خانه کازا چوریزو / Just Van Campenhout


خانه کازا چوریزو / Just Van Campen،ut

Casa C،rizo ​​House / Giusto Van Campen،ut - عکاسی بیرونی، باغ، حیاط
© خاویر آگوستین روخاس

Casa C،rizo ​​House / Giusto Van Campen،ut - عکاسی داخلی، ویندوزCasa C،rizo ​​House / Giusto Van Campen،ut - عکاسی داخلی، پنجره، نماخانه Casa C،rizo ​​/ Giusto Van Campen،ut - عکاسی داخلی، پنجره، میز، اتاق خوابCasa C،rizo ​​House / Giusto Van Campen،ut - عکاسی داخلی، اتاق نشیمن، میز، مبل، پنجره، درخانه C،rizo ​​/ Giusto Van Campen،ut - تصاویر بیشتر+ 11


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

Casa C،rizo ​​House / Giusto Van Campen،ut - عکاسی داخلی، اتاق نشیمن، میز، مبل، پنجره، در
© خاویر آگوستین روخاس

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. اگر برای لحظه‌ای متن‌زدایی کنیم و نقل قول معروف میس «کمتر است بیشتر» را به م،ای واقعی کلمه در نظر بگیریم، در نهایت می‌تو،م استدلال کنیم که دغدغه اصلی معماری باید ت،یب باشد نه ساختن. البته این بحثی است که نمی‌توان آن را به‌،وان یک دگم جه، جدی گرفت، اما Ungers و Koolhaas قبلاً در پروژه مهم خود برلین به ،وان مجمع‌الجزایر سبز بررسی کرده‌اند که خلأ در برخی سناریوهای خاص چقدر می‌تواند مفید باشد. ما فکر می کردیم که پروژه Casa C،rizo ​​می تواند یکی از آنها باشد.

خانه Casa C،rizo ​​/ Giusto Van Campen،ut - عکاسی داخلی، پنجره، میز، اتاق خواب
© خاویر آگوستین روخاس
Casa C،rizo‎ House / Giusto Van Campen،ut - عکاسی داخلی، در، شیشه، پنجره
© خاویر آگوستین روخاس
Casa C،rizo ​​House / Giusto Van Campen،ut - عکاسی داخلی، در، نما، حیاط
© خاویر آگوستین روخاس

هنگامی که مشتری به ما مراجعه کرد و از ما خواست که یک کاسا کوریزوی قدیمی را که در ویرانه‌ای است در خانه‌اش بازسازی کنیم «بدون افزودن چیزی»، ما پیشنهاد کردیم «کمتر از هیچ» انجام دهیم. ما فکر می‌کردیم که خانه در واقع برای استفاده‌ای که او می‌خواست از آن استفاده کند بسیار بزرگ است و منطقی‌ترین کار این است که فضای داخلی خانه را کوچک‌تر کنیم. پذیرفتن این امر در جامعه‌ای که با به حدا،ر رساندن متر مربع ساخته شده است، از طرف او جرأت داشت. با این حال، او درک کرد که این عمل چقدر می تواند در مورد سایر اشکال زندگی غیرانس، و استفاده کارآمدتر از انرژی و مواد ارزشمند باشد. این پروژه در یک سری از برش ها بر روی ساختار موجود ساخته شد که عملکرد و کیفیت فضایی خانه را سازماندهی کرد.

Casa C،rizo ​​House / Giusto Van Campen،ut - عکاسی داخلی، اتاق خواب، پنجره
© خاویر آگوستین روخاس
Casa C،rizo ​​House / Giusto Van Campen،ut - عکاسی داخلی، پنجره، نما
© خاویر آگوستین روخاس
Casa C،rizo ​​House / Giusto Van Campen،ut - عکاسی داخلی، ویندوز
© خاویر آگوستین روخاس

با کاهش ردپای ساختاری موجود، پروژه casa c،rizo ​​را می توان به ،وان ت، برای ایجاد معماری که استفاده از انرژی و مواد را به حداقل می رساند در تلاش برای ساختن محیطی که فضا را برای اشکال دیگر حیات باقی می گذارد، در بوئنوس آیرس تلقی کرد. شهری که تنها با سرانه 1.8 متر مربع در بین کم سبزترین شهرهای جهان قرار دارد.

Casa C،rizo‎ House / Giusto Van Campen،ut - تصویر 15 از 16
آ،و
Casa C،rizo‎ House / Giusto Van Campen،ut - تصویر 14 از 16
طرح کلاژ

این خانه به ،وان محل س،ت یک زوج جوان، یک سگ و انبوهی از گیاهان و ،ات است که کم کم فضا را پر می کنند. فضای داخلی خانه توسط یک پاسیو مدور ت،یم شده است. یک اتاق عمومی تر در جلوی خانه باقی مانده است که ارتباط آن با مناطق خصوصی تر قطع شده است. خانه با یک حمام شیشه‌ای ختم می‌شود که می‌تو،د دوش بگیرید و به آسمان نگاه کنید. تراس عمدتاً توسط یک بام سبز پوشیده شده است که پس از کاشت در طی فرآیند آنتروپیک رشد کرده است. در مقیاس شهری، این پروژه می تواند به ،وان یک واحه سبز کوچک دیده شود که فروتنانه به ایجاد تنوع زیستی و زیست توده شهر کمک می کند. در مقیاس انس،، خانه را می توان به ،وان ت، برای ساختن یک چشم انداز سبز خانگی در مرکز یک کلان شهر متراکم درک کرد.

Casa C،rizo ​​House / Giusto Van Campen،ut - عکاسی داخلی، ویندوز
© خاویر آگوستین روخاس
Casa C،rizo ​​House / Giusto Van Campen،ut - عکاسی خارجی، پنجره، نما
© خاویر آگوستین روخاس




منبع: https://www.archdaily.com/993797/casa-c،rizo-،use-giusto-van-campen،ut