ویلا ترواس / Sivén & Takala Architects


ویلا ترواس / Sivén & Takala Architects

ویلا ترواس / Sivén & Takala Architects - عکاسی بیرونی، پنجره، باغ، حیاط
© Tuomas Uusheimo

ویلا ترواس / Sivén & Takala Architects - عکاسی خارجی، پنجره، نماویلا ترواس / Sivén & Takala Architects - عکاسی خارجی، پنجره، نما، آجر، حیاطویلا ترواس / Sivén & Takala Architects - عکاسی داخلی، نما، پنجره، تیرویلا ترواس / Sivén & Takala Architects - عکاسی داخلی، اتاق غذاخوری، میز، صندلی، پنجرهویلا ترواس / Sivén & Takala Architects - تصاویر بیشتر+ 20


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

ویلا ترواس / Sivén & Takala Architects - عکاسی خارجی، پنجره، نما
© Tuomas Uusheimo

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. یک زوج بازنشسته از کجا، برای روزهای بازنشستگی خود در مرکز شهر یک خانه مجردی در دسترس می خواستند. شهر کوچک تاریخی Kajaani پرجمعیت ترین شهر در منطقه Kainuu فنلاند است که در بیش از 550 کیلومتری شمال هلسینکی قرار دارد. کجا، در قرن هفدهم تأسیس شد، زم، که شهر مهمی برای صنعت قطران کاج بود، قطران کاج به طور گسترده ای به ،وان درزگیر چوب برای ساخت و سازهای دریایی و ساختمان استفاده می شد. هنوز هم امروزه اقتصاد محلی حول محور درختان می چرخد. کارخانه چوب بری، چوب و صنایع کاغذ.

ویلا ترواس / Sivén & Takala Architects - عکاسی خارجی
© Tuomas Uusheimo
ویلا ترواس / Sivén & Takala Architects - تصویر 18 از 25
پلان – طبقه همکف

نام ویلا ترواس نیز اشاره ای به گذشته است، زیرا ترواس چوب چاقویی از چوب درختان کاج است که برای روشن ، آتش استفاده می شود و احساس گرما، بوی چوب و حس تاریخ را برمی انگیزد. به طور من،، چشم انداز اولیه مشتری برای خانه جدیدشان یک خانه چوبی در یک سطح بود، با مقدار زیادی الوار در داخل و خارج استفاده می شد. آنها همچنین مهارت و اراده لازم برای مشارکت در روند ساخت و ساز را داشتند، اگرچه حرفه ای نبودند.

ویلا ترواس / Sivén & Takala Architects - عکاسی خارجی، آجر، نما، تیر، باغ، حیاط
© Tuomas Uusheimo
ویلا ترواس / Sivén & Takala Architects - عکاسی داخلی، نما، ستون، باغ، تیر، حیاط
© Tuomas Uusheimo

مکان من،ی در مرکز کجا، پیدا شد اما گوشه خیابان بود و طرح شهر ساختم، بالاتر و حجمی بسیار بیشتر از نیاز را می طلبید. مشکل منطقه بندی با قرار دادن ساختمان در گوشه سایت حل شد و در عین حال ،مت شمالی را برای توسعه احتمالی آینده در دسترس گذاشت. تقاضا برای سقف بلند به خانه قاب بزرگتر از اندازه کاربردی آن داد و اتاق زیر شیرو، با فضای کافی برای مهمانان ایجاد کرد. پله های زیبا توسط مشتری ساخته شده است و برای پروژه های آینده یک کارگاه در انتهای باغ در کنار گاراژ وجود دارد.

ویلا ترواس / Sivén & Takala Architects - عکاسی داخلی، آجر، تیر
© Tuomas Uusheimo

جهت گیری ساختمان به موقعیت آن در منظر شهر پاسخ می دهد. ورودی اصلی در گوشه خیابان ها درزه ایجاد می کند. سقف شیبدار اتاق نشیمن خیابان Kainuunkatu را قاب می کند، در حالی که بال دیگر با اتاق خواب، مطالعه، سونا و فضای اتاق زیر شیرو، رو به خیابان Vuorikatu است. در ضلع شمالی حیاط با گاراژ و کارگاه محصور شده است. با ماشین از Kainuunkatu وارد سایت می شوید که در آن یک راهرو با سایبان بلند به ورودی منتهی می شود، این سایبان همچنین دیوار شیشه ای اتاق نشیمن را از نور مستقیم خورشید محافظت می کند. حیاط به سمت غرب باز می شود که در آن فرصتی برای نگهداری چند کاج بلند وجود داشت.

ویلا ترواس / Sivén & Takala Architects - عکاسی داخلی، اتاق غذاخوری، میز، صندلی، پنجره
© Tuomas Uusheimo
ویلا ترواس / Sivén & Takala Architects - عکاسی داخلی، آشپزخانه، کانتر، سینک، صندلی، تیر
© Tuomas Uusheimo
ویلا ترواس / Sivén & Takala Architects - تصویر 20 از 25
طرح

الوار در سراسر استفاده می شود. از ساخت ،ت چوبی گرفته تا نماها و سطوح داخلی که از تخته های خشن و یا تخته سه لا توس اندود شده اند. بسیاری از مواد تاریخچه و داستان استفاده مجدد خود را دارند. شومینه و دودکش از آجر بازیافتی و پنجره های چوبی ثابت و پله ها و همچنین ،متی از مبلمان توسط کارفرما ساخته شده است. سطوح سنگی طبیعی باغ عمدتاً از سنگ موجود در سایت استفاده می کنند. ویلا ترواس یک خانه برجسته در مجله Arkkitehti 4/2022 (بررسی معماری فنلاندی) بود.

ویلا ترواس / Sivén & Takala Architects - عکاسی داخلی، آشپزخانه، صندلی
© Tuomas Uusheimo




منبع: https://www.archdaily.com/992925/villa-tervas-siven-and-takala-architects