خانه سل / طراحی HA&A


خانه سل / طرح HA&A - تصویر 1 از 29
© Trieu Chien

خانه سل / طرح HA&A - تصویر 2 از 29خانه سل / طرح HA&A - تصویر 3 از 29خانه سل / طرح HA&A - تصویر 4 از 29خانه سل / طرح HA&A - تصویر 5 از 29خانه سل / طراحی HA&A - تصاویر بیشتر+ 24


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا


  • <،le>حوزه مساحت این پروژه معماری حوزه :
    400 متر مربع

  • <،le>سال سال اتمام این پروژه معماری

    سال:

    2022


  • <،le>ع، ها

  • <،le>تولید کنندگان برندهایی با محصولات مورد استفاده در این پروژه معماری

    تولید کنندگان: AutoDesk، دکور جذاب، ،و،، توتو، ویت سرامیک

  • معمار اصلی:

    وو نگوک هاو

خانه سل / طرح HA&A - تصویر 2 از 29
© Trieu Chien

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. خانه ای که به ،وان خانه سل شناخته می شود در یک روستای ویتنامی که در حال شهرنشینی بود ساخته شد. زوج جوان خانه را به فرزندانشان هدیه دادند. آنها می خواهند که بچه ها در خانه ای با نور طبیعی و پوشش گیاهی فراوان بزرگ شوند. جهت اصلی باد در امتداد سومین سطح باز است که از جلو به عقب کشیده شده است. این نیز جهتی است که مدار خورشید احساس می شود. و در فرآیند ارزیابی استفاده از مصالح بومی نیز متوجه شدیم که برخی از مصالح سنگی محلی وجود دارد که به صورت خودسرانه و بدون هدف مشخص توسط مردم استفاده می شود.

خانه سل / طرح HA&A - تصویر 9 از 29
© Trieu Chien
خانه سل / طرح HA&A - تصویر 23 از 29
پلان – طبقه همکف
خانه سل / طرح HA&A - تصویر 3 از 29
© Trieu Chien

لاتریت خا،تری یکی از مصالح سنگی طبیعی محلی است که ما ترجیح می دهیم در این طرح عمدتاً از آن استفاده کنیم و تمام موادی که استفاده می کنیم را به دقت تجزیه و تحلیل می کنیم. ما همچنین از راه حل های شکل، تهویه و روشنایی استفاده می کنیم. ساختاری با شکل فلسفی و ارزش کاربری بالا ایجاد شد تا نفس معماری استوایی را در هماهنگی بین داخل و خارج منتقل کند و در عین حال ویژگی های بسیار آشنا و نزدیک بومی را به وضوح به تصویر بکشد.

خانه سل / طرح HA&A - تصویر 28 از 29
نمودار
خانه سل / طرح HA&A - تصویر 5 از 29
© Trieu Chien

ما هوشمندانه دیوار بزرگ و اصلی لاتریت خانه را که به ،وان مانعی بین خانه و ساختمان مجاور عمل می کند، می پوش،م. این همچنین دیوار برجسته از طبقه اول تا پشت بام است، جایی که یک محور ترافیکی عمودی طبقات خانه را به هم متصل می کند. این محور ترافیکی تا حد امکان در مرکز و فشرده قرار گرفته است تا نزدیکترین منطقه به جهت اصلی باد و همچنین نور و فضای سبز برای سایر عملکردهای مهم امکان پذیر باشد. ما همچنین از مواد لاتریت طبیعی به ،وان طناب برای اتصال بلوک های کاربردی در نما استفاده می کنیم و نزدیکی محلی را با زندگی مدرن پیوند می دهیم.

خانه سل / طرح HA&A - تصویر 6 از 29
© Trieu Chien
خانه سل / طرح HA&A - تصویر 7 از 29
© Trieu Chien

حصار اطراف خانه به طور منطقی تغییر یافته است، دیوار اصلی را از پشت خانه دنبال می کند و به ورودی جلو ختم می شود. ما نسبت سنگ ها را از نظر طول و باریکی مح،ه کردیم زیرا لاتریت هنوز غالب است. هدف ایجاد حصاری با حسی گسترده و دقیق بود، برخلاف بلوک‌های کاربردی اصلی که به رنگ سفید رنگ شده و در جهت فلسفه توسعه یافته بودند. وقتی از بیرون به آن نگاه کنید، خانه بزرگتر و چشمگیرتر به نظر می رسد. علاوه بر این، ما می خواهیم تصاویر و رنگ های آشنا و نزدیک محل زندگی خود را در میان شهرنشینی مداوم روستاها در آغوش بگیرند.

خانه سل / طرح HA&A - تصویر 22 از 29
© Trieu Chien
خانه سل / طرح HA&A - تصویر 29 از 29
نمودار

با رنگ خا،تری مشخص مصالح سنگی در ،یب با مناطق سبز، سطح آب توسط ما به صورت هماهنگ در کنار سطوح سقف چیده شده و راهرو از مصالح چوبی طبیعی استفاده می کند. آنها تصویری از هماهنگی و نزدیکی به طبیعت، در یک تصویر کلی معماری ایجاد می کنند.

خانه سل / طرح HA&A - تصویر 21 از 29
© Trieu Chien




منبع: https://www.archdaily.com/992771/tb-،use-ha-and-a-design