طراحی پلان آنلاین و هزینه های اجرای آن طراحی پلان آنلاین طراحی دکوراسیون داخلی

۵-توصیه می شود که یکی از کمد دیواری ها عمق آن بین هشتاد تا صد سانتی متر باشد و به منظور محل قرارگیری رختخواب درست شود. ۳-باید تا جایی که امکان دارد درب اتاق خواب والدین از اتاق خواب فرزندان دورتر باشد و کنار هم قرار نگیرند. در زمینه طراحی نقشه فعالیت نداریم و نقشه های موجود در این نوشته به عنوان ایده درج شده است. همچنین شما برای مشاهده آرشیو بزرگ نقشه های سه بعدی، می توانید اینجا کلیک کنید. برای ساخت یک ساختمان و بنای درست و اصولی آیتم‌های مختلفی وجود دارد که باید به آنها توجه شود تا به بهترین شکل به سرانجام رسد. در این خانه تلاش شده عرصه بندی رعایت شود، و می‌توان با اغماض در این بخش نمره ای نسبتا قابل قبول به این نقشه داد.

  • همین امر نیز ممکن است برای طولانی‌تر شدن مثلث کار در آشپزخانه مهم و اثرگذار باشد.
  • لازم است که حتماً ناهار خوری در مجاورت با آشپزخانه قرار بگیرد و از این طریق قابلیت دسترسی لازم را به اتاق نشیمن خصوصی داشته باشد.
  • نقشه این ساختمان با دسترسی از سمت جنوب و در سه طبقه طراحی شده است.سازه این ساختمان مصالح بنایی است.
  • خلاصه ی کلام اینکه، به لحاظ تناسبات، زمین با بر 11 متری میتواند زمین بهتری باشد، اما نقشه ی نهایی ای که طراحی می شود بستگی بسیاری به خلاقیت معمار و طراح آن دارد.

با توجه به نوع سبک معماری در نظر گرفته شده برای پروژه ساختمانی تعیین می گردند. تأسیسات ساختمانی هم از اهمیت ویزه ای برخوردار می باشند که شامل تأسیسات برقی، تأسیسات مکانیکی و آسانسور می شوند. این بخش مهم‌ترین و اولین قدم در طراحی پلان ساختمان است که با توجه به کاربری عرض زمین، تعداد واحد و پارکینگ و .. مشخص می گردد انتخاب موقعیت مناسب برای پله‌ها و آسانسور تقریبا روی همه بخش‌ها از جمله؛ همکف، لابی، دسترسی، نقشه داخل واحدها و … تاثیر می‌گذارد. بهتر است این عرصه در طراحی پلان ساختمان دسترسی مناسب به ورودی و آشپزخانه داشته باشد.

ابعاد اتاق خواب مهمان حداقل ۱۴ متر می‌ باشد و در این ابعاد لازم است که کمد برای لباس و دیگر امکانات در نظر گرفته شود. آشپزخانه کثیف چیست؟آشپزخانه کثیف فضایی است که با در نظر گرفتن فضای کلی ساختمان موجود شما لازم است که برای طبخ انواع غذا و یا سرخ پز خانه‌ها استفاده می‌ شود. این فضا خارج از دید ساکنین می باشد و برای پخت ‌و پز و راحتی می ‌توان از این آشپزخانه استفاده کرد. این آشپزخانه در کنار و یا انتهای آشپزخانه اصلی قرار می‌گیرد و تمامی پخت غذا ‌ها در این منطقه انجام می شود. حال ممکن است سوال داشته باشید که کدام یک از آشپزخانه هایی که پشت آشپزخانه در کنار آشپزخانه طراحی می‌گردند، برای نقشه ساختمان با عرض ۸ متر مناسب می باشد.

دانلود رایگان ۵۱ نقشه ساختمان سه خوابه ویلایی و آپارتمانی ۳D!

لازم به ذکر است بدانید سازه بنایی که مقرون به صرفه‌تر است ممکن است از ساخت غیراصولی برخوردار باشد و لازم است که به این نکته توجه کنید. به‌ طور کلی بهترین مکانی که یک معمار برای آشپزخانه کثیف در نظر می‌گیرد، در کنار آشپزخانه اصلی می باشد. به دلیل این‌که در قسمت پشتی می‌تواند یک فضای جداشده از آشپزخانه در نظر بگیرد. اما هنگامی‌که در جوار آشپزخانه اصلی باشد، در امتداد کابینت‌های اصلی آشپزخانه کثیف تعبیه می ‌شود و برای نقشه ساختمان با عرض ۸ متر می تواند کاربردی مناسب را در نظر بگیرد. البته این امری منطقی می باشد که نیاز است فضای مدنظر با سلیقه کارفرما مطابقت داشته باشد. اما لازم به ذکر است بدانید که در فضاهای کوچک‌تر نقشه ساختمان با عرض ۸ متر نیز می ‌تواند ایده‌های مناسبی را به همراه داشته باشد.

۵- سیرکولاسیون و روابط فضاهای داخلی

ما حامی همایش های ملی و بین المللی در جهت رشد و توسعه علمی کشور هستیم. همچنین خدمات تخصصی را در زمینه طراحی ارائه می دهیم که این خدمات در هرکجا که باشید قابل دسترس است. فرم درخواست خدمات را پر کنید و از 5 دقیقه مشاوره رایگان استفاده نمایید.

هر روز بارها بین اتاق خواب، آشپزخانه و سالن اصلی رفت و آمد می کنیم و به راحتی متوجه نکات مثبت و منفی فضایی که در آن زندگی می شویم. نقشه و پلان فضایی که در آن زندگی می کنیم، نقش به سزایی در کیفیت فضایی هر محیطی دارد. عملکردی بودن و در عین حال زیبا بودن فضای زندگی رابطه مستقیم با روحیه و احساسات انسان در بلند مدت دارد. روابط فضایی در طراحیپلان ساختمانتوجه بسیاری نیاز دارد تا به درستی شکل بگیرد زیرا تاثیر آندر طول زمان در زندگی ساکنین کاملا مشخص است. با گذر زمان نیازهای انسان ها تغییر کرده است و بهترین حالت طراحی نقشه خانه ( طراحی پلان) زمانی اتفاق می افتد که کاملا شخصی سازی شده و براساس نیاز فرد و یا افرادی که در آن خانه زندگی می کنند طراحی شود. عوامل مختلفی بر روی طراحی پلان ساختمان دو خوابه و بیشتر تاثیرگذارند که از جمله آن‌ها می‌توان به متراژ زمین، کاربرد ساختمان( مسکونی، تجاری، اداری و …)، بودجه، قوانین شهرداری و …اشاره کرد.

در هنگام طراحی نقشه ساختمان مسکونی، باید به سیرکولاسیون و روابط فضاهای داخلی (همجواری‌ها و دسترسی‌ها) توجه ویژه‌ای داشته باشید. پیشنهاد می‌کنم در طراحی نقشه ساختمان‌های مسکونی که مساحت زیربنای مفید آن‌ها بیشتر از ۱۸۰ مترمربع است، حتماً فضایی را هم به‌عنوان نشیمن خصوصی در نظر بگیرید. ازآنجاکه مهم‌ترین و مفیدترین نور در طول روز، نور جنوب بوده و در ساختمان‌های جنوبی این نور از سمت حیاط تأمین می‌شود، حتماً باید توجه کنید که جانمایی فضاهای داخلی در پلان معماری به‌گونه‌ای باشد که فضاهای عمومی و آشپزخانه مشرف به حیاط و اتاق‌خواب‌ها مشرف به خیابان طراحی شود. نقشه ساختمان در سه طبقه و دارای موقعیت دسترسی از جنوب است.سازه به کار گرفته شده در آن اسکلت بنایی است و فایل نمای شیک آن در پکیج همراه پروژه قرار دارد.

اگر پروژه ای دارید که می خواهید شروع کنید ، امروز با ما تماس بگیرید و ما به شما کمک می کنیم طرح ها و ایده های خود را بگیرید و آنها را به ساختمانی که همیشه می خواستید تبدیل کنید. در ضمن ، نمونه های طراحی ساختمان و مطالعات موردی را بررسی کنید تا به شما کمک کند تا برخی از الهامات و ایده ها را برانگیزد. این موارد در طراحی برای سازه های فولادی، بتنی و چوبی به کار می روند.