طراحی ساختمان طراحی پلان ساختمان طراحی نقشه ساختمان پلان ساختمان آرکا

لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید. تمام تلاش خود را بکنید تا در نقشه ای که طراحی می کنید دیوار های کج و با زاویه نداشته باشید بهترین دیوار ها، دیوارهایی هستند که زاویه ۹۰ درجه داشته باشند که در اصطلاح گونیا شده به آن می گویند. های کج هم زیبایی بصری ندارند و هم در هنگام چیدمان با مشکل مواجه خواهید شد. فرق بالکن با تراس نیز در این است که به فضایی که از سه طرف بسته است و همچنین مسقف است بالکن گفته میشود ولی به فضایی که سقف ندارد تراس گفته می شود.

این ساختمان‌ها به صورت تک واحدی و در تعداد طبقات کم، طراحی می‌گردند. ممکن است طراحی خانه برای فروش ناخوشایند به نظر برسد، زیرا باید مطمئن شوید که نمای کلی، زیبایی و هرچیز دیگری را درست انتخاب کرده اید. اگر می خواهید تا زمان پیری در خانه جدیدتان بمانید یا قصد دارید از افراد سالخورده پذیرایی کنید، همانطور که در طراحی پلان به ایمنی کودکان توجه می‌کنید، باید رفاه و ایمنی سالخوردگان را نیز درنظر بگیرید. اولین مرحله برای طراحی یک بنا این است که سایت پلان و موقعیت زمین را داشته باشیم، مرحله ی بعدی این است که درباره ی اقلیم و استانداردها و ضوابطی که مورد نیازمان خواهد بود مطالعات را انجام دهیم.

  • از آنجایی که نور از سمت جنوب بنا تامین می شود بهتر است از فضاهای عمومی نظیر پذیرایی و آشپزخانه را در انتهای بنا و مشرف به حیاط طراحی کرد.
  • عموماً در طبقه همکف است، ساختمانی که عمومی‌تر باشد، اختصاص می‌دهند و طبقه اول آن را یک فضای خصوصی‌تر برای کارفرما در نظر گرفته می‌شود و از این طریق می‌توان دو فضای کاملاً مجهز یکدیگر را طراحی کرد.
  • با در نظر گرفتن اقلیم و آب ‌و هوای فضای مدنظر برای نقشه ساختمان با با عرض ۸ متر لازم است که پنجره‌ های بزرگی از کف تا سقف ساختمان امتداد پیدا کنند.
  • ضمنا باتوجه به کاربردی بودن است قسمت بهتر است در ارتباط با ورودی و بالکن باشد.
  • در برخی از پهنه بندی ها حداکثر سطح اشغال به 40 درصد کاهش می یاید یا حتی اجازه ساخت بنای مسکونی در آن ممنوع است و فقط می توان در آن یک سوله صنعتی یا بنای تجاری داشت.
  • آشپزخانه کثیف چیست؟آشپزخانه کثیف فضایی است که با در نظر گرفتن فضای کلی ساختمان موجود شما لازم است که برای طبخ انواع غذا و یا سرخ پز خانه‌ها استفاده می‌ شود.

به عنوان مثال اگر اتاقی قرار است برای کاربری کتابخانه ساخته شود بهتر است پنجره های بزرگ با تعداد کافی داشته باشد. • اولین نکته ای که باید در طراحی نقشه های ساختمانی مورد توجه قرار گیرد، کاربری آن هاست. به عنوان مثال شما در یک ساختمان اداری نیازی به هال پذیرایی ندارید، بلکه به اتاق استراحت و تعداد زیادی اتاق کار به همراه سرویس بهداشتی و نمازخانه و آبدارخانه نیاز خواهید داشت. در واقع کاربردی ساختمان، تعداد اتاق ها و نحوه قرارگیری آن ها را مشخص می کند. این جزئیات شاملطراحی داخلی، دکوراسیون داخلی و طراحی نمای ساختمان می شود.

نقشه آپارتمان 5 طبقه

طراحی سازه ساختمان بر اساس آیین نامه های داخلی یک کشور است که مطابق با آن طراحی نقشه های اجرایی کشیده و ساختمان (سازه) اجرا می شود. با توجه به سبک کاربری ساختمان اعم از مسکونی، اداری، آموزشی، ورزشی و تجاری باید سه بخش اصلی در طراحی گنجانده شود. یعنی اینکه باید هنگام ترسیم فضاهای مختلف در نقشه ارتباط آن ها را با یکدیگر حفظ کنید. شما با رسم پلان یک سازه تا حد زیادی متوجه‌ی قابلیت اجرای طرح های از پیش تعیین شده‌ ی ذهن خود، خواهید شد. بنابراین ترسیم پلان را جدی بگیرید تا یک نتیجه‌ی عالی، طبق سلیقه‌ی خود رقم بزنید.

نقشه اجرایی اسکلت بتنی

هزینه ی طراحی یک پلان معماری به ازای هر متر مربع 5000 الی 7000 تومان می باشد. حتما برای اتاق خواب‌ها یک فیلتر ورودی در نظر بگیرید و دقت داشته باشید که درب اتاق‌ها از سایر قسمت‌های منزل به طور مستقیم قابل رویت نباشد. حتما همه اتاق خواب‌ها دارای کمد با عمق استاندارد ۶۰ سانتی‌متر باشند. می دانیم که همه تا زمان پیری در خانه خود نمی مانند، برای همین توصیه می کنیم در هنگام طراحی پلان احتمال فروش خانه را هم در نظر بگیرید.

همین طور لازم است که در اتاق خواب مستر میز توالت یا میز آرایش نیز تعبیه گردد. یک اتاق خواب ایده‌آل به صورتی است که بتواند فضایی بین ۲۰ تا ۵۰ متر با در نظر گرفتن نیاز و فضای اصلی مدنظر داشته باشد. به طورکلی حداکثر ابعاد خاصی که برای اتاق خواب در نظر گرفته نشده است و با در نظر گرفتن متراژ می توان نقشه ساختمان با عرض ۸ متری را برای اتاق‌خواب تهیه کرد. برای آشنایی با روند انجام طراحی نقشه و پلان فضاها بهتر است نمونه ای از آن را برای شما بازگو کنیم.

نکته حائز اهمیتی که در این رابطه باید رعایت کنید، نحوه لکه‌گذاری پلان معماری در ساختمان ‌های شمال جنوبی می باشد. زیرا تفاوت‌هایی در ساختمان ‌های شمالی و جنوبی از این جهت وجود دارد. جهت ساخت هر بنا اعم از ساختمان مسکونی، اداری، تجاری، محوطه سازی فضای سبز جهت حیاط، بام، شهرسازی، تغییر و یا طراحی دکوراسیون داخلی، بناهای کوچک و بزرگ، در قدم اول یک طرح از بنا و یا فضای مورد نظر بر اساس خواسته ها و محدودیت ها و دغدغه های کارفرما تهیه می شود.

از طرفی دیگر لازم است بدانید افرادی بیشتر از زمین ‌های جنوب بی استفاده می‌کنند که لازم می ‌دانند ساختمان ‌های شمالی مشرف بر آن ها نباشند. نخست گروه آرکا نیازها و الویت های شما را به خوبی درک می نماید و با تبحر زیاد اقدام به طراحی می نماید. اقدامات بعدی و مورد لزوم با سرعت و با کیفیت بالا به اجرا در می آیند.

4- وقتی که یک ویلا و یا آپارتمان ساخته می شود و زندگی در آن به جریان می‌افتد، افرادی که وارد آن می‌شوند بنا را مورد تحلیل و قضاوت قرار می‌دهند. نقشه این ساختمان از سمت جنوب دسترسی دارد .سازه به کار رفته در آن ،سازه بنایی است.در پایین ترین طبقه ،پارکینگ قرار دارد.در طبقه همکف،یک خواب به همراه نشیمن و پذیرایی بزرگ قرار دارد که توسط پله گرد زیبایی به طبقه بالا ارتباط پیدا می کند. تمای نقشه های موجود در سایت خانه معمار به صورت فایل اتوکدی است و تمامی جزئیات در آن قرار داده شده است.