ساختمان IQON / BIG | آرک دیلی


ساختمان IQON / BIG - عکاسی بیرونی، منظره شهری
© BICUBIC

ساختمان IQON / BIG - عکاسی بیرونی، منظره شهریساختمان IQON / BIG - عکاسی خارجی، فولادیIQON Building / BIG - عکاسی بیرونی، صندلی، پنجرهIQON Building / BIG - عکاسی داخلی، پنجره، صندلیساختمان IQON / BIG - تصاویر بیشتر+ 15


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

ساختمان IQON / BIG - عکاسی بیرونی، منظره شهری
© Pablo Casals Aguirre

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. به‌طور سنتی شهری با ساختمان‌های کم‌مرتبه متراکم، خط افق کیتو پس از جابجایی فرودگاه مرکز شهر در بیش از یک دهه پیش، دوباره تجسم شد. با داشتن خط افق به سمت بالا، Uribe Schwarzkopf BIG را در سال 2017 استخدام کرد تا یک ساختمان مس، با کاربری مختلط به مساحت 390000 فوت مربع، شامل 215 اقامتگاه، واحدهای تجاری، فضاهای اداری و انواع امکانات رفاهی را طراحی کند. علاوه بر IQON، BIG و Uribe Schwarzkopf’s EPIQ Residences، واقع در نزدیکی، قرار است ساخت و ساز در سال 2023 به پایان برسد.

ساختمان IQON / BIG - عکاسی خارجی، فولادی
© BICUBIC

IQON به ،وان یک جامعه عمودی و توسعه پارک همسایه La Carolina طراحی شده است که تا نمای ساختمان ادامه دارد. این ساختمان دارای یک گوشه منحنی قابل توجه است که توسط تراس هایی پیچیده شده است که در اطراف ساختمان با چشم اندازی از پارک، شهر و آتشفشان پیچینچا ادامه دارد.

ساختمان IQON / BIG - عکاسی خارجی، منظره شهری، نما
© BICUBIC

هویت معماری IQON با نمای پشتی آن مشخص می شود. بتن خام و ا،پوز به طور همزمان به ،وان سازه ساختمان عمل می کند. «پی،ل‌های» منفرد در ۳۲ طبقه روی هم چیده شده‌اند و می‌چرخند تا بهترین نمای ممکن را ارائه دهند و همزمان تراس‌هایی را برای آپارتمان‌ها ایجاد کنند. این ساختمان با تجلیل از درختان و گیاهان بومی، هرجا که ممکن است، فضای سبز را با آب و هوای معتدل و بوم‌شناسی اکوادور ادغام می‌کند – کشوری که بیشترین گونه‌های گیاهی را در هر متر مربع در جهان دارد.

ساختمان IQON / BIG - تصویر 10 از 20
© Pablo Casals Aguirre

میدان طبقه همکف شامل فضاهای عمومی سخاوتمندانه، واحدهای ،ده فروشی و هنر عمومی است. این میدان مرکزی به ،وان یک مسیر جدید شرقی-غربی عمل می کند و پارک را به بقیه محله متصل می کند. پس از ورود به لابی، پالت مواد از نمای بیرونی خام و جدا شده به یک زیبایی شناسی ظریف تر تبدیل می شود. سنگ‌فرش‌های سنگ مرمر، میز پذیرش سفارشی آسیاب‌کاری را تکمیل می‌کنند، و نقاط تماس بتنی به نما سر می‌زند. رنگ‌های سبز زمردی عمیق روی کاشی‌های سقف، صندوق‌های پستی و تا لابی آسانسور استفاده می‌شود – منطقه‌ای که فراتر از یک درگاه فولادی سیاه‌شده قرار دارد.

IQON Building / BIG - عکاسی داخلی، پنجره، نما
© Pablo Casals Aguirre
IQON Building / BIG - عکاسی داخلی، اتاق خواب، نما
© Pablo Casals Aguirre

بیوفیلیای کیتو از فضاهای عمومی زیر به حوزه خصوصی هر خانه از طریق گلدان های مجسمه سازی که در معماری ساختمان ادغام شده اند منتقل می شود. کاشت‌ها به یک مجسمه بتنی منحصربه‌فرد در داخل آپارتمان‌ها تبدیل می‌شوند – فضایی را برای ناحیه ریشه درخت برای تراس آپارتمان بالا ایجاد می‌کنند – در حالی که نمای ساختمان را به جشنی از تنوع زیستی سرسبز کیتو تبدیل می‌کنند.

ساختمان IQON / BIG - عکاسی بیرونی، منظره شهری
© BICUBIC

این ساختمان همچنین به ،وان یک مزرعه درختی شهری عمل می کند: هنگامی که پوشش گیاهی کاشته شده در تراس ها از کاشت خود بیشتر شد، می توان آن را در پارک های سراسر شهر دوباره کاشت. به این ترتیب، ساختمان بخشی از یک چرخه سبز – از پارکی به ساختمان، و بازگشتی به پارک دیگر می شود.

IQON Building / BIG - عکاسی داخلی، پنجره، صندلی
© Pablo Casals Aguirre
IQON Building / BIG - عکاسی بیرونی، صندلی، پنجره
© Pablo Casals Aguirre

یک است، و تراس های یکپارچه در بالای ساختمان به ،نان مک، برای استراحت و مشرف به شهر می دهد. امکانات اضافی ساختمان شامل سالن بدنسازی و زمین اسکواش است. آبگرم؛ یک سالن بولینگ؛ اتاق های سرگرمی؛ و یک مرکز تجاری IQON اولین ساختمان مختلط در کیتو است که دارای گواهینامه اولیه EDGE است که توسط GBCI (Green Business Certification Inc.) اعطا شده است. و IFC (شرکت مالی بین المللی).

ساختمان IQON / BIG - عکاسی خارجی
© Pablo Casals Aguirre




منبع: https://www.archdaily.com/993395/iqon-big