پارک جزیره نودول / mmkplus


پارک جزیره نو، / mmkplus

Nodeul Island Park / mmkplus - عکاسی خارجی، ،ه، ساحل
© هیون جون لی

Nodeul Island Park / mmkplus - عکاسی بیرونیNodeul Island Park / mmkplus - عکاسی بیرونیNodeul Island Park / mmkplus - عکاسی خارجی، نماNodeul Island Park / mmkplus - عکاسی بیرونی، منظره شهریNodeul Island Park / mmkplus - تصاویر بیشتر+ 31


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

Nodeul Island Park / mmkplus - عکاسی بیرونی
© هیون جون لی

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. جزیره نو، که برای دهه‌ها متروک و فراموش شده است، جزیره‌ای مصنوعی است که در رودخانه هان سئول واقع شده است. این پل ابتدا برای پشتیب، از پل عابر پیاده رودخانه هان (ساخته شده در سال 1917) ساخته شد، اما در طول سال ها به شکل ایزوله آن کاهش یافت. با وجود زیبایی طبیعی و نزدیکی به مرکز شهر، ویژگی دورافتاده جزیره – به همراه سخت بودن دسترسی بازدیدکنندگان به زمین – رشد آن را دشوار کرده است. این پروژه شکل زمینی جزیره را به چند سطح از فضای عمومی با برنامه های فرهنگی مختلف که تاریخ جزیره را در بر می گیرد، دوباره پیکربندی می کند. این یک گریز عمومی دعوت‌کننده است که در آن شهروندان و بازدیدکنندگان می‌توانند با فعالیت‌های متنوع تعامل داشته باشند و با شهر اطراف و چشم‌انداز طبیعی آن احساس هماهنگی کنند.

Nodeul Island Park / mmkplus - عکاسی بیرونی، منظره شهری
© هیون جون لی
Nodeul Island Park / mmkplus - تصویر 28 از 36
پلان – سایت
Nodeul Island Park / mmkplus - عکاسی بیرونی، باغ
© Cheong-O Yu
Nodeul Island Park / mmkplus - عکاسی داخلی
© هیون جون لی
Nodeul Island Park / mmkplus - تصویر 32 از 36
بخش
Nodeul Island Park / mmkplus - عکاسی داخلی، میز، پرتو
© هیون جون لی

جزیره Nodeul به دو سطح اصلی ت،یم می‌شود: سطح زمین اصلی جزیره مکان‌های خلاقانه و فرهنگی مختلفی را فراهم می‌کند، در حالی که سکوی سطح بالایی (همراستا با پل موجود) میدان‌های عمومی و عرشه‌های تماشای انعطاف‌پذیر را فراهم می‌کند. دفاتر، فروشگاه‌ها، گا،ی‌ها، کتاب‌فروشی، سالن چند منظوره، و سالن نمایش 450 نفره وجود دارد—همه در یک محیط دهکده، که در آن جامعه کوچکی از برنامه‌ها و گروه‌های کاربری مختلف به طور هماهنگ همزیستی دارند. چشم انداز جزیره همچنین تجربه ای مانند پارک را برای بازدیدکنندگان فراهم می کند که پر از تعاملات اجتماعی خودجوش است. این گونه‌شناسی جدید، پویا و مبتنی بر جامعه، فرصت‌هایی را هم برای بازدیدکنندگان مکرر و هم برای اولین بار ایجاد می‌کند و فوراً مک، مملو از ارزش تاریخی و پتانسیل بی‌حدفاصل را ایجاد می‌کند.

Nodeul Island Park / mmkplus - عکاسی بیرونی، منظره شهری
© هیون جون لی
Nodeul Island Park / mmkplus - عکاسی بیرونی
© Cheong-O Yu
Nodeul Island Park / mmkplus - تصویر 36 از 36
آ،ونومتری 02
Nodeul Island Park / mmkplus - عکاسی بیرونی
© هیون جون لی

جنگل موجود جزیره Nodeul با مجموعه ای از استراتژی های پایدار که از طریق همکاری های چند رشته ای توسعه یافته است، بازسازی شده است. زیستگاه جدید زیست محیطی، برای گونه های در حال انقراض موجود در جزیره، اکنون با عرشه های تماشا در جنگل موجود ادغام شده است. حذف گیاهان در حال پوسیدگی و بهبود پوشش گیاهی موجود، امکان ساخت یک تفرجگاه عمومی جدید را در امتداد منطقه پایینی جزیره فراهم کرده است. تراس‌های بلوک بتنی مصنوعی و ساحل رودخانه آن نیز با مجموعه‌ای از باغ‌ها ارتقا یافته‌اند و به تاریخ جزیره جان تازه‌ای بخشیده‌اند. جزیره نو، اکنون به شهر بازگردانده شده است. این جزیره که زم، فراموش شده بود به یک پارک عمومی محبوب و یک مکان فرهنگی مورد علاقه تبدیل شده است. از آنجایی که جزیره همچنان برای شهروندان و بازدیدکنندگان سئول تغییر می کند، بازدیدهای مکرر را تشویق می کند، زیرا فصل جدید خود را در تاریخ شهر آغاز می کند.

Nodeul Island Park / mmkplus - عکاسی بیرونی، ،ه، منظره شهری
© هیون جون لی




منبع: https://www.archdaily.com/995359/nodeul-island-park-mmkplus