نقشه کشی ساختمان و اجرای طراحی ساختمان ، گروه معماری مسعودیان

زمانی که می‌خواهید کار ترسیم نقشه را شروع کنید باید نیازها و انتظارات خود را از ساخت سازه تعیین کنید. در واقع مهم ترین گام برای اینکه خروجی کار مطابق میل شما باشد این است که بدانید چه می‌خواهید. البته نکات دیگری در ترسیم پلان ساختمان نیز تاثیر گذار است اما این هشت نکته بیشترین تاثیر را در طراحی یک پلان ساختمان دو خوابه و سه خوابه خواهد داشت.

  • همان طور که می دانید بهترین نرم افزار برای رسم نقشه های معماری نرم افزار اتوکد است که سالیان سال است معماران از آن برای نقشه کشی استفاده می کنند.
  • با توجه به طرح معماری طبقات و شرایط قرارگیری ماشین ها در طرح پارکینگ بعد از آنکه تمام طراحی پلان انجام گرفت و قبل از آنکه نوبت به انجام کارهای جزئی و نهایی برسد باید ستون در پلان ساختمان قرار داده شود.
  • سیرکولاسیون و روابط فضاهای داخلیهنگامی که قصد طراحی نقشه ساختمانی با عرض ۸ متر دارید، لازم است که به روابط فضاهای داخلی و دسترسی ‌های آن ‌ها بسیار توجه کنید.
  • این فیلتر علاوه بر اینکه از ورود مستقیم و یک‌باره افراد به فضاهای عمومی و خصوصی منزل جلوگیری می‌کند، می‌تواند محل مناسبی برای طراحی رختکن، کفش‌کن، سرویس‌بهداشتی و گاهی ورودی مجزا به آشپزخانه یا نشیمن خصوصی باشد.
  • بهتر است بدانی زمین ‌های شمالی یک حال‌ و هوای متفاوت ‌تر از زمین‌ های جنوبی دارند.
  • سازه این نقشه به صورت اسکلت بنایی و دسترسی به آن از سمت جنوب پلان صورت میگیرد (دسترسی سمت حیاط).

در آخر این نکته، لازم است که ذکر کنیم هیچ گاه برای تهیه یک زمین از زمین هایی که گود و بسیار عمق زیادی دارند، استفاده نکنید. به دلیل این‌که استفاده از این نوع زمین ‌ها برای این که که بتوانید نقشه ساختمان با عرض ۸ متر را طراحی کنید، می‌تواند شما را متوجه هزینه های اجباری کند و از این طریق ممکن است هزینه های موجود برای شما بیشتر شوند. به دلیل این‌که لازم است شیب راه برای ارتباط خودروها به زیرزمین و داشتن پارکینگ برای شما نیز تعبیه گردد. موضوع مهم دیگری که در راستای حیاط برای ساختمان ‌های مسکونی در نظر گرفته می شود، این است که اغلب افراد حیاط را محیطی برای حس آرامش و این‌که بتوانند لحظات خوشی را در آن سپری کنند، در نظر می‌گیرند. حال اگر شما از دسته افرادی هستید که قصد دارید ساختمانی برای محیط زندگی خود در نظر بگیرید که بسیار آرام باشد، توصیه ما برای شما این است که از ساختمان ‌های جنوبی استفاده کنید.

منظور از نقشه کشی ساختمان چیست؟

پلان یک ساختمان در واقع نقشه‌ای است که یک برش افقی فرضی از سازه را به طور کلی نشان می‌دهد. باید به نورگیر بودن ساختمان توجه کافی را داشت و موقعیت فضاها را طوری قرار داد که فضاهایی که نور زیادی می خواهند نور طبیعی خورشید را دریافت کنند. در نقشه کشی اداری می توان با نور مصنوعی تامین نور داشت و همه فضاها نیاز به نور طبیعی ندارند.

طراحی آشپزخانه در نقشه ساختمان با عرض ۸ متر به چه صورت می باشد؟

واضح است که ورودی واحد بایستی دسترسی مناسبی به نشیمن و عرصه خانوادگی داشته باشد، از طرف دیگر آشپزخانه نیازمند نور و تهویه مناسب و ارتباط با نشیمن و سالن غذاخوری(در صورت وجود) و نیز دسترسی مناسب به ورودی می‌باشد. نکته قابل توجه آن است که موقعیت آشپزخانه باید به گونه‌ای باشد در عین ارتباط با عرصه خانوادگی و نشیمن، نمایانگر سینک و اجاق نباشد. برای مثال در طراحی پلان ساختمان اداری ما با دو گروه از افراد که شامل کارمندان و مراجعه کنندگان هستند طرف هستیم و رفت و آمد دراداره جات بسیار زیاد می باشد و مسلما این نوع کاربری با کاربری آموزشی مثل طراحی مهدکودک بسیار متفاوت می باشد.

عموماً در بسیاری از خانه‌ ها، پله‌ های حیاط را بلند در نظر می‌گرفتند تا بتوان حریمی که بین فضای داخلی منزل در نظر گرفته می ‌شود و حیاط را حفظ کرد. با توجه به موقعیت قرارگیری پله و آسانسور که گفتیم بهترین موقعیت آن در اینگونه ساختمان‌ها، در وسط پلان است، یک سمت پلان را به قسمت‌های خصوصی مثل اتاق خواب‌ها و حمام و سمت دیگر پلان را به قسمت‌های عمومی و نیمه خصوصی مثل پذیرایی، نشیمن و آشپزخانه اختصاص می‌دهیم. کارفرما در این مرحله طراحی آنلاین عنوان طراحی مورد نظر خود را مانند طراحی پلان، طراحی محوطه، طراحی ویلا، طراحی دکوراسیون داخلی آنلاین انتخاب مینماید. آتلیه معماری مسعودیان با هدف ارتقاء سطح طراحی و اجراء بر اساس اصول معماری و طراحی داخلی منازل با حدود ۱۵ سال تجربه کاری در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی و همچنین بازسازی ساختمان، بازسازی خانه و آپارتمان در خدمت شما هموطنان می باشد.

در انتهای زمین هم معمولاً فضاهای خصوصی ساختمان، یعنی اتاق‌خواب‌ها طراحی می‌شود. برای تأمین نور و تهویه طبیعی اتاق‌خواب‌ها، حتما باید یک نورگیر در انتهای ساختمان طراحی شود. طراحی پلان ساختمانی ضوابط و قوانین مخصوص به خود را داشته و نیازمند افراد با تجربه است. دفتر فنی مهندسی آرین پاراکس با بیش از ۱۴ سال سابقه کار در زمینه طراحی نقشه ساختمان های گوناگون، طراحی ساختمان های شما را بر اساس سلیقه و بودجه شما انجام می دهد. این شرکت از اولین مرحله طراحی پلان ساختمان تا آخرین مرحله اجرا همراه شما خواهد بود. شرکت آرین پاراکس طراحی هایی با برترین متدهای روز و بهترین نرم افزاهای دنیای مهندسی برای کارفرماهای گرامی انجام می دهد.

طی مشاوره تخصصی و قرار دادی که امضا خواهید کرد و با پرداخت هزینه، طراحی مورد نظر شما انجام خواهد شد. ساختمانی با عملکرد ضعیف ساخته شده که هزینه اقتصادی و زمان زیادی صرف ساختن آن شده ولی در نهایت ساکنین و مالکین از آن رضایت کامل را ندارند. برای دانلود فیلم باکیفیت آموزش نحوه محاسبه ارتفاع ساختمان، ایمیل اصلی خودتان را در کادر زیر وارد کنید.