۱۵ ساختمان با معماری خاص در جهان پایگاه خبری معماری و نما پایگاه خبری معماری و نما

شرکت توسعه مهندسی نیکان ارائه دهنده خدمات طراحی و اجرا سالن کنفرانس و همایش و خدمات مدیریت بهره برداری به صورت EPC که توسط طراحان و مشاوران گروه نیکان قدم به قدم در کنار شما هستیم. هوای مورد نیاز فضا های داخلی باید از طریق پنجره ها و یا باز و بسته شدن درها و سیستم تهویه مطبوع تامین شود .عدم تامین مناسب هوای داخل از کیفیت زندگی ساکنین می کاهد ،حق هر انسان است که از نور و هوای مناسب بهره مند باشد . با پیش بینی تهویه مناسب هوا می توان بر کیفیت هوای داخل و تامین اکسیژن مورد نیاز ساکنین تاثیر گذاشت . به واقع هر ابنیه و ساختمانی بر اساس آنچه که قرار است در آن واقع شود ساخته می شود و بر اساس کاربری آن طراحی ها و احداث بنا شکل می گیرد.

این راه پله به یک دیوار بزرگ شیشه ای می رسد که درب واحدهای فروشگاهی دوطبقه می باشد که بالاتر از سطح پارکینگ زیرزمینی و انباری هستند. کاظمیان فرد با ایجاد یک ملک تجاری که شامل مغازه ها، دفاتر و پارکینگ است، نمایه ای را طراحی کرد که انواع مواد و مصالح، بازشوها و سطوح شفاف را در هم می آمیزند. بالکن های عمیق با جعبه های گل کوچک، به صورت فضای سبزی است که نمای پشتی ساختمان را پوشش می دهد و با استفاده از آب باران که در مخازن روی بام ذخیره می شود، آبیاری می شوند. اما معماران ایرانی این پروژه معتقدند نوع ملکی که برای این منطقه طراحی شده است نامناسب است. معماران ایرانی، خانه مشا را در یک زمین شیب دار و رو به دامنه کوه البرز، برای یک مهندس سازه و خانواده اش طراحی نموده اند. راه پله تا یک تراس پشت بامی برای افراد مقیم دفتر کار ادامه می یابد.

  • فعالیت های مربوط به ساخت و ساز چهل درصد از منابع و انرژی جوامع را مصرف می کند و به همین نسبت در آلودگی های زیست محیطی سهیم است.
  • در پاسخ، طراحی استودیوی براکت، یک خانه خانوادگی را که توسط از تخته های چوبی پوشانده شده است، طراحی کرده است.
  • آنچه را که معمار می‌خواهد در آفرینش فضا ابراز کند، در قالب فرم ارائه می‌دهد.
  • توسعه صنعتی و رشد روزافزون نیازها در جوامع انسانی، تنوع ساختمان ها و رشته های تخصصی مرتبط با معماری را نیز افزایش داده است.
  • تصمیم به بازیافت مواد دورریختنی گرفته و از آن به عنوان نمایی برای یک ساختمان استفاده می کند.

با ایجاد شکافی در مرکز ساختمان، معماران توانستند یک تراس بزرگ با یک استخر کوچک در مرکز ساختمان را فراهم کنند. شکل توصیف شود، توسط دفتر نکست آفیس طراحی شده است تا فضایی را در بخش بیرونی سازه به ساکنان بدهد که از بخش های هم جوار آن قابل مشاهده باشد. هر پنج طبقه فوقانی توسط نمای چوبی پوشانده شده که این نما در پنجره ها نیز امتداد دارد و به آسانی از ورود آفتاب ظهر به داخل بنا جلوگیری می کند. از پانل های دوار و بازشوهای فرورفته استفاده کرده است تا فضاهای منعطفی را برای این بلوک اداری در تهران، جایی که معماری معاصر در آن رونق دارد، ایجاد کند. این پروژه زمینه را برای نسل جدیدی از معماران جوان فراهم می کند تا در داخل و خارج از کشور کار پیدا کنند. دو اتاق خواب در کنار سالن ورودی و یک گاراژ در طبقه بالاتر قرار دارند، درحالی که سالن، آشپزخانه و اتاق ناهارخوری در طبقه زیرین قرار دارند.

ساختمان های در حال اتمام کار تهران

۱- مساحت و متراژ یکی از اتاق خواب ها باید از اتاق های دیگر بیشتر باشد که برای اتاق مستر و یا والدین باشد. در این مرحله باید محیط های خصوصی، نیمه خصوصی و عمومی تقسیم بندی شوند. این نکته قابل ذکر است که در این مرحله نیز مشخص کردن آسانسور و پله قابل انجام است ولی به دلیل اهمیت زیادی که دارد به صورت جداگانه در گام اول مشخص می شود. بهینه‌سازی پارکینگ طبقاتی و ارتباط آن با پیاده‌رو، خیابان و محیط اطراف باید در نظر گرفته شود.

ساختمان های در حال اسکلت بندی تهران

محسن کاظمیان فرد معمار این ساختمان اداری تجاری در سعادت آباد است که رتبه سوم گروه عمومی جایزه معمار در سال ۹۴ را کسب کرد. لوور های چوبی به یک ویژگی محبوب در ساختمان های جدید تهران تبدیل شده است و روشی معاصر از شیوه های سنتی و بومی معماری برای کنترل میزان نور و گرما است. این لوور ها با کاستن از شدت آفتاب در جبهه ی جنوبی و با بازی نور و سایه ، فضایی دلپذیر و متنوع برای کاربران ایجاد می کند.

سقف های مسطح، خطوط صاف و استفاده از مصالح مدرن زیبایی خانه های مدرن را برجسته نموده است. با مرور اتفاقاتی که در گذر تاریخ از ابتدای انقلاب اسلامی رخ داده و دقت نظر در فرمایشات مقام معظم رهبری درمی‌یابیم که هدف نهایی همه ما، برپایی حکومت عدل گستر است که برای یک جامعه اسلامی و رسیدن به این هدف، عنصر بصیرت لازم است. احتمالا یکی از خاص ترین و زیبا ترین موزه های جهان در برزیل که اثر مورد علاقه معمار آن، اسکار نمی یر، است. یک مهندس کار درست و خوب باید در محیط کار آرامش خود را حفظ کند و به زیردستان کمک کند تا بتوانند کار خود را به درستی انجام دهند. تمام حقوق این سایت برای © 2022 معمار نیوز محفوظ است.هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون کسب اجازه کتبی پیگرد قانونی دارد.

به جای لوور و کرکره های چوبی ، در طراحی این خانه در اصفهان که توسط گروه معماری براکت انجام شده ، از قطعات چوبی برای پوشاندن پنجره استفاده شده و در نمای ساختمان ادامه می یابد و زمانی که بسته باشد تقریبا پنجره ها پنهان هستند. برای هرچه دقیق تر و درست تر طراحی نقشه معماری باید پیش از هر چیز دیگری از نیازهای سازه مورد نظر اطلاع پیدا کنید و آن ها را در طراحی نقشه معماری فراموش نکنید. قطعا طراحی نقشه هر بنایی با توجه به نیازها و شرایط آن بنا نسبت به طراحی نقشه سازه های دیگر متفاوت است. در فاز یک، بر اساس اطلاعاتی که طی مرحلۀ قبل یعنی فاز صفر به دست آمده بود، طراحي معماري صورت می‌گیرد.