موزه ارابه‌های برنزی / قطر آتلیه


موزه ارابه‌های برنزی / قطر آتلیه

موزه ارابه‌های برنزی / قطر آتلیه - عکاسی بیرونی
© Trimont Image

موزه ارابه‌های برنزی / قطر آتلیه - عکاسی بیرونیموزه ارابه‌های برنزی / قطر آتلیه - عکاسی بیرونی، نماموزه ارابه‌های برنزی / قطر آتلیه - عکاسی داخلیموزه ارابه‌های برنزی / قطر آتلیه - عکاسی داخلی، آشپزخانهموزه ارابه های برنزی / قطر آتلیه - تصاویر بیشتر+ 31


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

موزه ارابه‌های برنزی / قطر آتلیه - عکاسی بیرونی، نما
© Trimont Image

بررسی اجمالی پروژه در لینتونگ، شیان، کوه لی صدها مایل از شرق به غرب کشیده شده و در عطر آبی تیره غوطه ور است و منظره ای پانوراما را از دور به نمایش می گذارد. در دشت وسیعی که به آرامی از پای کوه به سمت شیب شمالی آن پایین می‌آید، تپه‌ای هرمی شکل غول‌پیکر و در انزوا و در عین حال غرورآفرین ایستاده است. این مقبره متعلق به بنیانگذار سیستم مرکزی امپراتوری در چین است که بیش از 2000 سال دوام آورد – اولین امپراتور کین، یانگ ژنگ. محیط مقبره از توسعه سریع شهری در چین مدرن جان سالم به در برد و ساختار چشم انداز کوه ها و دشت ها را مانند قبل از دوران معمول حفظ می کند و کاریزما همیشه ماندگار اولین امپراتوری را که تمام ایالت ها را فتح کرد و چین را متحد کرد را به نمایش می گذارد. با اعتماد به نفس بی حد و حصر مقبره اولین امپراتور شین یکی از اولین مکان های میراث چینی است که در فهرست میراث جه، (1987) ثبت شده است. در قرن جدید، ،ت شهری شیان قصد دارد موزه ای بسازد که به حفاظت، نمایش و تفسیر دو قطعه از یک گنجینه ملی، «ارابه ها و ، های برنزی نقاشی شده» اختصاص داده شده باشد و در این بین، به انحراف بپردازد. تا آنجا که ممکن است گردشگران زیادی از منطقه دیدنی جنگجویان و ، های سفالی معروف جهان. دو ارابه و ، برنزی نقاشی شده از لبه غربی تپه در عمق حدود 8 متری زیر زمین کشف شدند. در مقایسه با عظمت مشهور ارتش سفالی، ارابه‌های برنزی تنها نیمی از اندازه واقعی هستند. اما در کمال تعجب، مصنوعات برنزی با سبک فوق واقع گرایانه از هزاران قطعه ف،ی ظریف مونتاژ شده اند. صنایع دستی نفیس و مبتکرانه آن نشان دهنده بالاترین سطح تکنیک های ساخت بشر از بیش از دو هزار سال پیش است. بین دیوارهای درونی و بیرونی شهر مقبره، یک خندق عظیم تاریخی (در حدود سلسله مینگ) با عمق یک متر (در حدود سلسله مینگ) (Yue Gou) تنها مکان امکان پذیر برای موزه را ارائه می دهد – خندق هرگونه امکان دفن آثار فرهنگی در زیر آن را که شکل می گیرد ممنوع می کند. دلیل مهمی برای سازمان میراث فرهنگی کشور برای نهایی ، مکان انتخابی پس از بحث و بررسی بسیار است. این که «ارابه‌ها و ،‌های برنزی نقاشی شده» به پای تپه مقبره برمی‌گردد و یک بار دیگر چهل سال پس از حفاری مرموزترین امپراتور جهان را همراهی می‌کند، شگفت‌انگیز است.

موزه ارابه‌های برنزی / قطر آتلیه - عکاسی بیرونی
© Trimont Image
موزه ارابه‌های برنزی / قطر آتلیه - عکاسی بیرونی
© Trimont Image

وظایف طراحی سه وظیفه خاص اما دشوار باید در طراحی مورد توجه قرار گیرد: چگونه موزه 8000 متر مربعی (با فضای نمایشگاهی 4000 متر مربع) روزانه بیش از 30000 گردشگر را در خود جای می دهد؟ چگونه می توان ظرافت و عمق نهفته در آثار فرهنگی را به طور کامل ارائه کرد؟ و چگونه می توان به محیط تاریخی منحصر به فرد محوطه آرامگاه پاسخ داد؟ طرح ما راه حل های من،ی را برای هر یک از سه سوال ارائه کرد و برنده مناقصه طراحی بین المللی موزه در سال 2016 شد.

موزه ارابه‌های برنزی / قطر آتلیه - عکاسی بیرونی، نما
© Trimont Image
موزه ارابه‌های برنزی / قطر آتلیه - عکاسی بیرونی
© یانگ چن

مفهوم طرح جامع. بر اساس اصل اصلی حفاظت از محیط میراث و الگوی فضایی، طراحی فضا و مسیر به طور کامل مفهوم و ارزش گنجینه های موضوعی را نشان می دهد، پیوند بین اطلاعات باستان شناسی و محیط تاریخی را تا حد زیادی کاوش و تفسیر می کند. همانطور که بافت تاریخی را دوباره شناسایی و به طور فعال گسترش می دهد.

موزه ارابه‌های برنزی / قطر آتلیه - عکاسی داخلی
© Trimont Image

استراتژی طراحی سازماندهی مسیر بازدید، محور طراحی موزه و تنها و تنها فرصت برای تفسیر و روشنگری محیط تاریخی مقبره است. به عبارت دیگر، پرداختن صحیح به رابطه بین معماری و مکان متمایز از طراحی فضای ساختمان از اهمیت بیشتری برخوردار است: گفتگو با کوه لی و گفتگو با تپه برای یکپارچگی موزه ضروری است. و سایت، آن را به بخشی جدا نشدنی از مقبره تبدیل کرده است. تجربه بازدید از موزه تنها به فضای داخلی سالن های نمایشگاهی محدود نمی شود، در عوض، گشت و گذار در فضای بیرونی موزه آغاز و به پایان می رسد. ورود، داخل و ،وج از موزه، سه بخش از بازدیدکنندگان است که به دقت تنظیم شده‌اند، با روش‌های فردی سازمان‌دهی فضایی و ایده‌های برنامه‌ریزی بصری، که به همان اندازه برای منابع قابل توجه محیط و آثار فرهنگی ارزش قائل هستند. برای قدم گذاشتن در موزه باید دو پیچ در امتداد سطح شیب دار رو به پایین از سطح زمین تا ایوان ورودی طی کرد. سطح کف بتدریج به سطحی زیر بالای خندق پایین می آید و مانع از حواس پرتی اطراف می شود و بازدیدکنندگان را به سمت حالت ذهنی آرام و تمرکز بر لحظه سوق می دهد. هنگام چرخش به سمت ج، در امتداد سطح شیب دار، استقبال از بازدیدکنندگان کوه لی کشیده در دوردست است. تضاد بین کوه در حال باز شدن افقی و سطح شیب دار به تدریج باریک شده، اولین دور تأثیر رو، را بر بازدیدکنندگان می گذارد و پیوند بین کوه لی و مقبره را در ذهن آنها حک می کند.

موزه ارابه‌های برنزی / قطر آتلیه - عکاسی بیرونی
© Trimont Image
موزه ارابه‌های برنزی / قطر آتلیه - عکاسی داخلی
© Trimont Image

سازماندهی مسیر در داخل سالن های نمایشگاه از ایده “یک قدم تا انتها، مستقیماً رو به بدن واقعی” پیروی می کند. بازدیدکنندگان از رمپ 200 متری بدون توقف مستقیماً به سمت سالن نمایشگاه مرکزی راه خواهند رفت. در مقابل آنها اولین و مهمترین آیتم نمایشگاهی است که از پس زمینه ای مرموز و تاریک برمی خیزد – “ارابه ها و ، های برنزی نقاشی شده” باشکوه که در نورپردازی سفارشی حمام می کنند. چنین تأثیر بصری فوری و عظیم خواهد بود. پس از آن، بازدیدکنندگان از طریق یک سالن استراحت، یک اتاق چند رسانه ای، یک سالن نمایشگاه معمولی، و یک فروشگاه سوغات به قدم زدن ادامه خواهند داد. با خلق و خوی آرام آرام، سپس در خارج از خانه پیاده روی صعودی خواهند داشت. در انتهای سطح شیب دار، پرش به چشم انداز خطوط ساده و در عین حال قدرتمند مقبره است. در امتداد دیوار در حال انحراف (مسدود ، محوطه انتظار خودروهای الکتریکی)، حجم مقبره بزرگتر و واضح تر می شود – یک تپه مصنوعی هندسی استاندارد توجه بازدیدکنندگان را دوباره به امپراتور افسانه ای دنیای باستان جلب می کند! فرو رفتن از سطح به زیر زمین و سپس بازگشت به نور – مسیری که از بیرون شروع می شود به داخل و سپس درون به بیرون، یک خط روایی منسجم و پر از فراز و نشیب را ایجاد می کند که سفری خارق العاده را برای بازدیدکنندگان به ارمغان می آورد. تصویر پیش پا افتاده زندگی روزمره مدرن

موزه ارابه‌های برنزی / قطر آتلیه - عکاسی داخلی، نما
© Trimont Image
موزه ارابه‌های برنزی / قطر آتلیه - عکاسی داخلی
© Trimont Image

استراتژی مواد بتن منصفانه به ،وان ماده رابط مسلط بر فضاهای داخلی و خارجی، بدون تزئین، اجازه می دهد تا قدرت سازه به طور واقعی ارائه شود. بتن آرام و لطیف، ظریف و درونگرا، بافت پس‌زمینه‌ای ناب و اسرارآمیز را برای برجسته‌تر ، مضمون آثار فرهنگی فراهم می‌کند. حجم نیمه مدفون ساختمان تنها دو نما را نمایان می کند که رو به بلوف در پایین خندق است. سطح وسیع سقف با فضای سبز کاشته شده است و به طور طبیعی با محیط اطراف مقبره ،یب می شود. این ترتیب اطمینان حاصل می کند که ساختمان جدید از فاصله دید در مقیاس بزرگ منطقه دیدنی نامرئی است، اما فقط بازدیدکنندگ، که از نزدیک می آیند می توانند رابط بتنی را لمس کنند. این طرح هیچ آجر، کاشی یا چوبی را که معمولاً در معماری Qin دیده می‌شود، با اه، روشن انتخاب نمی‌کند: این یک فضای مصنوعی مصنوعی و تقلید از مقبره زیرزمینی نیست، و رابط معماری نباید با تمرکز بر نمایشگاه‌ها با اطلاعات باستان‌شناسی گمراه‌کننده تداخل کند. این یک ساختمان جدید در قرن بیست و یکم است که بازبینی و اندازه‌گیری مجدد لحظات کلیدی تاریخ را از منظر معاصر و از طریق رسانه‌های من، تشویق می‌کند.

موزه ارابه‌های برنزی / قطر آتلیه - عکاسی داخلی، پرتو
© یانگ چن
موزه ارابه‌های برنزی / قطر آتلیه - عکاسی داخلی
© یانگ چن

تفسیر تاریخی حقیقت تاریخی نوعی تجربه است که تنها از طریق تفسیر معاصر قابل دسترسی است. تلاش های انجام شده در این طراحی همچنین ت، برای انس، ، منظره طبیعی، ت، برای احیای گذشته در ذهن بیننده و ت، برای اجازه دادن به تاریخ برای بیان حقیقت است. یک ساختمان کاملاً جدید که به آرامی در آغوش میراث فرهنگی جهان پنهان شده است، بیشترین احترام را برای محیط تاریخی بیان می کند. سازماندهی دقیق مسیرها ،اصر و تکنیک های مختلف معماری را به کار می گیرد و ارتباط بصری با حیاتی ترین منابع تاریخی محیط محوطه میراث ایجاد می کند و بازدیدکنندگان را مجذوب و الهام می کند و این همان شرایطی است که ارزش اصلی معماری در آن تحقق می یابد. به نظر می رسد تاریخ دوباره ظاهر می شود! از کوه لی به سمت شمال می نگریم، دشت بی کر،، جایی که دنیای پر جنب و جوشی که توسط اولین امپراتور یینگ ژنگ برای زندگی پس از مرگش ترتیب داده شده است، هنوز در سکوت زیر هرم باشکوهی قرار دارد. و در همان نزدیکی، در هسته محاصره اسرارآمیز موزه، ارابه هایی که با امپراطور دفن شده اند، مانند زمان های قدیم با درخشش هزاران سال پیش می درخشند…

موزه ارابه‌های برنزی / قطر آتلیه - عکاسی داخلی
© Trimont Image




منبع: https://www.archdaily.com/990964/the-bronze-chariots-museum-atelier-diameter