متاورس در عمل: چگونه در فضای دیجیتال بسازیم


متاورس در عمل: چگونه در فضای دیجیتال بسازیم

متاورس در عمل: چگونه در فضای دیجیتال بسازیم - تصویر 1 از 5
DEADMAU5 جشنواره متاورس. تصویر توسط Duncan Rawlinson flickr تحت Attribution-NonCommercial 2.0 Generic (CC BY-NC 2.0).

<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

تمام فضاهای فیزیکی که ما (معماران) طراحی می کنیم – ساختمان ها، فضاهای داخلی و شهرها به ،وان فرافضا متولد می شوند و ما آنها را مدل های سه بعدی می نامیم. برایان جنسک، مدیر برنامه ریزی در شرکت معماری مستقر در سانفرانسیسکو، با این بی،ه HOK، مرزهای بین شیوه فعلی طراحی و آینده معماری در متاورس را محدود می کند. به گفته وی، ما چندان از این فناوری دور نیستیم، زیرا از همان ابزارهایی استفاده می کنیم که طراحان بصری برای ایجاد محیط های واقع گرایانه از جمله Unity، Twin motion و Blender استفاده می کنند.

با این حال، با وجود این مش،ات، ساختن در متاوره نیازمند مهارت‌های جدید و مهم‌تر از همه، تغییر دیدگاه است. علاوه بر مدل سازی سه بعدی، لازم است که عملکردهای دیگری مانند محتوا، کاراکتر و طراحی بازی نیز لحاظ شود. با این کار، دنیای معماری به روی متخصصان مختلف باز خواهد شد و در نتیجه تیمی چند رشته‌ای حتی بیشتر با تمرکز بر فرآیند طراحی عصر جدید ایجاد می‌شود.

رابطه با دنیای بازی‌های مجازی را می‌توان در همکاری‌های بی‌سابقه بین شرکت‌های بزرگ معماری و صنعت سرگرمی مشاهده کرد، مانند معماران زاها حدید، که اخیراً با شرکت بازی‌سازی PUBG Mobile همکاری کرده‌اند تا محیطی را ایجاد کنند که در آن بازیکنان زیبایی زیبایی را تجربه کنند. و میدان نبرد از نظر فنی غنی

غلبه بر محدودیت های به اصطلاح معماری سنتی، طراحی در متاورس به م،ای کاوش در زمینه ای هنوز ناشناخته است که از گفتگو با سایر رشته ها تا تسلط بر نرم افزارهای جدید را شامل می شود. با در نظر گرفتن این موضوع، این مقاله به دنبال ارائه برخی ملاحظات مهم برای معمار، است که قصد ورود به دنیای متاورس را دارند.

متاورس در عمل: چگونه در فضای دیجیتال بسازیم - تصویر 2 از 5
DEADMAU5 جشنواره متاورس. تصویر توسط Duncan Rawlinson flickr تحت Attribution-NonCommercial 2.0 Generic (CC BY-NC 2.0).

انتخاب پلتفرم متاورس

در متاورس دو شاخه از محصولات باید ایجاد شود: پوشیدنی ها و صحنه های. اولین، همانطور که از نامش پیداست، دستگاه های پوشیدنی مربوط به کالاهای دیجیتالی شده مانند لباس، اشیاء طراحی و سایر محصولاتی است که در حوزه معماری قرار نمی گیرند. در مورد معماری، آفرینش در فراجهان مربوط به صحنه‌هایی است که سازه‌های معماری یا مناظر در نظر گرفته می‌شوند.

برای ساختن یک صحنه ابتدا باید به یک پلتفرم متاورس دسترسی داشته باشید. امروزه محبوب ترین آنها هستند جعبه شنی، کریپتوو،ل ها و غیر متمرکز. اولین مورد یک پلتفرم بازی کاربرپسندتر و شهودی است که به کاربران اجازه می دهد آثار خود را با استفاده از بازار خود پلتفرم ایجاد، استفاده و به فروش برسانند. برای ایجاد در جعبه شنی، یک ویرایشگر ساده به نام VoxEdit استفاده می شود. کریپتوو،ل ها، به ،ه خود دنیای مجازی الهام گرفته از معروف است ماین کرافت بازی، که در آن می تو،د زمین مجازی ب،ید، در آن زمین فروشگاه بسازید، آواتار بسازید و گا،ی های هنری خود را با NFT پر کنید. در حالی که بهترین گزینه برای ساختن در این پلتفرم، داشتن زمین شخصی است، کریپتوو،ل ها همچنین گزینه ای را ارائه می دهد فضای خالی برای ،، که زمین ندارند اما می خواهند مهارت های خود را بیازمایند. در این مورد، معماری دقیقاً در آن ساخته نشده است کریپتوو،ل ها متاورس، اما در نوعی کپی محدود از آن.

متاورس در عمل: چگونه در فضای دیجیتال بسازیم - تصویر 5 از 5
خیابان مد در دسنترالند. تصویر با حسن نیت از Decentraland

در حال حاضر، غیر متمرکز شاید شناخته شده ترین پلت فرم از سه مورد ذکر شده در بالا باشد. به طور کلی، می توان آن را به ،وان یک جهان سه بعدی که توسط یک سازمان مستقل غیرمتمرکز (DAO) اداره می شود، تعریف کرد و بیشتر محبوبیت آن به دلیل باز شدن یک واحد JP M، در خود بازی است. علاوه بر این، زم، که یکی از زمین های مجازی آن به قیمت 2.4 میلیون دلار (618000 واحد MANA – واحد پول بومی او) در نوامبر 2021 فروخته شد، در دستور کار قرار گرفت.

در عمل، برای استفاده از غیر متمرکزبا پتانسیل متا معماری کامل، داشتن کیف پول دیجیتالی از ارزهای رمزنگاری شده به نام ضروری است. متاماسک و با سرمایه گذاری در زمینی شروع کنید – که امروزه به یکی از بزرگترین موانع ساخت و ساز در متاورس تبدیل شده است. علاوه بر استثنائات گزاف، مانند موردی که در بالا ذکر شد، زمین آنها به طور متوسط ​​15000 دلار آمریکا قیمت دارد که بسیار متفاوت از قیمت ابتدایی پلت فرم بود، زم، که امکان ،ید زیاد با 500 دلار وجود داشت. ، همانطور که با کریپتوو،ل ها، با غیر متمرکز همچنین امکان ایجاد ساختارهای موازی صرفاً برای سرگرمی، بدون نیاز به سرمایه گذاری وجود دارد و در صورت تمایل، همچنان می تو،د خود را ثبت کنید. صحنه در زمینی که متعلق به شخص دیگری است مستقر شود.

ایجاد صحنه ها

برخلاف معماری در دنیای فیزیکی، طراحی در متاورس به رویکردهای خاص تری نیاز دارد تا تجربه ای همهجانبه ارائه دهد. از این نظر، بسیاری از معماران ابزارهایی از صنعت فیلم مانند استوری‌برد را برای زنده ، خلاقیت‌های خود به کار گرفته‌اند. با آن می توان صحنه هایی را که به ترتیب نمایش داده می شوند، تقریباً مانند قرن 21 سازماندهی کرد. پیاده روی معماری. به این ترتیب، تجربه غوطه ور و تعاملی در متاورس با داستان سرایی خوب تقویت می شود.

متاورس در عمل: چگونه در فضای دیجیتال بسازیم - تصویر 3 از 5
DEADMAU5 جشنواره متاورس. تصویر توسط Duncan Rawlinson flickr تحت Attribution-NonCommercial 2.0 Generic (CC BY-NC 2.0).

خود پاتریک شوما،، مدیر پروژه در معماران زاها حدید، در مصاحبه‌ای با ArchDaily اظهار داشت که معتقد است در عصر بعدی، بیشتر کنش‌ها و نوآوری‌های معماری در آن جا خواهد بود و آن را به دستان صنعت سرگرمی اشتباه هدف و معیار است. ورونیکا مارسینیاک، از شرکت معماری متاورژن متمرکز آینده متا استهمچنین می‌گوید در حال حاضر، فضای دیجیتال تحت تسلط توسعه‌دهندگان بازی یا افراد علاقه‌مند به طراحی سه‌بعدی است – اما نه ،وماً معماران و به گفته او، نتیجه. علاوه بر این، آنها فضاهایی هستند که برای پیمایش دشوار است یا ،وماً از دیدگاه کاربر تصور نمی شوند.

متاورس در عمل: چگونه در فضای دیجیتال بسازیم - تصویر 4 از 5
Genesis Plaza در Decentraland. تصویر با حسن نیت از Decentraland

این اظهارات اهمیت معماران را در ایجاد این عصر جدید فناوری برجسته می کند، زیرا مانند زندگی واقعی، طراحی سازه های زیبایی شناختی کافی نیست، بلکه باید از ذهنیت هایی که آنها را تشکیل می دهند، چه در دنیای فیزیکی و چه در دنیای دیجیتال، آگاه بود. . برای انجام این کار، ما باید آماده باشیم و با نرم افزارها و فناوری های جدید هماهنگ شویم تا حرفه ما دوباره اختراع شود، اما بدون از دست دادن ماهیت “انس،” خود.

یادداشت ویراستار: این مقاله در ابتدا در 23 سپتامبر 2022 منتشر شده است




منبع: https://www.archdaily.com/989214/the-metaverse-in-practice-،w-to-build-in-the-di،al-،e