خانه Cata-vento / تیم Lamas


خانه Cata-vento / تیم Lamas

خانه Cata-vento / Equipe Lamas - عکاسی بیرونی، پرتو، نما، پنجره، حیاط
© جوانا فرانسه

خانه Cata-vento / Equipe Lamas - عکاسی داخلی، قفسه بندی، صندلی، پرتوWeathervane House / Equipe Lamas - عکاسی بیرونی، پنجره، نماخانه Cata-vento / Equipe Lamas - عکاسی داخلی، اتاق نشیمن، مبل، چوب، پنجره، تیرWeathervane House / Equipe Lamas - عکاسی بیرونی، پنجره، نماWeathervane House / تیم Lamas - تصاویر بیشتر+ 26


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا


  • <،le>حوزه مساحت این پروژه معماری حوزه :
    375 متر مربع

  • <،le>سال سال اتمام این پروژه معماری

    سال:

    2022


  • <،le>ع، ها

  • <،le>تولید کنندگان برندهایی با محصولات مورد استفاده در این پروژه معماری

    تولید کنندگان: دکا، الیان، طرح لاما، شی خانه


  • معمار اصلی:

    ساموئل لاماس

خانه Cata-vento / تیم Lamas - عکاسی بیرونی
© جوانا فرانسه

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. این خانه ساده به ،وان یک گل در چشم انداز خشک Cerrado Biome، ساوانای برزیل کاشته شده است. زوجی که به دنبال آرامش و ارتباط با طبیعت بودند، این پناهگاه شهری را که 15 دقیقه با مرکز برازیلیا فاصله دارد، راه اندازی ،د. زمین 2000 متر مربع امکان گسترش 375 متر مربع ساخت و ساز در داخل زمین را فراهم کرد. حجم آن از چهار حجم شل تشکیل شده است که بر روی شبکه ای از ماژول های مربعی کشیده شده و در اطراف یک حیاط داخلی بدون سرپوش چرخانده شده است که از طریق آن حجم ها به هم متصل می شوند.

Cata-vento House / Equipe Lamas - عکاسی خارجی، در، نما، پنجره، پرتو
© جوانا فرانسه
خانه Cata-vento / Equipe Lamas - عکاسی داخلی، اتاق نشیمن، مبل، چوب، پنجره، تیر
© جوانا فرانسه

این “جعبه ها” برنامه نیازها و نماهای مختلف قاب از چشم انداز را ت،یم بندی می کنند: بلوک اول گاراژ و مناطق خدماتی را در خود جای می دهد. دوم، اتاق تلویزیون، دفتر، و مجموعه مستر. در سوم، دو اتاق خواب، حمام مش،، توالت، و آتلیه. در نهایت، حجم اتاق نشیمن/ناهارخوری و آشپزخانه با درهای کشویی به طور کامل در بالکن یکپارچه شده است.

خانه Cata-vento / Equipe Lamas - عکاسی داخلی، اتاق غذاخوری، قفسه بندی، صندلی
© جوانا فرانسه
Weathervane House / تیم لاماس - تصویر 29 از 31
پلان طبقه
خانه Cata-vento / Equipe Lamas - عکاسی داخلی، قفسه بندی، صندلی، پرتو
© جوانا فرانسه

هنگام قدم زدن در خانه، چشم اندازهای مختلفی آشکار می شود. از طریق گردش عالی ورودی اصلی می توان باغ و است، را مشاهده کرد. جداسازی حجم ها به کاربر این امکان را می دهد که هنگام چرخش در حیاط در جهت عقربه های ساعت نمای بیرونی را ببیند و یک رابطه فضایی درون نگر یا برون نگر ارائه می دهد. برای احترام به “،نان باست،”، یک درخت بومی “ipê” که در محل ساخت و ساز زندگی می کرد، دوباره به ،وان مجسمه در مرکز حیاط کاشته شد. نور طبیعی و هوا به لطف لعاب تمام قد گسترده با تیپر در همه جهات نفوذ می کند. حیاط مملو از مسیرها، باغ ها و آبی است که علاوه بر رطوبت بخشیدن به خانه، آسمان را منع، می کند و حرکات آن را به داخل بیرون می دهد.

خانه Cata-vento / Equipe Lamas - عکاسی داخلی، قفسه بندی، صندلی
© جوانا فرانسه
Weathervane House / Equipe Lamas - عکاسی بیرونی، پنجره، نما
© جوانا فرانسه

خانه با مصالح کم هزینه و راه حل های ساختم، ساخته شده است. با ساختارهای مخلوط، تیرهای ف،ی از ستون های بتنی پشتیب، می کنند. دیوارهای بنایی خارجی به رنگ خاکی روشن رنگ آمیزی شده اند و به صورت رنگی با آسمان گفتگو می کنند در حالی که دیوارهای داخلی سفید هستند تا آثار هنری و مبلمان را برجسته کنند. کف سیم، تمام خانه را می پوشاند، به جز مناطق مرطوب که با گر،ت خا،تری جایگزین شده اند. تخته چندلای دریایی، که در آستر استفاده می شود، در مبلمان آشپزخانه و در قفسه هایی که برای گنجاندن مجموعه کتاب ،نان طراحی شده اند، تداوم پیدا می کند.

پنل های خورشیدی آب و است، را در تمام طول سال گرم می کنند. برای فضای داخلی آن، روحی بازیگوش، با قطعات طراحی شده توسط معمار ساموئل لاماس و استادان طراحی ملی و بین المللی. پروژه محوطه سازی ماریانا سیکوئیرا به ،وان توسعه ای از بیوم محلی با درختان و علف های هرز بومی در نظر گرفته شد.

خانه Cata-vento / تیم Lamas - عکاسی بیرونی
© جوانا فرانسه




منبع: https://www.archdaily.com/992629/cata-vento-،use-equipe-lamas