معماری و ساختمان معمارنتسایت معماری وشهرسازی معاصرایران

ساخت سازه ویلا از ابتدا طراحی ویلا تا اجرای آن از مهمترین نکاتی است که باید رعایت شود و… سنگ هایی را در اطراف هر طبقه از آپارتمان شماره یک که دارای پنج طبقه است، قرار داده. این ساختمان شامل هشت آپارتمان در طبقات فوقانی آن و دو مغازه در همکف است. طبقه همکف شامل یک پارکینگ و قسمت مربوط به سرایدار است، درحالی که دوطبقه دیگر دارای فضاهای مشترک هستند که شامل آشپزخانه، اتاق غذاخوری و فضای نشیمن در طبقه اول و یک اتاق تلویزیون و آشپزخانه کوچک تر در طبقه دوم می باشد.

  • تقریباً نیمی از عمر ما در محیط کار و بیش از آن در خانه به استراحت ، خواب ، مطالعه ، تهیه غذا ، انجام سایرکارهای روزمره و گذران اوقات فراغت طی می‌شود.
  • حومه کلیفتون در ساحل اقیانوس اطلس کیپ تاون، به دلیل زیبایی منظره‌ای که دارد، ترافیک بالایی دارد و ساکنان و گردشگران علاقه‌مند به دویدن و پیاده‌روی هستند.
  • طراحی معماری صنعتی نوعی از طراحی ساختمان است که پس از انقلاب صنعتی شکل گرفت و پس از گذشت سال ها با شرایط روز دست خوش تغییراتی شده است تا به شکل امروزی که شناخته می شود.
  • این حس و حال دوست داشتنی ناشی از زیبایی معماری خانه هایی است که با سبک فرانسوی بنا شدند.
  • این پروژه زمینه را برای نسل جدیدی از معماران جوان فراهم می کند تا در داخل و خارج از کشور کار پیدا کنند.

در ساختمانهای قدیمی حتی برای استفاده از نور خورشید و یا عدم استفاده از آن در فصول مختلف به بخشهای تابستان نشین و زمستان نشین نقل مکان می کردند. اهداف فوق به دست آمده از هرم نیازهای مازلو تشکیل یک دایره کامل به نام دایره زندگی یا چرخ شانس را می دهد. در زندگی ما هریک از این اهداف و یا تلاش برای رسیدن به آن غایب باشد ، دایره ما از حالت کامل خارج شده و چرخ زندگی ما لنگ می زند. مهم نیست ما اهداف بزرگی را از یک یا چند دسته نشانه گرفته باشیم بلکه می بایست برای تمام این زمینه ها به راه حلی اندیشیده باشیم. چرخ شانس ما اگر کوچک باشد هم می چرخد و ما از زندگی لذت لازم را خواهیم برد اما با یک چرخ بزرگ لنگ به هیچ کجا نخواهیم رسید.

معماری خانه‌ بوستان، اثر محمدتقی باقری

رعایت فاصله استاندار 20 سانتی متری از دیگر استانداردهایی است که باید به آن توجه شود. ساخت خانه با معماری کولونیال ایده ای بسیار عالی برای خانواده های پر جمعیت است؛ زیرا به اندازه کافی فضا برای اعضای خانواده دارد. نمی دانید از کجا باید شروع کنید؟ آشنایی با سبک های رایج معماری گزینه های پیش روی شما را محدودتر نموده و راحت تر می توانید طرح ایده آل خود را انتخاب کنید. شبکه صدای بین‌المللی و ۲۴ ساعته IVOAA (فارسی) در موضوعات تخصصی شهر- معماری و هنر و زیر نظر IVOAA بین المللی () ارائه می‌گردد. این پل زیبا در پارک آب و آتش توسط معمار جوان زن ایرانی ،‌ لیلا عراقیان طراحی شده است و در حال حاضر بزرگترین پل عابر پیاده در کشور به طول ۲۷۰ متر است.

ث- قرار دادن ستون برای پلان

در این گزارش به توصیف شرایط ایران ازجمله اقتصاد در حال گسترش، رشد تقاضای داخلی برای سبک زندگی مدرن و سرمایه گذاری پررونق در زیر ساخت های گردشگری می پردازد که فرصت های جدیدی را برای فعالان معماری مدرن در این کشور پدیدار کرده است. پایگاه خبری معماری و نما در سال ۱۳۹۹ با هدف اطلاع رسانی و ارائه آخرین مطالب آموزشی و پژوهشی در حوزه معماری بویژه نما در صنعت ساختمان شروع به کار نموده است. فرم یکی از مقوله‌های اساسی در معماری است که به جنبه‌های صوری اشاره دارد.

به دلیل استفاده از متریال های چوبی در ساخت خانه های کرفتسمن، آن ها ساده، طبیعی و روشن هستند. در این مقاله برخی از بهترین ساختمان ها و پل های ساخته شده در کشور را مورد بررسی قرار خواهیم داد. با پیگیری‌های صورت گرفته و بازدیدهای میدانی که داشته‌ایم، عملیات اجرایی احداث کمپ ورزشی شهرک طرق مشهد آغاز شده و این زیرساخت به عنوان یکی از بسترهای مورد استفاده در موضوع استعدادیابی ویژه حاشیه شهر مورد استفاده قرار می‌گیرد. سازه ای بسیار زیبا که در سال ۱۹۶۳ برای خانواده شیتز ساخته شد و سپس توسط جیمز گلدشتاین خریداری شد. تا به حال چندین فیلم سینمایی در این خانه زیبا ساخته شده که شاید مهم ترین آنها فرشتگان چارلی باشد.