خانه آشیانه سارنگ / کارگاه معماری Realrich


خانه آشیانه سارنگ / کارگاه معماری Realrich

خانه آشیانه سارنگ / کارگاه معماری Realrich - عکاسی بیرونی، پنجره، نما
© اریک دیناردی

خانه آشیانه سارنگ / کارگاه معماری Realrich - عکاسی بیرونی، پله، نردهخانه آشیانه سارنگ / کارگاه معماری Realrich - عکاسی داخلیخانه آشیانه سارنگ / کارگاه معماری Realrich - عکاسی داخلی، پله، تیرآهن، نردهخانه آشیانه سارنگ / کارگاه معماری Realrich - عکاسی بیرونیخانه آشیانه سارنگ / کارگاه معماری Realrich - تصاویر بیشتر+ 26


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

خانه آشیانه سارنگ / کارگاه معماری Realrich - عکاسی بیرونی
© اریک دیناردی

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. طراحی خانه آشیانه سارنگ که در یک منطقه مس،، مجتمع خانه Taman Buana Permata واقع شده است، کلیشه‌های خانه را بازتعریف می‌کند و به‌،وان واکنشی به محدودیت‌های محیطی آن، از پایه تا تبدیل شدن به طور ارگ،ک رشد کرده است. در قلاب خیابان نشسته، ساختمان رو به غرب و ج، است. طبقات در زوایایی با فضاهای بیرون زده محصور شده توسط دیوار سوراخ دار قرار گرفته اند تا گرما را از بین ببرد، چه با آجرهای قرمز سنتی یا صفحه ف،ی که در تضاد ظاهری صنعتی می بخشد.

خانه آشیانه سارنگ / کارگاه معماری Realrich - عکاسی داخلی، در
© اریک دیناردی
خانه آشیانه سارنگ / کارگاه معماری Realrich - تصویر 17 از 31
پلان – طبقه اول
خانه آشیانه سارنگ / کارگاه معماری Realrich - عکاسی داخلی
© اریک دیناردی

خانه چهار طبقه است. 250 متر مربع از طبقه همکف برای پارکینگ و محله خدماتی است که مساحت آن تا حدی اشغال شده است. یک سوم این منطقه با خاک پر شده است تا برای ساختمان عقب نشینی کند و به ،وان باغی برای منطقه در طبقه اول عمل می کند. راه پله سرویس سوراخ شده در گوشه که به کل طبقات دسترسی دارد و همچنان به نور اجازه می دهد تا به فضا نفوذ کند. در حالی که راه پله اصلی با یک فن فعال هوا را از طریق نورگیر به گردش در می آورد. ناهارخوری نشیمن در فضای باز 80 متری و فضای مهمان در طبقه اول توسط یک باغ و عرشه پشت بام ،اب شده است که به فضای بیرونی تبدیل می شود.

خانه آشیانه سارنگ / کارگاه معماری Realrich - عکاسی داخلی، اتاق نشیمن، میز، صندلی
© اریک دیناردی
خانه آشیانه سارنگ / کارگاه معماری Realrich - تصویر 23 از 31
بخش AA
خانه آشیانه سارنگ / کارگاه معماری Realrich - عکاسی داخلی، پله، تیرآهن، نرده
© اریک دیناردی

یک باغ سرپوشیده به مساحت 3 متر مربع در مرکز، هسته اتصال طبقات بالایی را حفظ می کند و به ،وان فضای خالی برای نور و هوا عمل می کند. بر روی دیوارهای محیطی، نشانه ای از مناظر از سراسر خانه هنوز قابل مشاهده است تا از میان شکاف های بین آجرها دیده شود. با رفتن به طبقه دوم، فضا عمدتاً به یک اتاق خواب مستر 40 متری، اتاق خواب 21 متر مربع و یک اتاق بازی اختصاص داده شده است. محیط بیشتر توسط ،یبی از دیوارهای جامد و صفحه های ف،ی سوراخ شده برای حفظ خصوصی محصور شده است. با این حال محصورترین منطقه مانند حمام با نور از طریق نورگیرها شسته می شود.

خانه آشیانه سارنگ / کارگاه معماری Realrich - عکاسی بیرونی، شیشه
© اریک دیناردی
خانه آشیانه سارنگ / کارگاه معماری Realrich - تصویر 31 از 31
نمودار آ،ونومتری
خانه آشیانه سارنگ / کارگاه معماری Realrich - عکاسی داخلی، آجر، تیرآهن
© اریک دیناردی

طبقه سوم طبقه آ، است. فضای باز، 48 متر مربع از منطقه باربیکیو، و یک غرفه نشسته مانند اتاق مراقبه محصور که در آن یک منطقه خشک‌شویی 20 متری توسط پله‌های اصلی از هم جدا شده است. در داخل منطقه مس، متراکم، سارنگ راه خود را برای ایجاد یک محیط ،د با تنظیم فضا در زاویه پیدا می کند. این زوایا بین دیوار بیرونی خانه و دیوار همسایه فاصله ایجاد می‌کند که به گردش هوا اجازه می‌دهد آزادانه در اطراف خانه حرکت کند، اما حریم خصوصی بین اتاق‌ها را نیز حفظ می‌کند. هر اتاق فضای بیرونی خصوصی خود را دارد. نور از طریق دیوارهای سوراخ دار، شکاف ها، پنجره ها و نورگیرها به فضا نفوذ می کند. این معماری با بازی ، از شبکه، جریان ارگ،ک و پویا واکنش های اساسی نسبت به طبیعت و محدودیت های سایت را به تصویر می کشد.





منبع: https://www.archdaily.com/992719/sarang-nest-،use-realrich-architecture-works،p