مرکز شیمائو کیانهای / Gensler


مرکز شیمائو کیانهای / Gensler

مرکز شیمائو کیانهای / Gensler - تصویر 1 از 27
با حسن نیت از Gensler

مرکز شیمائو کیانهای / Gensler - عکاسی بیرونی، منظره شهریمرکز شیمائو کیانهای / Gensler - عکاسی بیرونی، منظره شهری، نمامرکز شیمائو کیانهای / Gensler - عکاسی خارجی، نمامرکز شیمائو کیانهای / Gensler - عکاسی خارجی، نمامرکز شیمائو کیانهای / Gensler - تصاویر بیشتر+ 22


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا


  • <،le>حوزه مساحت این پروژه معماری حوزه :
    160000 متر مربع

  • <،le>سال سال اتمام این پروژه معماری

    سال:

    2022

مرکز شیمائو کیانهای / Gensler - عکاسی خارجی
با حسن نیت از Gensler

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. مرکز شیمائو کیانهای در شنژن با ارتفاعی نزدیک به 300 متر، به ،وان یکی از برج‌های برجسته کیان‌های و یکی از بلندترین ساختمان‌های پیچیده سازه‌ای جهان است. ساختمان باریک می شود و به طور همزمان می چرخد ​​و با دیوارهای پرده پیچ خورده و ستون های ساختاری، تصاویری چشمگیر ایجاد می کند. این برج به ،وان بلندترین ساختمان در یک بلوک شهری با تراکم بالا قرار دارد که توسط شش برج احاطه شده است. این طراحی به گونه ای طراحی شده است که هم مجموعه ساختمان ها را در یک ،یب کامل هماهنگ کند و هم به ،وان یک ساختار نمادین برجسته شود.

مرکز شیمائو کیانهای / Gensler - عکاسی بیرونی، منظره شهری، نما
با حسن نیت از Gensler
مرکز شیمائو کیانهای / Gensler - تصویر 7 از 27
با حسن نیت از Gensler

چشم انداز. دو جلد به زیبایی از زمین به سمت آسمان بلند می شوند، که هر کدام هویت خاص خود را نشان می دهند، اما به طور جدایی ناپذیری در یک رقص مجازی در هم تنیده شده اند. شکل سر به فلک کشیده و مارپیچی ساختمان، آرزوها به سوی آینده ای هماهنگ بین همسایگان شنژن و هنگ کنگ را نشان می دهد. نمادی از نوآوری و خوش بینی است. موقعیت برج، دید خلیج و تپه های اطراف را به حدا،ر می رساند و در عین حال دید بین برج ها را به حداقل می رساند. با توجه به تراکم سایت، پیچ و تاب تدریجی برج در حال افزایش با آرام ، مجاورت‌های فضایی و آزاد ، مناظر به خوبی به بافت آن پاسخ می‌دهد. هندسه دقیق برج مبتنی بر یک مربع کامل است که به دو حجم مجزا ت،یم شده است. هنگامی که از پایه مستطیلی ا،ترود شده خود به سمت راس بالا می رود، 45 درجه م،وطی می شود و می چرخد. در تاج ساختمان، حجم ها از هم جدا می شوند تا یک ارتباط محوری را آشکار کنند، استعاره ای برای ارتباط بین دو جغرافیا و پیوندی بین کوه و دریا. هندسه مارپیچی حاصل هم از نظر زیبایی شناسی متمایز و هم از نظر فنی برای اه، انعطاف پذیری محیطی کاربردی است. چرخش بارهای باد در سطح طوفان را که در Qianhai رایج است کاهش می دهد و وزن کلی و مقدار ساختار مورد نیاز را کاهش می دهد.

مرکز شیمائو کیانهای / Gensler - تصویر 14 از 27
با حسن نیت از Gensler

طراحی پارامتریک برای ایجاد فضای داخلی با پتانسیل بیشتر برای پلان های داخلی تحول آفرین، سیستم سازه ای چرخانده می شود تا از هندسه ساختمان پیروی کند. شبکه ستون و ماژول های دیوار پرده در هر سطح به منظور ایجاد محیط های کارآمد و انعطاف پذیر داخلی در محل کار قرار گرفته اند. باریک شدن و چرخش ظریف به پیکربندی های فضایی پویا در داخل اجازه می دهد. استفاده از طراحی پارامتریک، طراحی دقیق پانل های دیواری پرده شیشه ای پیچیده را تضمین می کند.

مرکز شیمائو کیانهای / Gensler - تصویر 27 از 27
طراحی پارامتریک
مرکز شیمائو کیانهای / Gensler - عکاسی بیرونی، نما، منظره شهری
با حسن نیت از Gensler
مرکز شیمائو کیانهای / Gensler - عکاسی بیرونی، منظره شهری، نما
با حسن نیت از Gensler

تاب آوری. پوشش سکو به طور موثر توسط باله های خارجی سایه می اندازد و دیوار پرده شیشه ای با نسبت بهره نور به خورشید 1.7 استانداردی با کارایی بالا در آب و هوای گرم ایجاد می کند. فرم پیچشی ساختمان و گوشه‌های فرورفته بارهای جانبی باد را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد، اعضای ساختاری و کربن تجسم‌شده را کاهش می‌دهد. این پروژه گواهینامه طلای LEED و گواهینامه سه ستاره چین GBEL را دریافت کرده است.

مرکز شیمائو کیانهای / Gensler - عکاسی خارجی، نما
با حسن نیت از Gensler
مرکز شیمائو کیانهای / Gensler - تصویر 20 از 27
با حسن نیت از Gensler

بافت شهری. توسعه‌دهنده ساختم، نمادین می‌خواست که یک تلاش تجاری موفق با انعطاف‌پذیری محیطی باشد. به این ترتیب، کار ما با بخش برنامه ریزی بر روی اتصال و برنامه ریزی یکپارچه متمرکز بود. ما مطمئن شدیم که به بلوک میکرو و اتصال چند سطحی بین ساختمان‌ها به حمل و نقل انبوه و محله وسیع‌تر رسیدگی می‌کنیم. ما به فضاهای بین ساختمان ها توجه زیادی داشتیم: آن مناطقی که محیط عابر پیاده را به هم پیوند می دهند. توجه به جزئیات سکو و تخلخل در درجه از این میل است.

مرکز شیمائو کیانهای / Gensler - عکاسی بیرونی، منظره شهری، نما
با حسن نیت از Gensler
مرکز شیمائو کیانهای / Gensler - تصویر 24 از 27
با حسن نیت از Gensler

تریبون با شبکه‌های عابر پیاده در سطوح مختلف در هم تنیده شده و به ایستگاه مترو پایین‌تر متصل می‌شود. فرم‌های با دقت طراحی‌شده، نماهای بسیار مفصل، و تنوع در انتخاب مواد و رنگ بین شیشه‌های انعکاسی سرد و نت‌های مسی گرم، محیطی با مقیاس راحت ایجاد می‌کند که با عابر پیاده در سطح خود ملاقات می‌کند. تخلخل، برنامه‌ریزی ،ده‌فروشی چند سطحی، و میدان پر جنب و جوش، همگی اهمیت فضای عمومی فعال و فضاهای بین برج‌ها را برجسته می‌کنند.

مرکز شیمائو کیانهای / Gensler - تصویر 22 از 27
با حسن نیت از Gensler




منبع: https://www.archdaily.com/992809/،mao-qianhai-center-gensler