نکات مهم در طراحی نقشه ساختمان

چنانچه برای عمل نقشه برداری و نقشی کشی ساختمان در تهران به دنبال بهترین های این حوزه میگردید. برای شروع ، یک طرح تک خط با اندازه و چیدمان اتاق های ساختمان با در نظر گرفتن اهمیت و نوع آن ها تهیه شده است. همچنین این مورد نیز لازم به ذکر است که بهره وری خوب به معنی به کار بردن بیش از حد معقول مصالح ساختمانی نمیباشد، چون در هنگام وقوع زلزله امری اجتناب ناپذیر است.

  • اگر پلان منزل شما مناسب نباشد، و ساختمان را بر مبنای نقشه ای نامناسب بسازید، مشکلاتی همراه شما خواهد بود که رهایی از آن ها گاهی غیر ممکن است!
  • آیا به دنبال یکطراحی نقشه ساختمان مسکونی با عرض ۱۱ تا ۱۰ متر می گردید؟ در این بخش قصد معرفی طراحی نقشه ساختمان مسکونی را داریم که با عرض ۱۱.۸ متر طراحی شده است.
  • طبقه همکف به پارکینگ اختصاص یافته .طبقه اول نیز توسط پله گرد مجللی با طبقه دوم ارتباط دارد.

۱- در قسمت پخ در طبقات می‌توانید حداکثر به اندازه ۱٫۵ متر عمود بر پخ، به عنوان کنسول داشته باشید. سلام دوست گرامی، متاسفانه علیرغم این که خیلی علاقه داریم بتونیم همراهی تون کنیم، در حال حاضر (آبان 99) امکان پذیرفتن پروژه های جدید رو نداریم. همچنین می توانید در بخش نظرات همین مطلب سوالات دیگر خود را مطرح کنید.

طراحی بالکن در قسمت پخ در ساختمان‌های سر نبش اشکالی ندارد و می‌توانید آن را طراحی کنید. باید دقت کنید که فضای نشیمن از نور مستقیم و با شدت زیاد برخوردار نباشد و نور کاملاً کنترل‌شده به داخل این فضا بتابد. در حال حاضر (تابستان 99) ما ارائه خدمات آنلاینمون رو موقتا متوقف کردیم.

در نظر گرفتن بالکن باید به گونه‌ای باشد که هنگامی‌که ساکنین قصد استفاده از آن را دارند، نمای اصلی ساختمان را زیر سوال نبرد. حتماً مشاهده کرده اید در برخی موارد بالکن ها ظاهری بد را برای یک ساختمان به ارمغان آورده اند. اگر بخواهیم در رابطه با بهترین مکانی که می ‌توان تراس را برای آن تعبیه کرد بدانید؛ لازم است بدانید که فرقی نمی‌کند که در حال طراحی ساختمان‌ های شمالی و یا در حال طراحی ساختمان‌ های جنوبی هستید. لازم است که تراس یک محیط مشرف به حیاط آن باشد و ارتباط خوبی با آشپزخانه داشته باشد.

هرچند این نکته نیز را خاطرنشان می کنیم اصولا کپی برداری از هیچ پلانی درست نیست ، چرا که هر پلان معماری بسته به نیاز و خواسته های کارفرما می تواند طراحی خاص و منحصر به فرد خود را داشته باشد. اولین گام برای ساخت طراحی پلان است تا با استفاده از آن طرح به ساخت دقیق بنای مورد نظر پرداخت سپس برای ساخت آن باید از الگوی مشخصی تابعیت کرد از این رو مسئله طراحی پلان معماری و طراحی نقشه ساختمان مهم ترین امر در ساخت بنا محسوب میشود. از این حیث گروه فنی مهندسی کهن در هنگام طراحی پلان ساختمان کلیه موارد را با توجه به مطالعات اولیه بصورت گام به گام در روند طراحی بطور دقیق انجام می دهد. اولین و شاید مهمترین نکته در طراحی نقشه ساختمان مسکونی، توجه به لکه‌گذاری پلان و جانمایی فضاهای عمومی، نیمه عمومی و خصوصی در پلان معماری است. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که نحوه لکه‌گذاری پلان معماری در ساختمان‌های شمالی و جنوبی با هم متفاوت است. در ادامه، لکه‌گذاری پلان معماری در زمین‌های شمالی و جنوبی را با هم بررسی می‌کنیم.

اما در فرهنگ ‌های شرقی علی‌الخصوص ایران پخت و پز فقط مخصوص بانوان می باشد. حال برای این‌که بخش ناهارخوری را طراحی کنید، لازم است که کیفیت و عملکرد متفاوتی را برای آن در نظر بگیرید. حتماً تا به ‌حال دیده‌اید افرادی که قصد ساخت یک فضای منحصر به ‌فرد برای آن فضای میز ناهارخوری در نظر می‌گیرند.

تهیه نقشه ساختمان فوری و آنلاین

این امر ممکن است در ابتدا قدرت این که بتوان ادامه بنا را ساخت را از دست می‌دهند و کارفرما به اجبار با زیان فراوان لازم است که ملک خود را بفروش برساند. بنابراین هزینه ی طراحی پلان با این مشخصات به این ترتیب محاسبه می گردد. نقشه های معماری که توسط تیم پلان کده طراحی و ترسیم می گردد طی 1هفته، آماده ی تحویل و ارسال به کارفرما می باشد. در مابقی استان ها نیز میبایستی از شهرداری منطقه میزان پیشروی را جویا و ترسیم نماییم و نقشه های معماری خود را طبق این اعداد تهیه نماییم.

مراحل نقشه‌کشی سازه‌های فولادی و بتنی

نقشه ساختمان در این پروژه که از سمت جنوب و غرب دسترسی دارد دوبلکس طراحی شده است. سازه به کار رفته در آن اسکلت فلزی است.جزییات بیشتر پلان ساختمان دو طبقه را ببینید. نقشه ساختمان یک طبقه ویلایی دارای سه خواب است.موقعیت دسترسی خوبی از شمال و جنوب دارد. سازه نقشه این آپارتمان اسکلت بتنی و سطح دسترسی آن از سمت غرب است .در طبقه ی اول شاهد دو واحد مستقل سه خوابه هستیم .همچنین همانطور که مشاهده می کنید برای این پلان آسانسور نیز در نظر گرفته شده است. این نقشه در یک طبقه طراحی شده و صرفه جویی در هزینه از دید کارفرما در نوع سازه آن تاثیر داشت و سازه ی خانه مصالح بنایی طراحی گردید.

طراحی پلان ساختمان مسکونی

این پروژه متعلق به خانواده ای دو نفره به همراه سه حیوان خانگی بود که برای زندگی دائمی خود به خانه ای با نیاز های مشخص احتیاج داشتند. به عنوان مثال اتاقی برای حیوانات، محلی برای آبتنی آن ها، فضایی برای نگهداری پرنده، اتاق کار شخصی و… کارفرما تمام نیازهای خود را در قالب یک فایل آماده کرده و در جلسه اولیه با خود همراه داشتند. طراحی پلان این ساختمان بر اساس نیازهای پایه کارفرما ، ویژگی های سایت، محدودیت های شهری و تخصص طراحان انجام شد که حاصل کار بعد از چندین بار رفت و آمد رضایت کارفرما و مشاور را به همراه داشت. این طراحی نقشه ساختمان مسکونی شامل یک طبقه پارکینگ و دو طبقه تیپ است.دسترسی به طبقات به وسیله راه پله و آسانسور میسر می شود.