خانه برای والدین / معمار ماتسویاما و همکاران


خانه برای والدین / معمار ماتسویاما و همکاران

خانه برای والدین / معمار و همکاران ماتسویاما - عکاسی بیرونی
© To،hisa I،

خانه برای والدین / معمار ماتسویاما و همکاران - عکاسی داخلیخانه برای والدین / معمار ماتسویاما و همکاران - عکاسی داخلی، صندلیخانه برای والدین / معمار ماتسویاما و همکاران - عکاسی داخلی، ستونخانه برای والدین / معمار ماتسویاما و همکاران - عکاسی بیرونی، باغخانه برای والدین / معمار ماتسویاما و همکاران - تصاویر بیشتر+ 17


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

خانه برای والدین / معمار ماتسویاما و همکاران - عکاسی بیرونی، نما
© To،hisa I،

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. این خانه به ،وان محل لانه سازی دائمی برای زوج سالخورده ای طراحی شده بود که زندگی خود را صرف ساختن آن کرده بودند اوشیما سوموگی (پارچه بافته)، صنعت سنتی آمامی اوشیما. این سایت در سمت اقیانوس آرام در شمال آمامی، بر فراز ارتفاعی که مشرف به روستایی آرام و کوه‌ها است، واقع شده است. برای هر پروژه ای که در این جزایر ج،ی انجام می شود، حفاظت در برابر طوفان و آب و هوای نیمه گرمسیری شدید از اهمیت بالایی برخوردار است. با این حال، این اقدامات پیشگیرانه منجر به ایجاد ساختمان‌های زیادی شده بود که برای بسته شدن از بیرون طراحی شده‌اند.

خانه برای والدین / معمار ماتسویاما و همکاران - عکاسی بیرونی، باغ
© To،hisa I،
خانه برای والدین / معمار ماتسویاما و همکاران - تصویر 19 از 22
پلان – طبقه همکف
خانه برای والدین / معمار ماتسویاما و همکاران - عکاسی داخلی
© To،hisa I،

در این پروژه، ما می‌خواستیم راه‌حلی ارائه کنیم که از طریق دو فرآیند مختلف، نه تنها فضایی را که مناظر طبیعی محلی را در زندگی روزمره بگنجاند، بلکه خانه‌ای را که می‌تواند در برابر شرایط آب و هوایی شدید مقاومت کند، فعال کند. اولین فرآیند نصب یک سقف بزرگ با لبه‌های عمیق بود تا برای بیشتر فضاهای داخلی، محیطی خنک و سایه‌دار ایجاد شود که انگار زیر درختان نشسته است. فرآیند دوم ایجاد ساختم، با ساختاری قوی بود که به جای بسته شدن برای محافظت در برابر طوفان، بی نهایت به سمت بیرون باز می شد.

خانه برای والدین / معمار ماتسویاما و همکاران - عکاسی بیرونی، پرتو
© To،hisa I،
خانه برای والدین / معمار ماتسویاما و همکاران - تصویر 21 از 22
ارتفاعات
خانه برای والدین / معمار ماتسویاما و همکاران - عکاسی داخلی
© To،hisa I،
خانه برای والدین / معمار ماتسویاما و همکاران - عکاسی داخلی، اتاق نشیمن
© To،hisa I،

به طور خاص، ما از فولاد، بتن و چوب برای یافتن بخشی استفاده کردیم که از کیفیت منحصر به فرد سه ماده مختلف استفاده کند. در نهایت، به ساختاری رسیدیم که از یک چارچوب فولادی تشکیل شده است که سقف بزرگ، دیوارهای بیرونی با پوشش بتنی و یک چارچوب چوبی برای مق، با وزن سقف و پل حرارتی را پشتیب، می‌کند. در پلان، دیوارهای بتنی به گونه ای طراحی شده اند که مستقل از چارچوب فولادی با دهانه 4 متر قرار گیرند. مانند طراحی اسپلیت خانه که از دیرباز سبک معماری محبوب جزایر آمامی بوده است، هر یک از عملکردهای خانه به گونه ای طراحی شده است که به طور جداگانه وجود داشته باشد، در حالی که مناطق مش، به گونه ای ساخته شده اند که با دیوارهای بیرون زده به سمت بیرون گسترش می یابند.

خانه برای والدین / معمار ماتسویاما و همکاران - عکاسی داخلی، ستون
© To،hisa I،

سایه‌های ایجاد شده توسط پرتوهای نور، که از شکاف بین سقف شناور و دیوارها وارد می‌شوند، نوری را که در کودکی در این جزیره تجربه کرده‌ام، بازسازی می‌کنند. طرح نهایی نتیجه تحقیق من برای ایجاد خانه ای با الهام از صحنه پاک نشدنی دوران کودکی ام است. امیدوارم تغییر نور و مناظر آرامی که در این خانه از آن لذت می بریم، سال های آینده این زوج سالمند را زنده کند.

خانه برای والدین / معمار و همکاران ماتسویاما - عکاسی بیرونی
© To،hisa I،




منبع: https://www.archdaily.com/995449/،use-for-parents-matsuyama-architect-and-،ociates