تبدیل بنای یادبود فرهنگی ملی کارخانه گرمایش Jurkovič / گروه خلاق df


تبدیل بنای یادبود فرهنگی ملی کارخانه گرمایش Jurkovič / گروه خلاق df

تبدیل بنای یادبود فرهنگی ملی کارخانه گرمایش Jurkovič / گروه خلاق df - عکاسی داخلی، تیرآهن، فولاد
© Boys Play Nice

تبدیل بنای یادبود فرهنگی ملی کارخانه گرمایش Jurkovič / گروه خلاق df - عکاسی بیرونی، پنجره، نما، منظره شهریتبدیل بنای یادبود فرهنگی ملی کارخانه گرمایش یورکوویچ / گروه خلاق df - عکاسی داخلی، پرتوتبدیل بنای یادبود فرهنگی ملی کارخانه گرمایش Jurkovič / گروه خلاق df - عکاسی داخلی، پنجره، ستون، تیرتبدیل بنای یادبود فرهنگی ملی کارخانه گرمایش یورکوویچ / گروه خلاق df - عکاسی داخلی، نماتبدیل بنای یادبود فرهنگی ملی کارخانه گرمایش یورکوویچ / گروه خلاق df - تصاویر بیشتر+ 21


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا



  • <،le>سال سال اتمام این پروژه معماری

    سال:

    2021


  • <،le>ع، ها

  • معماران اصلی:

    مارتین پاسکو و تیم گروه خلاق DF

تبدیل بنای یادبود فرهنگی ملی کارخانه گرمایش Jurkovič / گروه خلاق df - عکاسی بیرونی، پنجره، نما، منظره شهری
© Boys Play Nice

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. کارخانه گرمایش Jurkovič یکی از آ،ین شواهد پالایشگاه آپولو سابق است. منطقه صنعتی اصلی به بخشی از مرکز جدید براتیسلاوا تبدیل شده است، با کارخانه گرمایش بازسازی شده Jurkovič به ،وان مرکز فرهنگی آن و لهجه ای جذاب در میانه معماری مدرن ساختمان های همسایه Sky Park توسط Zaha Hadid.

تبدیل بنای یادبود فرهنگی ملی کارخانه گرمایش یورکوویچ / گروه خلاق df - عکاسی خارجی، پنجره، نما
© Boys Play Nice

پس از یک دوره طول، جستجو برای من، ترین عملکرد برای NCM، تکمیل بازسازی جامع، نجات آن و مفهوم جدید پایدار به واقعیت تبدیل شده است. در سال 2017، توسعه دهنده Penta Real Estate از هفت استودیو مشهور دعوت کرد تا در یک مسابقه معماری برای طراحی مفهومی NCM شرکت کنند. معمار مارتین پاسکو به همراه تیم گروه خلاق خود DF برنده این رقابت معتبر شد و نویسندگان تبدیل این ساختمان نمادین شدند. نویسنده اصلی دوشان یورکوویچ، اسطوره معماری اسلواکی است. طراحی جدید من،‌ترین چیدمان عملکردها و فضاها را ارائه می‌دهد و در عین حال ارزش تاریخی اصیل و فضای صنعتی منحصربه‌فرد این بنای فرهنگی ملی را برجسته می‌کند.

تبدیل بنای یادبود فرهنگی ملی کارخانه گرمایش Jurkovič / گروه خلاق df - عکاسی بیرونی، پنجره، آجر، نما
© Boys Play Nice

راه حل معماری از فضای خالی داخلی در اتاق دیگ بخار و سالن توربین برای ساخت سازه های مستقل جدید استفاده می کند در حالی که مناطق و طبقات جدید را ایجاد می کند که به طور مداوم از ساختمان اصلی منحرف می شود. این مفهوم امکان جداسازی و تمایز ساخت‌های تاریخی را از ساخت‌های جدید و در عین حال در برگرفتن و احترام به تاریخ و هماهنگی، ممکن می‌سازد. نتیجه این است که کارخانه گرمایش Jurkovič بازسازی شده فضاهای همکاری صنعتی منحصر به فرد BASE4Work را برای افراد و شرکت های صنایع خلاق، معماران، استارت آپ ها و شرکت های کوچک فناوری اطلاعات فراهم می کند. در عین حال، ساختمان در طبقه همکف از جمله ورودی مربع نشیمن برای عموم قابل دسترسی است.

تبدیل بنای یادبود فرهنگی ملی کارخانه گرمایش یورکوویچ / گروه خلاق df - عکاسی داخلی، پرتو
© Boys Play Nice
تبدیل بنای یادبود فرهنگی ملی کارخانه گرمایش Jurkovič / گروه خلاق df - عکاسی داخلی، پنجره، ستون، تیر
© Boys Play Nice
تبدیل بنای یادبود فرهنگی ملی کارخانه گرمایش یورکوویچ / گروه خلاق df - تصویر 24 از 26
بخش سه بعدی

اجرای موفقیت آمیز قصد شرکت برای ایجاد یک فضای اجتماعی برای عموم با فضای صنعتی منحصر به فرد برای رویدادهای اجتماعی، کنفرانس ها و نمایشگاه ها، با یک رستوران و کافه با کیفیت برای حمایت از این هدف را تأیید کرد. با ورود به ساختمان، آتریوم ورودی جذاب از تمام طبقات عبور می کند و به نمای شیشه ای جدید باز می شود و یک “مربع” داخلی را تشکیل می دهد که در آن رستوران و کافه لابی WERK و همچنین گا،ی هنر معاصر DOT قرار دارد. یک سالن چند منظوره جداگانه برای رویدادهای فرهنگی مختلف.

تبدیل بنای یادبود فرهنگی ملی کارخانه گرمایش یورکوویچ / گروه خلاق df - عکاسی داخلی، نما
© Boys Play Nice
تبدیل بنای یادبود فرهنگی ملی کارخانه گرمایش یورکوویچ / گروه خلاق df - عکاسی داخلی، پله
© Boys Play Nice

این مداخله بسیاری از جزئیات ساخت و ساز تاریخی، از جمله ستون های ناهموار اصلی سازه و سه قیف غالب را برجسته می کند. بازسازی یک فضای نماینده اصلی با موادی در “زبری” و رنگ اصلی خود ایجاد کرد. ساخت و سازهای جدید اضافه شده و مصالح جدید درج شده (بیش از 31000 آجر به نما و دیوار اصلی و روکش دیوار هراکلیت) و همچنین جزئیات فنی مدرن به ،وان یک اصل اساسی “حقیقت” قابل مشاهده است.

تبدیل بنای یادبود فرهنگی ملی کارخانه گرمایش یورکوویچ / گروه خلاق df - تصویر 23 از 26
پلان طبقه
تبدیل بنای یادبود فرهنگی ملی کارخانه گرمایش یورکوویچ / گروه خلاق df - تصویر 26 از 26
پلان طبقه

این دو معماری با انعکاس نمای شیشه‌ای ساده مدرن جدید، بر اساس اصل قرار دادن «ساختمان در ساختمان» لایه‌بندی و در هم تنیده شده‌اند. حداقل یکی از سه ویژگی صنعتی معمول منطقه از هر بخش قابل مشاهده است. کارخانه گرمایش، ی،ی پنجره‌های معمولی صنعتی، دیوارهای ساخته شده از آجر اصلی، یا سازه‌های بتنی مسلح از سه قیف،» مارتین پاسکو، معمار اصلی تبدیل توضیح می‌دهد.

تبدیل بنای یادبود فرهنگی ملی کارخانه گرمایش Jurkovič / گروه خلاق df - عکاسی داخلی، اتاق نشیمن، مبل، میز، صندلی
© Boys Play Nice

معماری صنعتی سازه‌های اصلی و قیف‌های غالب، آتریوم تازه ایجاد شده، و تراس بالایی با چشم‌اندازی از ساختمان‌های جدید اطراف، تجربه‌ای شگفت‌انگیز و بی‌نظیر را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند و در عین حال ارزش جدیدی را به کارخانه گرمایش Jurkovič القا می‌کند. طرح جدید نمادی از گیاه سابق، نمادی از پارک آسمان، و نمادی از خود پایتخت، براتیسلاوا، است.

تبدیل بنای یادبود فرهنگی ملی کارخانه گرمایش یورکوویچ / گروه خلاق df - عکاسی بیرونی، پنجره، منظر شهری
© Boys Play Nice




منبع: https://www.archdaily.com/992661/conversion-of-jurkovic-heating-plant-national-cultural-monument-df-creative-group