روابط شانگهای MixC World / Kokaistudios


روابط شانگهای MixC World / Kokaistudios

Shanghai Suhe MixC World / Kokaistudios - عکاسی بیرونی
© ترنس ژانگ

Shanghai Suhe MixC World / Kokaistudios - عکاسی بیرونی، نما، منظره شهریShanghai Suhe MixC World / Kokaistudios - عکاسی بیرونی، منظره شهریShanghai Suhe MixC World / Kokaistudios - عکاسی بیرونیShanghai Suhe MixC World / Kokaistudios - عکاسی داخلی، پرتوShanghai Suhe MixC World / Kokaistudios - تصاویر بیشتر+ 64


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا


  • <،le>حوزه مساحت این پروژه معماری حوزه :
    60000 متر مربع

  • <،le>سال سال اتمام این پروژه معماری

    سال:

    2022


  • <،le>ع، ها
Shanghai Suhe MixC World / Kokaistudios - عکاسی بیرونی، منظره شهری
© ترنس ژانگ

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. Shanghai Suhe MixC World که در نهر سوژو شانگهای واقع شده است، مرزهای بین گذشته، حال و آینده شهر را محو می کند. نقطه شروع پروژه بازنگری فضاهای تجاری برای ادغام بهتر با محیط اطرافشان بود. «دره شهری» حاصل، فضای عمومی کاملاً جدیدی را در شهر ارائه می‌کند و معیار جدیدی را برای شانگهای تعیین می‌کند. در سال 2016، Kokaistudios برای شرکت در یک مسابقه برای یک مرکز ،ید زیرزمینی در Suhe Creek Green Land دعوت شد. در عوض، این طرح ترجیح داد یک فضای عمومی کاملاً جدید را در شهر ارائه دهد: یک زمین سرسبز کنار رودخانه با امکانات فرهنگی و تفریحی، که شامل یک منطقه تجاری زیرزمینی است. توسعه‌دهنده املاک CRLand دیدگاه Kokaistudios را برای یک «دره شهری» ترجیح داد، که کف آن یک فضای تجاری زیرزمینی است که از طریق یک سری از شیب‌های پلک، به محیط سبز اطرافش ادغام می‌شود.

Shanghai Suhe MixC World / Kokaistudios - عکاسی بیرونی، نما، منظره شهری
© ترنس ژانگ
Shanghai Suhe MixC World / Kokaistudios - عکاسی بیرونی، منظره شهری
© ترنس ژانگ

Shanghai Suhe MixC World در 42000 متر مربع زمین سبز شهری واقع شده است. با توجه به شرایط برنامه ریزی و طراحی، ساختمان های بالای زمینی آن شامل گروه لیلونگ تاریخی بازسازی شده و بازسازی شده “شنیو لی”، تنها معبد رسمی Thean Hou در مرکز شهر شانگهای است. ساختمان دروازه چهار طبقه جدید برنامه ریزی شده در گوشه شمال شرقی سایت و یک برج 42 طبقه طراحی شده توسط Foster+Partners که بلندترین نقطه عطف در این منطقه است، با هم مرز شرقی زمین سبز را مشخص می کنند. طرح توسعه جدید برای منطقه نهر سوهه چشم اندازی از برنامه ،ت محلی را نشان می دهد. دو طرف رودخانه سوژو را بخیه بزنید و کرانه شمالی را احیا کنید، که منطقه ای بسیار مهم به ،وان نقطه تلاقی گذشته، حال و آینده شانگهای است. پیچیدگی عملکرد و استفاده فشرده از منطقه ،ه، نقطه شروع طراحی Kokaistudio است.

Shanghai Suhe MixC World / Kokaistudios - عکاسی بیرونی، منظره شهری
© ترنس ژانگ
Shanghai Suhe MixC World / Kokaistudios - عکاسی بیرونی
© ترنس ژانگ

با اتخاذ رویکردی جامع به پروژه، چشم انداز Kokaistudio یک دره شهری بود. فضای تجاری در داخل دره واقع شده است. در حالی که اضلاع آن به شکل نقاط دسترسی پلک، است. و همچنین یک «ساختمان دروازه‌ای» 4 طبقه جدید، مهمترین و متحدکننده‌ترین ،صر پروژه، خود زمین سبز بالای زمین است. یک فضای عمومی جذاب برای ،نان محلی و بازدیدکنندگان به طور ی،ان، فضای سبز و امکانات تازه را به گوشه ای از شانگهای که قبلاً نادیده گرفته شده بود، تزریق می کند. اتصالات فیزیکی بین زمین سبز عمومی و فضای تجاری توسط شش دهانه روی زمین قابل مشاهده است. منحنی‌های ارگ،ک شکل آن‌ها برای ادغام با سطح سبز سطح زمین به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که مرزهای بین بالا و پایین را محو کنند، منحنی‌های ارگ،ک شکل آن‌ها دارای پله‌های کاشته‌شده در انتقال به پایین به فضا هستند.

Shanghai Suhe MixC World / Kokaistudios - عکاسی بیرونی
© ترنس ژانگ
Shanghai Suhe MixC World / Kokaistudios - عکاسی بیرونی، منظره شهری
© ترنس ژانگ

دهانه‌های سنگ‌ریزه‌ای شکل ورودی‌های فضای تجاری زیرزمینی را در خود جای داده‌اند و در دو طرف جاده دو نیم‌شکن قرار دارند. آنها تا حدی کاشته شده اند و با مناطقی برای نشستن گاه به گاه در طول مسیر خود و همچنین کافی شاپ ها، دامنه های ملایم یک دره یا مزارع چای پلک، را به یاد می آورند. با پله‌های برقی در کنار برای دسترسی، ورودی‌ها با مناظر اطراف ادغام می‌شوند و تنها سایبان‌های آن‌ها از زمین سبز بالا قابل مشاهده است. ورودی دیگر از طریق ساختمان تجاری چهار طبقه جدید است. این سازه در کنار برج اداری قرار گرفته است و از نظر زیبایی شناسی مراحل اخیر توسعه سایت را از طریق مصالح متحد می کند. اتصال فیزیکی دو نیمه سایت، یک پل عابر پیاده جدید است که از جاده فوجیان شمالی عبور می کند. این پل دارای مناظر فوق‌العاده‌ای از رودخانه سوژو است که آن را به چشم‌اندازی جذاب برای گردشگران تبدیل می‌کند. همچنین محل یک نقطه دسترسی اولیه به مرکز ،ید زیر است. یک آسانسور بازدیدکنندگان را مستقیماً به طبقه دوم زیرزمین مکان می‌برد و یک پلکان مارپیچ باز مجاور، ،یداران را از کنار مرکز ،ید عبور می‌دهد.

Shanghai Suhe MixC World / Kokaistudios - تصویر 56 از 69
شکل و توزیع دهانه ها
Shanghai Suhe MixC World / Kokaistudios - عکاسی بیرونی
© ترنس ژانگ
Shanghai Suhe MixC World / Kokaistudios - عکاسی داخلی، پله ها، نرده
© ترنس ژانگ

پیوند بیشتر در بالا و پایین یک جفت اثر هنری توسط استودیوی خلاق مستقر در هنگ کنگ، AllRightsReserved، و مجموعه هنرمندان آلم،، Inges Idee است. ار،تر خانواده، یک مجسمه غول پیکر از دو فیل کارتونی است که به یکدیگر خیره شده اند و زمین سبز سطح زمین را با یک منطقه تجاری زیرزمینی پیوند می دهد. بدنه خمیده آنها که شبیه شیپور و توبا است، شکل دهانه ها را بازتاب می دهد. با لحن بازیگوشی مشابه، Up We Go! کودکی که ظاهراً در وسط قدم است، در حالی که از مناظر طبیعی عبور می کند و از یکی از روزنه های زمین سرسبز خارج می شود، نشان می دهد. پاهای کشیده شخصیت که از هر دو سطح زیرزمین عبور می کند تا در شیب تراس دار بالا ظاهر شود، ارتباطی بین بالا و پایین ایجاد می کند.

Shanghai Suhe MixC World / Kokaistudios - عکاسی بیرونی، منظره شهری
© ترنس ژانگ
Shanghai Suhe MixC World / Kokaistudios - عکاسی بیرونی
© ترنس ژانگ

در داخل مرکز ،ید، دو منطقه محصور طراحی شده است تا از نظر فیزیکی و بصری با میراث فرهنگی مهم سایت، Shenyu Li و معبد Thean Hou ارتباط برقرار کند. فضای تجاری واقع در زیر به طور خلاصه با میراث تاریخی در طبقه همکف ادغام شده است و به طور فشرده در ورودی، محور و آتریوم عمومی زیرزمینی قرار دارد. تیم طراحی داخلی Kokaistudios ،اصری را از ساختار خانه سنتی لیلونگ است،اج کرده و آنها را در طراحی اعمال می کند. ،یبی از پنجره های سقف شیشه ای و سقف چوبی سبک وزن، خاطره تاریخ را به یاد می آورد. آنها که به ،وان “گفتگو بین تجاری و میراث” طراحی شده اند، ساختمان حفاظتی را با فضای عمومی تجاری به ،وان یک فناوری فضایی ادغام می کنند.

Shanghai Suhe MixC World / Kokaistudios - عکاسی داخلی، پنجره، پرتو
© ترنس ژانگ
Shanghai Suhe MixC World / Kokaistudios - عکاسی داخلی، هندریل، پرتو
© ترنس ژانگ

Shanghai Suhe MixC World یکی از خلاقانه ترین پروژه های مرکز ،ید Kokaistudio است. یک فضای عمومی برای تفریح ​​و آرامش است. همانطور که درختان پیوند شده رشد می کنند، سایه ای خوشایند برای راحتی و لذت مسافران زمین های سبز ایجاد می کنند. در شهری به متراکم شانگهای و جایی که ا،ریت ،نان آن به باغ خصوصی دسترسی ندارند، زمین های سبز برای تفریح، رفاه و حفاظت از محیط زیست محلی اهمیت حیاتی دارند. مفهوم “سرزندگی مش، و ارزش برد-برد” بین زمین سبز و تجاری مبتنی بر همکاری کامل بین طراحان و بخش های مختلف اداری ،ت (منظر، برنامه ریزی، حفاظت فرهنگی، حفاظت از آتش و غیره)، توسعه دهنده، اپراتورهای تجاری و مهندسان به طور خاص، تعیین مقیاس و شکل «دره» مست،م مح،ه منطقی و تعادل پویا ،اصر مختلف است تا کیفیت جامع فضای عمومی شهری و محیط منظر به حدا،ر برسد و در عین حال تأثیر زیرساخت‌ها، تج،ات شهری به حداقل برسد. و مسیر تخلیه شهرها پس از اپیدمی از فضاهای باکیفیت ساخته شده با زندگی سبز استفاده می کنند، که همچنین کاتالیزوری برای رشد اقتصادی شهری در آینده است.

Shanghai Suhe MixC World / Kokaistudios - عکاسی بیرونی، ویندوز
© ترنس ژانگ
Shanghai Suhe MixC World / Kokaistudios - عکاسی خارجی، پرتو، فولاد
© ترنس ژانگ

مفهوم طراحی “دره شهری” در Shanghai Suhe MixC World نتیجه تقاضا برای نوسازی شهری است. هنگامی که این منطقه خواستار یک زمین سبز سطح بالا برای جبران کمبود سبز در محله شد، تصمیم گیرندگان به شدت آینده نگر هستند تا مشارکت زمین های تجاری و سبز را از طریق این «دره شهری» پیش ببرند. با تلاش مش، ،ت و توسعه‌دهنده، این سایت می‌تواند زیرساخت‌های شهری، مرکز حمل‌ونقل مترو، میراث فرهنگی حفاظت‌شده، برج اداری، زمین سبز عمومی و فضای تجاری را از طریق طراحی و ساخت یکپارچه در خود جای دهد که منجر به پیشرفت بیشتر خواهد شد. بازآفرینی همه جانبه مناطق مجاور Kokaistudios مفت، است که یکی از شرکت کنندگان کلیدی در شاهد توانمندسازی طراحی این پروژه باشد.





منبع: https://www.archdaily.com/992939/shanghai-suhe-mixc-world-kokaistudios