ویلا گریگ / معماری ساندرز


ویلا گریگ / معماری ساندرز

ویلا گریگ / معماری ساندرز - عکاسی خارجی، جنگل
© ایوار کوال

ویلا گریگ / معماری ساندرز - عکاسی خارجی، نما، پنجرهویلا گریگ / معماری ساندرز - عکاسی خارجی، چوب، نما، بتنویلا گریگ / معماری ساندرز - عکاسی بیرونی، جنگل، باغویلا گریگ / معماری ساندرز - عکاسی داخلی، اتاق غذاخوری، میزویلا گریگ / معماری ساندرز - تصاویر بیشتر+ 15


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

ویلا گریگ / معماری ساندرز - عکاسی خارجی، نما، پنجره
© ایوار کوال

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. این خانه روی پیش، تپه ای قرار دارد و مشرف به آب های دریاچه نورداس و مجموعه جزایر کوچک آن است. این محله که در حدود پانزده دقیقه رانندگی به سمت ج، شهر برگن قرار دارد، دارای کیفیتی نیمه روستایی و تقریباً بوکولیکی است که بخشی از آن از ثروت جنگل ها و درختان ناشی می شود، بلکه مناظر باز از منظره ای منحصر به فرد و زیبا که در آن تپه ها وجود دارد. و ورودی های ساحلی ،یب می شوند.

ویلا گریگ / معماری ساندرز - عکاسی خارجی، نما
© ایوار کوال

طراحی خود خانه، برای ال،اندر و تونجه گریگ، از این چشم انداز جذاب و باز نهایت استفاده را می کند. تاد ساندرز خانه را به‌،وان نوعی «نمایاب» توصیف می‌کند که فضاهای نشیمن اصلی به بیرون از آب نگاه می‌کنند، در حالی که ارتفاعات جانبی محافظت‌شده‌تر و نسبتاً محصور هستند و به تمرکز بر روی خود دریاچه نورداس کمک می‌کنند.

ویلا گریگ / معماری ساندرز - عکاسی خارجی، چوب، نما، بتن
© ایوار کوال
ویلا گریگ / معماری ساندرز - عکاسی بیرونی، حصار، نما
© ایوار کوال

ساندرز به تازگی کار بر روی خانه شخصی خود، ویلا S را به پایان رسانده بود، جایی که او شروع به آزمایش تعدادی از ایده های موفق و راه حل های طراحی کرده بود که در فرآیند طراحی ویلا گریگ نقش داشتند. اینها شامل ایده بالا بردن فضاهای اصلی خانواده برای تقویت ارتباط با منظره، یک منطقه نشیمن با پلان باز و روان، و یک حس مفید از جدایی بین این بخش‌های «همگ،» خانه و فضاهای اختصاص داده شده به کار یا مطالعه بود.

ویلا گریگ / معماری ساندرز - تصویر 19 از 20
پلان – طبقه همکف

تنها فضای طبقه همکف ویلا، جدا از یک اتاق فروشگاه، استودیوی موسیقی است که در قالبی شیبدار و مجسمه‌سازی قرار دارد که ورودی اصلی و راه پله را نیز در خود جای داده است. پله‌ها از این شیب بالا می‌روند و به سمت ،مت نشیمن اصلی بالا می‌روند و یک نوار افقی و بلند از قاب‌های شیشه‌ای چشم‌اندازی از منظره باز را می‌سازد، که با قدم گذاشتن در قلمرو خصوصی خانه تأثیری چشمگیر ایجاد می‌کند. تمام فضاهای خانوادگی، از جمله دو اتاق خواب، در این ،مت از این ،مت مرتفع خانه قرار دارند، که در بالای سطح زمین روی یک سری پیلوتی شناور است.

ویلا گریگ / معماری ساندرز - عکاسی داخلی، اتاق غذاخوری، میز
© ایوار کوال
ویلا گریگ / معماری ساندرز - تصویر 20 از 20
پلان – طبقه 1
ویلا گریگ / معماری ساندرز - عکاسی داخلی، میز
© ایوار کوال

انفیلاد فضاها با یک فضای نشیمن با پلان باز شروع می شود که ،یبی از آشپزخانه، ناهار خوری و منطقه نشیمن خانواده است، که در کنار دیواری از شیشه های کف تا سقف چیده شده است که به عقب می چرخد ​​و یک بالکن باز رو به منظره دریاچه به سمت غرب را تشکیل می دهد. . فراتر از این، یک ایوان نیمه محافظت شده در طرح کلی ساختمان قرار دارد. به دنبال توالی فضاهای باقی مانده، همانطور که در اطراف حیاط باز پیچیده می شوند، یک اتاق خواب برای دختر گریگ به اضافه یک حمام و اتاق خواب مهمان وجود دارد. فراتر از این، یک اتاق تلویزیون در گوشه شمال شرقی یک منطقه حائل طبیعی را تشکیل می‌دهد که به محافظت از خصوصی‌ترین ،صر خانه که دارای مجموعه بزرگ بزرگ است، کمک می‌کند.

ویلا گریگ / معماری ساندرز - عکاسی داخلی، آشپزخانه
© ایوار کوال

ردپای کلی خانه عمداً و عمداً متوسط ​​است. هر گونه تأثیر بر خصوصیات طبیعی سایت با دقت به حداقل رسانده شده است، با محوطه سازی مصنوعی بسیار اندک، و همچنین حفظ حساس درختان و پوشش گیاهی موجود. به جای هر درجه بندی سایت، ساختمان با ،ت ف،ی با نوسانات توپوگرافی موجود و ویژگی خود دامنه تپه سازگار است.

ویلا گریگ / معماری ساندرز - عکاسی بیرونی، پنجره، جنگل
© ایوار کوال




منبع: https://www.archdaily.com/993266/villa-grieg-saunders-architecture