طراحی پلان ساختمان دو خوابه و دوبلکس شماره تماس : 09385003132

به‌عنوان نکته پایانی درباره تراس، برای زیباترشدن نمای ساختمان، بهتر است که دیواره جلویی تراس (دست‌انداز یا جان‌پناه تراس)، هم‌تراز با جداره اصلی نما نباشد. توصیه می‌کنم حتما این قسمت را کمی جلوتر یا عقب‌تر از پوسته اصلی نمای ساختمان طراحی کنید. بنابراین توصیه می‌کنم چنین واحدهایی را به‌صورت دوخوابه طراحی کنید تا کلیه فضاها به لحاظ عملکرد، جانمایی و مساحت، از استاندارد و کیفیت مناسبی برخوردار باشد. نقشه یک طبقه پارکینگ و یک واحد بروی آن دارد که سه خوابه است .این ساختمان مصالح بنایی بوده و از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است. این ساختمان اسکلت بتنی دارای دسترسی از سمت جنوب است .دوبلکس طراحی شده و دارای نمای منحصر به فردیست.

۶-حمام باید در نزدیکی اتاق خواب ها باشد و باید توجه کنید که درب آن از بقیه ی قسمت های خانه دیده نشود. ۴-تا جای که امکان دارد برای تمام اتاق خواب ها کمد دیواری در نظر بگیرید. ب) پلان ویلایی تفریحی که معمولا سکونت دائمی ندارند، از این رو خلق اثر و فرم طراحی در این نوع پلان ها متفاوت تر از مابقی می باشد که گروه کهن با سابقه ای درخشان در زمینه طراحی پلان ویلایی شمال کشور خالق مکانی امن و زیبا برای افراد مختلف بوده است.

پیشنهاد ما بر این است که قسمت جلوی آن را کمی جلوتر یا عقب‌تر از نمای اصلی ساختمان طراحی کنید تا بتوانید یک نقشه ساختمان با عرض ۸ متر را به بهترین نحو ممکن طراحی کنید. اسکلت ساختمان برای نقشه ساختمان با عرض ۸ متر را چگونه انتخاب کنیم؟عموماً در شهرها سازه‌های ساختمان می ‌تواند هزینه ‌های بسیار بالایی را برای اسکلت به همراه داشته باشند. اما در شهرهای کوچک مصالح بنایی که برای آن ها در نظر گرفته می شود، ممکن است کمتر باشد. همیشه در نظر داشتن این سوال مهم شمرده می شود که کدام یک از سازه‌ها می‌تواند مقرون به صرفه‌تر باشد.

  • با توجه به سبک کاربری ساختمان اعم از مسکونی، اداری، آموزشی، ورزشی و تجاری باید سه بخش اصلی در طراحی گنجانده شود.
  • اما اغلب کارفرماها در نظر دارند با استفاده از نقشه ساختمان با عرض ۸ متر اغلب تعداد طبقات بیشتری را بسازند.
  • با در نظر گرفتن زمین هیچ‌گونه محدودیت خاصی برای در نظر گرفتن نقشه‌های ساختمانی نخواهید داشت.
  • مکان دقیق ساختمان شما را نمایش می دهد، که از کدام سمت همسایگی داشته، از کدام سمت به کوچه و خیابان را دارد (دسترسی ساختمان).
  • کارفرمایان با در نظر گرفتن نیازهای متعدد خود در تلاشند تا با اضافه کردن طبقات متعدد بر روی ساختمان خود، این طبقات را به فرزندان خود تخصیص دهند.

ویژگی های مهم یک پلان طبقه عالی زمانی که می خواهید خانه خود را طراحی کنید. پلان های ساختمانی به چندین نوع تقسیم می شوند که وجود تمام آن ها الزامی و لازم است. از همه مهم تر در مورد سبک مورد علاقه ی کارفرما از او سوال کنید که به سبک کلاسیک علاقه مند هستند و یا طراحی سبک مدرن را می پسندند. در مورد محل قرار گیری اتاق ها از ایشان سوال کنید که آیا اتاقی را برای مهمان مد نظر دارند و یا تمام اتاق ها برای استفاده ی شخصی می باشد زیرا اتاق های مهمان معمولا در نزدیکی ورودی قرار داده می شوند. پیمانکاران معمولاً توسط طراحان معماری استخدام می شوند و یا برخی از آنها به طور مستقل کار می کنند.

نقشه ساختمان دو واحدی به همراه نما

زمانی که یک ساختمان با نقشه و پلان بد و غیر اصولی (اعم از ویلا و آپارتمان) ساخته می‌شود و خانواده‌ها در آن ساکن می‌شوند، پایین بودن استاندارد زندگی را حس می‌کنند. در ابتدای امر مهمترین عامل که باید بررسی شود؛ مرحلۀ تهیه نقشه و طرح پروژه است و باید طراحی و نقشه‌های درست و اصولی تهیه کرد. یعنی از نقطه شروع خلق پروژه تحلیل کامل صورت بگیرد و تمامی محدودیت‌ها و پتانسیل‌های پروژه بررسی شود.

جزئیات در طراحی ساختمان

لازم است در طراحی نقشه ساختمان با عرض ۸ متر به این نکته دقت کنید که فضای میهمان دید مستقیم به محیط آشپزخانه نداشته باشد. به دلیل این‌که اگر بانویی که خانه درحال آشپزی او در آشپزخانه می باشد، معذب نشود. محل قرارگیری توالت و حمام در نقشه ساختمان با عرض ۸ متر به چه صورت می باشد؟در نظر گرفته توالت نیز نهایی بسیار مهم شمرده می شود و لازم است که در عرصه عمومی یک ساختمان طراحی گردد.

هنگام مشخص کردن محل آسانسور و پله در طرح باید به فاکتورهای خیلی مهمی از قبیل پهنا و شکل زمین، تعداد پارکینگ، تعداد واحدهای هر طبقه، زیرزمین و… توجه کرد. نشیمن خصوصی ازجمله فضاهایی است که اگر در هنگام طراحی نقشه ساختمان آن را لحاظ کنید، کیفیت پلان معماری و میزان رضایت ساکنین را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. اما دقیقاً مشابه نکته قبلی باید به این نکته توجه شود که در چه ساختمان‌هایی امکان طراحی نشیمن خصوصی مجزا وجود دارد. مساحت مفید واحد مسکونی و تعداد اتاق‌خواب‌ها، دو عامل کلیدی است که درصورت تمایل به طراحی نشیمن خصوصی، باید حتما به آن‌ها توجه داشت.

در طراحی نقشه معماری مربوط به یک ساختمان، طراحی حجم و محیط ساختمان، استفاده کردن از طراحی های اولیه و شماتیک، کاربردی و سودمند خواهد بود. این نقشه ها به روش دوبعدی و سه بعدی، این امکان را به طراح می دهد که تصاویر و تجسمات ذهنی خود را عملی کند و از اجرایی بودن آن پلان تا حدودی مطمئن شود. تخصص اصلی من طراحی پلان ساختمان‌های مسکونی است و از این کار بسیار لذت می‌برم. مهم‌ترین هدف من در سایت رادآرشیتکت این است که علاوه بر آموزش اصول، تکنیک‌ها و ترفندهای طراحی معماری، تجربیات سال‌ها فعالیت حرفه‌ای خودم را به شکل کاملاً کاربردی و به زبانی بسیار ساده به شما آموزش بدهم. بهترین محل قرارگیری تراس در پلان معماری، چه در ساختمان‌های شمالی و چه در ساختمان‌های جنوبی، مشرف به حیاط و در ارتباط مستقیم با آشپزخانه است. همیشه به یاد داشته باشید که بهترین عملکرد و کارایی تراس، زمانی اتفاق می‌افتد که مستقیماً از فضای آشپزخانه قابل دسترسی باشد.