پارک جیبی لشان / طرح VIASCAPE


پارک جیبی لشان / طرح VIASCAPE

پارک جیبی لشان / طراحی VIASCAPE - عکاسی خارجی
© CreatAR Images

پارک جیبی لشان / طراحی VIASCAPE - عکاسی بیرونی، منظره شهریLeshan Pocket Park / طراحی VIASCAPE - Windows, Cityscapeپارک جیبی لشان / طراحی VIASCAPE - عکاسی خارجیپارک جیبی لشان / طراحی VIASCAPE - عکاسی بیرونی، ویندوزپارک جیبی لشان / طرح VIASCAPE - تصاویر بیشتر+ 25


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

پارک جیبی لشان / طراحی VIASCAPE - عکاسی بیرونی، منظره شهری
© CreatAR Images

منبع شادی: بازسازی زندگی عمومی پشت زیکاوی – پارک جیبی لشان به مساحت 5600 متر2 در مرکز جامعه لشان، به نظر می رسد تنها فضای باز یکپارچه در کل جامعه باشد. پارک جیبی تنها 800 متر با زیکاوی فاصله دارد و در فاصله چند قدمی برج های اداری مجاور، مدارس، مهدکودک ها و دانشگاه ها قرار دارد. قبل از بازسازی، پارک جیبی دارای فضایی محصور با شرایط ،اب است که باعث می شود به سختی نیازهای فعلی زندگی عمومی را تامین کند. مفهوم “خوشبختی مش،” پارک جیبی لشان در تار و پود فضاهای چند منظوره هم برای سالمندان و هم برای کودکان، برای تماشا و سرگرد،، بازی و استراحت، مطالعه و اشتراک گذاری بافته شده است. طرح نهایی فعالیت های طیف کاملی از گروه های سنی را پوشش می دهد و در عین حال راه حلی جامع از طراحی منظر به ،وان یک کالای عمومی ارائه می دهد. این طرح زندگی عمومی پررونق زیکاوی را در پشت بازسازی می‌کند و باعث می‌شود خود پارک به ،وان یک رسانه ضروری برای فعال ، زندگی عمومی شهری عمل کند.

پارک جیبی لشان / طراحی VIASCAPE - عکاسی بیرونی، باغ
© Yijia Sun
پارک جیبی لشان / طراحی VIASCAPE - عکاسی خارجی، جنگل
با حسن نیت از طراحی VIASCAPE

مناظر و تجربیات مختلف: جنبه های مختلف گا،ی – گا،ی “شادی مش،” 80 متری در کل سایت امتداد دارد و به ،وان ستون فقرات فضاهای اصلی را به هم پیوند می دهد.. در پس‌زمینه سبز، یک روح ضروری «جنیوس لوسی» را نشان می‌دهد. نه تنها سرپناهی برای عموم فراهم می کند، بلکه این گا،ی عملکردهای متعددی مانند مطالعه و نگهداری مش، را نیز در بر می گیرد که به مسائل مربوط به تفریحات عمومی، اداره جامعه، مدیریت عمومی و غیره پاسخ می دهد. گا،ی “شادی مش،” 20 متر از جاده لشان فاصله دارد. ، فضای “بیرون” گا،ی را تعریف می کند. لبه سبز پارک به طور کامل خود را در بافت سبز ادغام می کند و جلوی خیابان را یک محیط سبز دلپذیر برای عابر پیاده می گذارد. لبه پارک نیز توسط درختکاری‌هایی که به آرامی باز می‌شوند و از سنگ‌کاری‌های باغ سنتی چینی تقلید می‌کنند، قاب گرفته شده است. این نشان دهنده استعاره ای از شادی در کوه واقعی در طبیعت است. طراحی فضای ضلع داخلی گا،ی فضایی روشن، طبیعی و پایدار را دنبال می کند. صحنه اجتماع “منبع شادی” که به ،وان یک فواره عرشه خشک نیز عمل می کند، در مرکز فضا قرار دارد. صحنه توسط فضاهای کاربردی دیگری که از تج،ات تن، اندام سفارشی، بازی کودکان و غیره تشکیل شده است احاطه شده است.

Leshan Pocket Park / طراحی VIASCAPE - Windows, Cityscape
© CreatAR Images
پارک جیبی لشان / طرح VIASCAPE - تصویر 6 از 30
© Yijia Sun

یک مسیر مسابقه دایره ای 400 متری برای گروه بندی ارگ،ک فضاهای داخل/خارج/زیر گا،ی طراحی شده است. به طور سنتی، یک گا،ی اغلب در یک باغ برای پرداختن به یک نماد ساختاری مهم استفاده می شود. در پارک جیبی لشان. گا،ی “خوشبختی مش،” نه تنها یک ابزار فضایی برای ایجاد یک تجربه خوب است، بلکه یک رسانه حاوی ،اصر متعدد عمومی است که روح یک مکان را نشان می دهد.

پارک جیبی لشان / طراحی VIASCAPE - عکاسی بیرونی، باغ
© CreatAR Images
پارک جیبی لشان / طراحی VIASCAPE - عکاسی خارجی
© CreatAR Images

تفسیر معاصر: روش جدید شانشوئی – در حال حاضر، دوره بازسازی شهری در شانگهای وارد دوره جدیدی شده است که بازسازی یکپارچه حاکم است. با توجه به شرایط، طراحی پارک جیبی لشان یک رویکرد طراحی کلی بهینه را اتخاذ کرده است. مفهوم طراحی مبتنی بر ،یب مطالعه رفتار مدرن و نیازهای تجربه عمومی، و همچنین کاوش برای الهام گیری جدید از ک،یک است. شیژن وانگ نظریه خود را در مقاله معروف “بازدید از باغ یانشان” توصیف کرد – یک شگفتی برای مواجهه با طلوع آب هنگامی که کوه به پایان می رسد. باز هم دیدن آب در میان کوه شگفت انگیز است. با پیروی از نظریه نویسنده معروف، طرح مفهومی را پیشنهاد می‌کند که «شانشویی را برای ساختن شانشوی مخلوط کنید. این مفهوم، روش طراحی عمیقی مانند «جمع آوری و پراکندگی، ایستا و پویا، منحنی و مستقیم، برتر و پایین تر، باز و محصور» را در فرهنگ باغ سنتی چین بازسازی می کند و آنها را با یک زبان طراحی مدرن ارائه می دهد.

پارک جیبی لشان / طراحی VIASCAPE - عکاسی بیرونی، باغ
© Yijia Sun

پارک جیبی لشان / طراحی VIASCAPE - عکاسی خارجی
© Yijia Sun

روایت مش،: پارک جیبی به ،وان متن فضایی – طراحی بازسازی به ساختار فضایی و منطق فضایی سایت اصلی احترام می گذارد. در همین حال، فضای منظر به ،وان بستری برای فعال ، فعالیت های مدنی و ارتقای کیفیت زندگی عمومی در نظر گرفته می شود. فضای ساخته شده به وسیله محوطه سازی و مکان سازی به یک شی تعاملی قابل خواندن تبدیل می شود. طراحی ،اصر تعاملی متعدد باعث فعالیت های سرگرم کننده نامحدود می شود. با پیروی از روش سنتی جستجو و یافتن، کاربران می توانند گوشه ای را پیدا کنند که متعلق به خودشان است. پروژه بازآفرینی پارک جیبی لشان صفحه قابل توجهی در کتاب بافت فضایی شهری است. پارک از کاربر (عاشق کتاب) می خواهد که بر اساس تجربه شخصی خود بخواند، صحبت کند و ارزیابی کند. هنر زنده متشکل از مشارکت هر کاربر، قهرمان واقعی دوره بازسازی شهری و زندگی عمومی خواهد بود.

پارک جیبی لشان / طراحی VIASCAPE - عکاسی خارجی
© Yijia Sun
پارک جیبی لشان / طرح VIASCAPE - تصویر 9 از 30
© CreatAR Images

سعی کنید پارک جیبی را در شانگهای تعریف کنید – در حال حاضر، پارک جیبی اغلب به فضای سبز عمومی باز از 1000 تا 10000 متر اشاره دارد.2. این محدوده اندازه کمتر از تعریف سنتی یک پارک معمولی است. با این حال، در منطقه تراکم شهری، اهمیت پارک های جیبی با توجه به دیدگاه های اجتماعی، اکولوژیکی و زیبایی شناختی آن ها فوق العاده می شود. طراحی پارک جیبی لشان تمرکز ویژه ای بر طراحی “دهان” داشته است. این یک ژست باز به جامعه نشان می دهد و باعث می شود آنچه در خیابان اتفاق می افتد با آنچه در پارک اتفاق می افتد صحبت کند. این پارک جیبی را به مهمترین بخش در سیستم حمل و نقل کند جامعه تبدیل می کند. در همین حال، سازماندهی مؤثر عملکردهای متعدد، و ،یب فعالیت‌ها با محوطه‌سازی طبیعی بر اساس نتیجه نظرسنجی کاربران، هر «جیب» را به مک، پایدار و امن برای ،یب تن، اندام، بازی و فعالیت‌های تفریحی تبدیل می‌کند.

پارک جیبی لشان / طراحی VIASCAPE - عکاسی بیرونی، باغ
© CreatAR Images
پارک جیبی لشان / طرح VIASCAPE - تصویر 27 از 30
پلان – سایت

با توجه به محدودیت اندازه، یک ساختار فضایی یکپارچه تر همراه با مسیرها و فعالیت های تفریحی برای بهبود ظرفیت پارک ایجاد می شود و به طور گسترده ویژگی هایی مانند محدوده سنی کامل، تمام وقت و مکان و غیر انحصاری را نشان می دهد. با مشارکت عمومی در تمام مراحل پروژه، پارک جیبی در نهایت ساخته شده به یک مرکز اجتماعی واقعی با احساس تعلق تبدیل می شود. به ،وان نماینده یک پارک جیبی تازه بازسازی شده در شانگهای، پارک بازسازی شده لشان نه تنها دارای عملکردهای بهینه و ظاهری منحصر به فرد است، بلکه بر طراحی کاشت تمام فصل و طراحی زیست محیطی کم تعمیر و نگهداری تاکید دارد. علاوه بر همه مسائل طراحی، یک سوال در مورد ادغام پارک با خیابان شهر، ادغام خیابان به ،وان جزئی از سیستم پارک نیز مطرح شد. این ممکن است یک نقطه مهم در طراحی پارک جیبی مدرن باشد که هر طراح باید آن را مطالعه کند.

پارک جیبی لشان / طراحی VIASCAPE - عکاسی بیرونی، باغ
© CreatAR Images




منبع: https://www.archdaily.com/995676/leshan-pocket-park-viascape-design