کالج مسکونی سید ریچاردسون / بارکو لیبینگر


کالج مس، سید ریچاردسون / بارکو لیبینگر

کالج مس، سید ریچاردسون / بارکو لیبینگر - عکاسی بیرونی، پنجره، نما
© ایوان بان

کالج مس، سید ریچاردسون / بارکو لیبینگر - عکاسی بیرونی، پنجره، نماکالج مس، سید ریچاردسون / بارکو لیبینگر - عکاسی بیرونی، پنجره، نماکالج مس، سید ریچاردسون / بارکو لیبینگر - عکاسی بیرونی، پنجره، آجر، نماکالج مس، سید ریچاردسون / بارکو لیبینگر - عکاسی داخلی، صندلی، تیر، پنجره، ستونکالج مس، سید ریچاردسون / بارکو لیبینگر - تصاویر بیشتر+ 41


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

کالج مس، سید ریچاردسون / بارکو لیبینگر - عکاسی بیرونی، منظره شهری
© ایوان بان

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. کالج جدید با تکمیل یک برج مس،/خوابگاهی موجود (از سال 1971 توسط معماران نوهاوس و تیلور) برای کالج سید ریچ، نقطه عطفی را برای پردیس دانشگاه رایس در حال رشد در هیوستون ایجاد می کند. رایس که یک انکوباتور برای معماری است، سابقه طول، در حمایت از معماری آینده‌نگر از خاستگاه‌های ک،یک آن (طرح اصلی 1910 توسط کرام، گودهو، و فرگوسن، بوستون)، از مدرنیسم در دهه 50 تا 60 تا پست مدرنیسم در دهه 80 (مایکل گریوز، جیمز استرلینگ، سزار پلی) تا مجموعه‌ای از ساختمان‌های نوآورانه اخیر (مایکل ما،ان، توماس فیفر، و هنرمند جیمز تورل).

کالج مس، سید ریچاردسون / بارکو لیبینگر - عکاسی بیرونی، پنجره، نما
© ایوان بان
کالج مس، سید ریچاردسون / بارکو لیبینگر - عکاسی بیرونی، پنجره، نما
© ایوان بان
کالج مس، سید ریچاردسون / بارکو لیبینگر - تصویر 34 از 46
طرح سایت

این کالج یک جامعه اجتماعی و فرهنگی متنوع متشکل از مجموعه‌ای از سه ساختار با ارتفاع‌های مختلف را فراهم می‌کند که شامل اتاق‌های خوابگاه دانشجویی، فضاهای آموزشی و رویدادها، امکانات تفریحی، غذاخوری، دفاتر، و یک آپارتمان و باغ برای استاد می‌شود.

کالج مس، سید ریچاردسون / بارکو لیبینگر - عکاسی بیرونی، پنجره، آجر، نما
© ایوان بان
کالج مس، سید ریچاردسون / بارکو لیبینگر - عکاسی بیرونی، پنجره، آجر، نما
© ایوان بان
کالج مس، سید ریچاردسون / بارکو لیبینگر - تصویر 39 از 46
بخش

مجموعه پلک،، از مسکن 12 و 5 طبقه و یک ساختمان رویداد 2 طبقه با تراس، میان شهر و محوطه دانشگاه: مراکز درم، مرتفع خیابان اصلی تا مقیاس شب، Sid Rich Quad. در مجموع 312 تخت، سه آپارتمان مشاور و یک آپارتمان برای دستیار آموزشی در نظر گرفته شده است. ،مت های مش، در طبقه همکف قرار دارند که هر سه جزء را در سطوح پایینی متحد می کند.

کالج مس، سید ریچاردسون / بارکو لیبینگر - عکاسی داخلی، پنجره، نما، تیر، ستون
© جو آکر
کالج مس، سید ریچاردسون / بارکو لیبینگر - عکاسی داخلی، تیر، ستون
© جو آکر

سالن غذاخوری بدون ستون، فضای اجتماعی اولیه با صندلی برای 300 نفر است. ویژگی این فضا یک سقف فن مانند مثلثی است که یکپارچه می شود و مک، برای برخورد و گرد هم آمدن فراهم می کند. این مجموعه از نظر شهری و در مقیاس، فنستراسیون و مصالح، برج تاریخی، وحشیانه، سید ریچ را می‌پیچد.

کالج مس، سید ریچاردسون / بارکو لیبینگر - عکاسی داخلی، صندلی، تیر، پنجره، ستون
© جو آکر

این سازه کم ارتفاع دارای کارگاه ها و فضاهای رویداد است. به ،وان یک آستانه در دسترس عموم، یک تراس پشت بام بزرگ در بالا میانجی بین مناطق زندگی و مش، است. ایده یک “ایوان” که در آن رویدادها برگزار می شود همراه با دانش آموزان و کارکنان ایجاد شد: یک مکان ملاقات اجتماعی برای ،نان و بازدیدکنندگان. مشابه با سالن غذاخوری، این منطقه با ساخت زمین های لوور مثلثی پوشیده شده است که در آن ماژول های فتوولتائیک تعبیه شده است. با کمک به مفهوم طراحی پایدار، آنها در طول فصول گرم و مرطوب سایه ای را برای تراس بیرونی ایجاد می کنند. یک حیاط دیواری، حریم خصوصی و سایه را برای استاد و از سر و صدای خیابان اصلی فراهم می کند.

کالج مس، سید ریچاردسون / بارکو لیبینگر - عکاسی داخلی، پرتو، نیمکت
© ایوان بان

حجم‌های ساختمان با نمای آجری دندانه‌دار (دندان اره‌ای) آجری، آجر سنت جو (از نیواورلئان) که معمولاً در محوطه دانشگاه استفاده می‌شود، پوشیده شده‌اند. آجر مخلوطی از ،یب ها و بافت های گرم است: یک زیگزاگ در سطوح پایین و یک تخت در بالا. هم آجرهای باند و هم آجرهای سرباز (افقی و عمودی) ال،ای بیشتری را در نماها ایجاد می کنند. کفی برس از باله های سفالی تکمیل کننده کار سنگ تراشی است و برای سطوح پایین تر، ضد آفتاب اضافی را فراهم می کند. یک گذرگاه در فضای باز رو به سمت چهارتایی است که به یک تراس پلک، بتنی باز می شود که به ،وان یک سکوی نشستن و تماشای فعالیت ها (ورزش و اوقات فراغت) در چهارخانه عمل می کند.

کالج مس، سید ریچاردسون / بارکو لیبینگر - عکاسی بیرونی، نما
© ایوان بان




منبع: https://www.archdaily.com/995431/sid-richardson-residential-college-barkow-leibinger