انواع طراحی نقشه ساختمان مسکونی به همراه تصاویر نما و دکور + دانلود رایگان

در بسیاری از پروژه ها به دلیل قوانین سخت گیرانه شهرسازی یا عدم صرفه اقتصادی مالکین پس از تهیه نقشه شهرداری و صدور جواز اقدام به کاهش مساحت نورگیر و افزایش بنا در زمان اجرا یا تغییر در نقشه های مهندسی می نمایند تا خواسته هایشان تامین شود. در این صورت طبق قوانین هر شهر و ماده 99 یا 100 شهرداری جریمه خلاف شهرداری باید پرداخت شود. بعد از اتمام طراحی نقشه های محاسبات سازه نوبت به طراحی نقشه های برق و مکانیک می رسد که به طور همزمان با هم پیش می روند و هیچ ارجحیتی نسبت به یک دیگر ندارند. در طراحی نقشه برق جانمایی و جزئیات سوکت های برق ، تلفن ،آنتن مرکزی ، مشخصات سیم ها ،سیستم های روشنایی و صوتی و … پرداخته می شود. در نقشه های مکانیک ،که شامل تعیین جزئیات سیستم های سرمایشی و گرمایشی،گازرسانی ،آبرسانی ،فاضلاب و … است.

  • فقط برتری مورد نظر زمین شمالی حیاط در نظر گرفته و طراحی‌شده برای آن می باشد و از این طریق ممکن است، جلوه خاصی به محیط ببخشد.
  • در این مرحله از فرآیند طراحی معماری ی آنلاین، کارفرما اطلاعات تکمیلی خود را مانند ابعاد، اندازه، محدودیت ها و دغدغه های موجود در طراحی، تصاویری از محل مورد نظر، فایل های لازم برای طراحی و سایر اطلاعات به نظر مهم را برای مهندس ارسال و از طریق واتساپ ارسال می نماید.
  • وبسایت انستودیوز به عنوان اولین ارائه دهنده ی خدمات آنلاین معماری کشور، فعالیت خود را از اسفند ماه 1393 آغاز کرده است و تا کنون به بیش از 1300 خانواده ایرانی خدمات ارائه کرده است.
  • سازه اسکلت بتنی و دسترسی از شمال به خلق طرح زیبای زیر انجامیده است.این نقشه هم دارای دو طرف نما سه بعدی و همچنین فایل های 3D دکوراسیون داخلی است.
  • ۲- بالکنی که در قسمت نمای اصلی و مخصوصا در قسمت پخ در ساختمان‌های سرنبش طراحی می‌شود، بیشتر جنبه زیبایی و نمای ساختمان دارد و با توجه به محرمیت کم و وجود سر و صدای زیاد و آزاردهنده و… از کارآیی آن تا حد زیادی کاسته می‌شود.

نقشه کشی ساختمان در رشته‌های مهندسی معماری، مهندس عمران، مهندسی برق، مهندسی مکانیک بسیار پر کاربرد است. شاید در آغاز این طوربه نظر بیاید که اجرای نقشه برداری ساختمان و نقشه کشی ساختمان دارای یک مفهوم باشند. امروزه روز نقشه‌کشی ساختمان را نباید فقط به طراحی نقشه پلان ساختمان محدود کنیم.

از آنجایی که نور از سمت جنوب بنا تامین می شود بهتر است از فضاهای عمومی نظیر پذیرایی و آشپزخانه را در انتهای بنا و مشرف به حیاط طراحی کرد. لازم به ذکر است که در زمین های جنوبی تمامی اتاق خواب ها باید در ضلع جنوبی و مشرف به خیابان طراحی شوند. همچنین نحوه ی قرار گیری مبلمان نیز در این مساله دخیل است، مثلا اگر زمان ورود به خانه مجبورید از بین مبل ها و گلدان ها و میز بگذرید و سپس به اتاقتان برسید، احتمالا امکان طراحی نقشه ای بهتر نیز وجود داشته است.

به دلیل این‌که تصمیم درستی برای در نظر گرفتن تعداد طبقات نگرفته است و در اواسط کار با در نظر گرفتن شرایط مالی و گران شدن تمامی تجهیزات ساخت بنا را نیمه رها می‌کند و این ملک بی‌ارزش می ‌شود. به همین جهت لازم است که برای نقشه ساختمان با عرض ۸ متر حتماً با دقت به تعداد طبقات پرداخت ‌و از این طریق بتوان یک ساختمان بسیار مناسب را با نقشه ساختمان با عرض ۸ متر طراحی کرد. با در نظر گرفتن زمین هیچ‌گونه محدودیت خاصی برای در نظر گرفتن نقشه‌های ساختمانی نخواهید داشت. می دانید که اگر فضایی بی نور باشد، مرده و خسته کننده به نظر می رسد. بنابراین این یکی از وظایف طراح است که در طراحی نقشه ساختمان به نور کافی در تمامی اتاق ها و فضاها توجه کند.

۷- مساحت و اندازه فضاهای داخلی پلان معماری

این نقشه از شمال و شرق دسترسی دارد .مصالح بنایی است و دو خواب برای آن در نظر گرفته شده است. نقشه ای که مشاهده می کنید در سه طبقه به ترتیب ،پارکینگ ،همکف و اول طراحی شده است .این ساختمان اسکلت بتنی است و دارای فایل نما از دو طرف ساختمان است . ساختمان به صورت دوبلکس طراحی شده است که طبقه همکف آن شامل یک واحد پارکینگ و عرصه عمومی ساختمان است و طبقه اول سه خوابه به همراه پنتری و نشیمن می باشد . دسترسی از دو سمت شمال و جنوب به همراه دو طرف نمای 3d ،زیبایی منحصر به فردی به این نقشه داده است.سازه این ساختمان اسکلت بنایی می باشد و دارای سه طبقه است. این پلان غربی دارای چهار طبقه دو واحدی است .واحد ها در نقشه دو خوابه طراحی گردیده اند .سازه انتخاب شده برای این آپارتمان هم سازه بتنی است .این نقشه را به همراه دو طرف نما در اینجا دریافت کنید.

یک چیدمان نسبی طبق اصول و قواعد چیدمان، با قصد نمایان شدن ایرادات و اصلاح آن‌ها. برنامه بنیاد برای نشان دادن اندازه و عمق پایه است ،ارتفاع برای نمایش نمای جلویی است. که به جرات میتوانیم بگوییم دارای سابقه ای چند هزار ساله در معماری ایران و جهان است. و حتی اگر صورتی که بتوانیم زمان وقوع زلزله را پیش بینی کنیم، تخلیه ی ساختمان ها برای حفظ کردن جان مردم نه امکان پذیر است و نه کافی است.

پلان آپارتمان با سازه بتنی

لازم است که کف توالت با کف دیگر مناطق ساختمان اختلاف سطح برخوردار نباشد، تا افراد معلول و مسن‌تر بتوانند به سادگی از آن استفاده کنند. پس از آن مشخصات و مدارک نامبرده را به واتساپ همین شماره ارسال می نمایند. در تهران 60 درصد اجازه ساخت + 2 متر پیشروی در ضلع جنوب (سمت حیاط) می باشد. در زمین های مستطیل شکل که ضلع شرق و غرب با هم برابر است میبایست 60 درصد طول را جدا نماییم. عموماً این مدل ساختمان‌ها به محیط خارج از ساختمان دید داشته و بیشتر از یک نما دارد. در پایان مطالب جهت آشنایی بیشتر ,تصاویر پلان های نامبرده را میتوانید ملاحظه نمایید.

انتخاب تعداد طبقات برای نقشه ساختمان با در نظر گرفتن توان مالی حال یا آینده چگونه است؟

اگر هنگام ستون گذاری با این مشکل مواجه شدید‌که ستون ها در وسط قرار گرفتند در طراحی نقشه ی خود تجدید نظر کنید. اگر هم مجبور به قرار دادن ستون در وسط فضا شدید با یک چیدمان مناسب آن را کاور کنید. مکان دقیق ساختمان شما را نمایش می دهد، که از کدام سمت همسایگی داشته، از کدام سمت به کوچه و خیابان را دارد (دسترسی ساختمان). در پلان موقعیت محل ساختمان شما هاشور پر رنگ زده و همسایگی ها هاشور کم رنگ، همچنین طراحی حیاط و فضای سبز در پلان موقعیت نمایش داده می شود. گاهی اوقات می خواهیم قسمتی از فضای داخلی ساختمان و جزئیات اجرایی آن را به نمایش بگذاریم که از مقطع استفاده می کنیم، مقطع یک صفحه برش بوده که ممکن است ساختمان را در طول یا عرض برش داده و صفحه برش را به صورت نمای داخلی نمایش دهد.