هدف نمایش جزئیات از دید بالا رسم می‌شود.

طراحی نقشه ساختمان مسکونی این ساختمان که تمام دوبلکس است، دارای دسترسی از شمال وجنوب می باشد.سازه به کار رفته در آن بنایی است و دارای دو طرف نما کلاسیک است. نقشه سه طبقه ساختمان با موقعیت دسترسی عالی از شمال و جنوب است.این ساختمان اسکلت بتنی دارای یک واحد مستقل در طبقه همکف و دو واحد دو خوابه در طبقه اول است.جهت دانلود و مشاهده این نقشه مدرن آپارتمان کلیک کنید. اما در زمینهای جنوبی به دلیل بهره مندی فضای ساختمان از نور طبیعی کامل کار برای طراحان ساده است.

مدیریت پیمان پروژه نونا استودیو

توجه به استانداردهای طراحی پلان ساختمان موجود که شامل نور کافی، جهت قرارگیری مناسب سایر قسمت‌ها و عرصه‌ها، اولویت بندی موقعیت‌های بنا و …. بعد از نقشه های معماری ، محاسبات سازه و برق و مکانیک و اتمام طراحی پلان ساختمان نوبت به طراحی تزئینات و ظاهر ساختمان می رسد. طراحی نما ساختمان بسته به سلیقه کارفرما دارد که شامل سبک های مختلف مدرن ، کلاسیک ، نئو کلاسیک ، ایرانی و سایر سبک ها است.طراحی نما در شرکت آرین پاراکس به صورت سه بعدی ارائه می گردد. در طراحی نقشه معماری مربوط به یک ساختمان مسکونی ابتدا باید جانمایی آسانسور و پلکان در طرح مشخص شود. انتخاب کردن محل مناسب برای جانمایی آسانسور و پلکان در داخل طرح، روی کیفیت سایر قسمت های ساختمان می تواند بسیار تاثیر گذار باشد.

نقشه ساختمان با موقعیت دسترسی از غرب

بنابراین باید حین انجام کار اصول مربوط به این تخصص مورد توجه طراح قرار گیرد. پس از مشخص شدن پهنه بندی ، مالک تقاضای دستور نقشه می کند که بر اساس آن کار تهیه نقشه های مهندسی شروع می شود. در زمان نقشه کشی باید سایر ضوابط شهرسازی از جمله تامین نور و نورگیری ها ، حریم همسایه های مجاور ، تامین پارکینگ و ارتفاع هر طبقه را رعایت نمود در غیر اینصورت نقشه ها مرجوع می شوند و نیاز به اصلاح و ویرایش مجدد آن است تا صدور پروانه ساختمان صورت بگیرد. در طراحی نقشه مسکونی به نور توجه ویژه ای می شود و اکثر فضاها از جمله اتاق خواب ها ، آشپزخانه و پذیرایی باید نور طبیعی داشته باشند.

اگر قصد ساخت یک بنا را دارید باید بدانید که برای تهیه نقشه ساختمان باید طبق شرایط و ضوابط شهرسازی آن ناحیه انجام شود. در شهر تهران طبق طرح تفصیلی مناطق مختلف شهرداری پهنه بندی شده اند و با حروف اختصاری R ,S , M, G تعریف می شوند به این معنا که در هر پهنه بندی تراکم ساختمان چقدر است یا اصلا امکان ساخت هست یا خیر. حتی در بازسازی ساختمان های کوچک و یا معماری داخلی نیز اشخاص ترجیح می دهند که حساب شده گام بردارند و قبل از هر گونه اقدام اجرایی از جزئیات آن با خبر باشند . و با چه بودجه‌ای قرار است عملیات نقشه کشی طراحی داخلی ساختمان اجرا شود. بر خلاف آنچه که عوام تصور می کنند ، فاز صفر معماری بسیار در روند توسعه ی طراحی نقشه های معماری و طراحی داخلی ساختمان موثر می باشد .

در طراحی ساختمان نقشه ساختمان با عرض ۸ متری لازم است که دیگر فضاهای منزل قابل رویت نباشند و در این راستا درب اتاق‌ ها دید مناسبی به بیرون نداشته باشد. سیرکولاسیون و روابط فضاهای داخلیهنگامی که قصد طراحی نقشه ساختمانی با عرض ۸ متر دارید، لازم است که به روابط فضاهای داخلی و دسترسی ‌های آن ‌ها بسیار توجه کنید. به همین جهت نکات مهمی که برای رعایت کردن سیر کولاسیون و روابط فضاهای داخلی مهم شمرده می ‌شود را در ادامه این مطلب برای شما ذکر می‌کنیم. از همه مهم‌تر لازم است در نقشه ساختمان با عرض ۸ متر به این نکته دقت کنید که ساختمان درباره برابر رفتارهای طبیعی همانند زلزله از مقاومت خوبی برخوردار باشد.

بهترین و جذابترین طراحی ویلا در ایران

لازم به ذکر است که گروه معماری آرکا تمامی کارهای پروژه را از صفر تا صد به عهده می گیرد و پروژه را به صورت تمام و کمال تحویل می دهد. این گونه معمار مدرک عملی معماری را کسب می نماید و یا یک طراح ساختمان حرفه ای و دارای مدرک می باشد. اگر خودتان اقدام به طراحی می‌کنید باید بدانید که هر نوع ساختمانی سبک خاص خودش را دارد.

اتفاقاً در خیلی از موارد باید شدت نور ورودی به داخل فضا کنترل شود تا ایجاد مزاحمت نکند. دقت داشته باشید که میزان و شدت نورطبیعی وارد شده به فضاهای داخلی پلان، باید کاملا متناسب با مساحت و نوع کاربری آن فضا باشد. نقشه ساختمان مسکونی چهار طبقه که به صورت آپارتمانی طراحی شده است طراحی سازه اسکلت بتنی دارد. موقعیت دسترسی آن جنوبی است و شامل دو واحد مستقل دو خوابه در هر طبقه می شود.