خانه هاینس / معماران فومن


خانه هاینس / معماران فومن

Haines House / Foomann Architects - عکاسی خارجی، نما
© Willem Dirk Du Toit

Haines House / Foomann Architects - عکاسی خارجی، نماHaines House / Foomann Architects - عکاسی داخلی، پله ها، نردهHaines House / Foomann Architects - عکاسی داخلی، آشپزخانه، میز، میز، پنجره، چوب، سینک، صندلی، تیرHaines House / Foomann Architects - عکاسی خارجی، نماHaines House / Foomann Architects - تصاویر بیشتر+ 12


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

Haines House / Foomann Architects - عکاسی خارجی، نما
© Willem Dirk Du Toit

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. خیابان هاینس، خانه خانوادگی کارگردان فومن جیمی، با خانواده در حال رشد او تکامل یافته است و در عین حال به خاستگاه های دهه 1970 احترام می گذارد. جیمی برای اولین بار در سال 2013 خانه را بازسازی کرد تا نرده ها، باغ ها و فضای داخلی را به روز کند و اتاق ها را برای ایجاد فضاهای بزرگتر، کاربردی تر و سبک تر ایجاد کند. اکنون با دو فرزند ،دسال، جیمی سطح دیگری را اضافه کرده است، اتاق خواب سوم، حمام دوم و عرشه پشت بام را در خود جای داده است که به خانواده اجازه می دهد برای مدت طول، در خانه بمانند. در دوران دانشجویی، جیمی برای مایک موریس، مدیر معماران موریس پیروتا، که خانه اصلی ملبورن شمالی را در سال 1970 طراحی کرد، کار می‌کرد. به این ترتیب، این تغییر علیرغم نیم قرن به نظر می‌رسد که با هم همکاری داشته باشد، زیرا فومن با روحیه مدرنیستی مشابهی به معماری نزدیک می‌شود. .

Haines House / Foomann Architects - عکاسی خارجی، نما
© Willem Dirk Du Toit

بهترین راه برای گسترش با توجه به محدودیت های سایت، با افزایش سطح جدید فضای کف از 80 به 100 متر مربع بود. (توجه داشته باشید که اندازه متوسط ​​یک خانه نوساز در استرالیا، از سال 2019، سه اتاق خواب و 235.8 متر مربع است). با بالا رفتن فضاها، مواد سبک‌تر می‌شوند و طراحی آن‌ها کاهش می‌یابد و حس و انرژی متفاوتی از زمین به طبقه بالا ارائه می‌کند. گردش مرکزی از طریق سطوح ت،یم شده، انتقال تدریجی را تسهیل می کند، همانطور که جفت شدن ظریف و محو شدن مواد قدیمی و جدید انجام می شود. بازسازی مالکیت خانه را می گیرد، اما ریشه های دهه 1970 چارچوب قابل مشاهده ای را فراهم می کند.

Haines House / Foomann Architects - عکاسی داخلی، تخت خواب، اتاق خواب
© Willem Dirk Du Toit
Haines House / Foomann Architects - تصویر 14 از 17
پلان – طبقه همکف
Haines House / Foomann Architects - عکاسی داخلی، پله ها، نرده
© Willem Dirk Du Toit

در سطح ابتدایی، پانل های جدید چوبی-پشمی در میان تیرهای چوبی موجود، تضعیف صوتی بین سطوح را فراهم می کنند در حالی که نازک کاری فولادی نور را پنهان می کند. آشپزخانه و اتاق ناهار خوری غرق شده، که اکنون در یک فضا ادغام شده است، با کفپوش های جدید بلو استون و یک میز سفارشی بزرگ توسط همکار قدیمی ،ان استارچویچ، پایه گذاری شده است. طبقه دوم شامل دو اتاق خواب و یک حمام است و طبقه سوم ت،یم شده جدید شامل اتاق خواب اصلی، حمام و یک عرشه روی پشت بام با حمام در فضای باز است.

Haines House / Foomann Architects - عکاسی داخلی، پنجره، حمام
© Willem Dirk Du Toit
Haines House / Foomann Architects - تصویر 17 از 17
بخش

هاینس قد بلندی دارد و از هر طرف از نظر بصری برجسته است. طبقه جدید از چوب اصلاح شده حرارتی پوشیده شده است که با پوشش محافظی که فرآیند نقره‌کاری را تسریع می‌کند، پوشش داده شده است. سطح جدید معمایی در نظر گرفته شده است. فرم مینیمالیستی و جزئیات، پیچیدگی افزودن پلک، و همچنین پانل های خورشیدی و سایر تج،ات را پنهان می کند. عرشه پشت بام رو به خیابان است اما فضایی خصوصی است که رو به آسمان و ستاره ها باز است و شگفتی را برای بازدیدکنندگان ایجاد می کند.

Haines House / Foomann Architects - عکاسی داخلی، حمام، وان حمام
© Willem Dirk Du Toit
Haines House / Foomann Architects - عکاسی داخلی، نما
© Willem Dirk Du Toit

این پروژه توسط Pangolin Associates به ،وان کربن خنثی ارزیابی شده است. انتشارات حاصل از انرژی تجسم یافته (مواد، محصولات و ساخت و ساز) به طور کامل جبران شده است، و پیش بینی می شود انتشارات پیش بینی شده از طریق استفاده از خانه (چرخه زندگی کامل) بیش از آن توسط آرایه خورشیدی جبران شود. مقیاس جمع و جور Haines و به ویژه اتاق خواب، حمام و عرشه جدید یک دارایی از طریق توجه به نسبت و جهت گیری است. این فضاها پر نور، مطبوع و کاربردی، به دلیل طراحی در اندازه ای متن، با هدف، احساس بهتری برای اشغال می کنند.

Haines House / Foomann Architects - عکاسی خارجی، در، پنجره، نما، باغ، حیاط
© Willem Dirk Du Toit




منبع: https://www.archdaily.com/993417/haines-،use-foomann-architects