تریبون تجاری در کوچه شرقی Shanghai Suhe MixC World / Kokaistudios


تریبون تجاری در کوچه شرقی Shanghai Suhe MixC World / Kokaistudios

تریبون تجاری در کوچه شرقی Shanghai Suhe MixC World / Kokaistudios - عکاسی خارجی، پنجره، نما
© ترنس ژانگ

تریبون تجاری در کوچه شرقی Shanghai Suhe MixC World / Kokaistudios - عکاسی بیرونی، پنجره، منظر شهریتریبون تجاری در کوچه شرقی Shanghai Suhe MixC World / Kokaistudios - عکاسی خارجی، نما، منظره شهریتریبون تجاری در کوچه شرقی Shanghai Suhe MixC World / Kokaistudios - عکاسی بیرونی، نماتریبون تجاری در کوچه شرقی Shanghai Suhe MixC World / Kokaistudios - عکاسی بیرونی، پرتوتریبون تجاری در کوچه شرقی Shanghai Suhe MixC World / Kokaistudios - تصاویر بیشتر+ 27


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا


  • <،le>حوزه مساحت این پروژه معماری حوزه :
    6400 متر مربع

  • <،le>سال سال اتمام این پروژه معماری

    سال:

    2022


  • <،le>ع، ها

  • معمار اصلی:

    وی لی

تریبون تجاری در کوچه شرقی Shanghai Suhe MixC World / Kokaistudios - عکاسی خارجی، نما، منظره شهری
© ترنس ژانگ

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. واقع در گوشه شمال شرقی Suhe MixC World چند بعدی در شانگهای – یک “دره شهری” که شامل یک مرکز تجاری زیرزمینی است که در یک زمین سبز کاملاً جدید برای شهر قرار دارد – این تریبون تجاری ،یبی در شرق کوچه (که از این پس “سمت” نامیده می شود. ساختمان») دروازه ای برای اتصال فیزیکی و زیبایی شناختی سایت گسترده تر خود عمل می کند و دره تجاری زیرزمینی را به فضای عمومی شهری نشان می دهد. این ساختمان جانبی به تنهایی مقصدی است که از ،اصر مختلفی از محیط اطراف خود، از جمله زبان طراحی خطی یک برج برجسته همسایه و فضای سبز استفاده می کند تا مرزهای بین معماری و طبیعت، داخل و خارج، عمومی و خصوصی را محو کند.

تریبون تجاری در کوچه شرقی Shanghai Suhe MixC World / Kokaistudios - عکاسی بیرونی، پنجره، منظر شهری
© ترنس ژانگ

ساختمان فرعی چهار طبقه با دفاتر مسکن، ،ده‌فروشی، و فروشگاه‌های F&B، و همچنین منطقه تج،ات عظیم، در کنار یک برج اداری ۴۲ طبقه توسط Fosters + Partners قرار دارد. برای ایجاد یکپارچگی بصری، کوکایستو، از طریق ستون‌های سر به فلک کشیده به‌علاوه پلکان‌هایی که در فضا امتداد می‌یابند، ،اصر ساختم، کوچک‌تر از فرم همتای بلندتر خود و همچنین عمودی فضای تجاری مجاور را ادغام کرد. این ساختمان از طریق دو نمای مجزا به ترتیب در ضلع شرقی و غربی به محیط اطراف خود متصل می شود.

تریبون تجاری در کوچه شرقی Shanghai Suhe MixC World / Kokaistudios - عکاسی بیرونی، منظره شهری، نما
© ترنس ژانگ
تریبون تجاری در کوچه شرقی Shanghai Suhe MixC World / Kokaistudios - تصویر 24 از 32
رابطه بین ساختمان و شهر، زمین سبز شهری
تریبون تجاری در کوچه شرقی Shanghai Suhe MixC World / Kokaistudios - عکاسی خارجی، نما، منظره شهری
© ترنس ژانگ

برج فاستر + شریک که عملاً یک سه‌گانه از حجم است، به شکل دو ساختمان اداری است که توسط یک دهلیز شیشه‌ای عمودی در وسط به هم متصل شده‌اند. ساختمان کوکایستو، با تکرار فرم همسایه خود، از دو ساختار چهار طبقه در دو طرف فضای خالی با سقف شیشه ای تشکیل شده است که به صورت افقی در طول فضا و تا سطح زیرزمین امتداد دارد. علاوه بر این، این فرم متقارن بازتاب سایر ساختمان‌های سطح زمین در سراسر سایت است – معبد Thean Hou متقارن محوری و بافت استخوان ماهی Shenyu Li، و ایجاد طنین در میان معماری در این سرزمین سبز شهری.

تریبون تجاری در کوچه شرقی Shanghai Suhe MixC World / Kokaistudios - عکاسی خارجی، پنجره، پرتو
© ترنس ژانگ
تریبون تجاری در کوچه شرقی Shanghai Suhe MixC World / Kokaistudios - تصویر 25 از 32
پلان طبقه 1
تریبون تجاری در کوچه شرقی Shanghai Suhe MixC World / Kokaistudios - عکاسی بیرونی، پنجره، تیر، فولاد
© ترنس ژانگ

انسجام بیشتر با برج مجاور توسط یک فاسیا که به صورت افقی در اطراف ساختمان جانبی سطح پایین تر قرار گرفته است ایجاد می شود. در خا،تری روشن، ساختار آلومینیومی و شیشه ای شبیه متریال و رنگ خطوط عمودی برج است، همراه با پیچیده شدن منطقه تج،ات داخل.

تریبون تجاری در کوچه شرقی Shanghai Suhe MixC World / Kokaistudios - عکاسی خارجی، پنجره، نما
© ترنس ژانگ
تریبون تجاری در کوچه شرقی Shanghai Suhe MixC World / Kokaistudios - تصویر 30 از 32
بخش
تریبون تجاری در کوچه شرقی Shanghai Suhe MixC World / Kokaistudios - Facade
© ترنس ژانگ

ساختمان فرعی نیز با تنظیمات فیزیکی متضاد خود ارتباط برقرار می کند: در یک طرف، شهر و خیابان. و از سوی دیگر زمین سبز تازه ایجاد شده. این امر از طریق دو نمای متمایز به دست می‌آید: سمت ورودی اصلی ساختمان در شانشی بی‌لو محض و محصور است، در حالی که در تمام این مدت مناظر جذابی را از خلاء مرکزی به سمت زمین سبز فراتر نشان می‌دهد. در سمت سبز رو به زمین، تراس های چند سطحی به ساختمان و همچنین فضاهای F&B به ویژه فضای باز می دهد و معماری را با طبیعت ادغام می کند.

تریبون تجاری در کوچه شرقی Shanghai Suhe MixC World / Kokaistudios - عکاسی خارجی
© ترنس ژانگ
تریبون تجاری در کوچه شرقی Shanghai Suhe MixC World / Kokaistudios - تصویر 32 از 32
جزئیات بخش

در داخل، تراس‌های باز و رو به رو مشرف به یک فضای خالی غرق‌شده مرکزی است. در سطوح بالا، ،وجی‌های F&B از لبه تراس‌ها عقب‌نشینی می‌کنند تا امکان نشستن در فضای باز جذاب را فراهم کنند، در حالی که سقف‌های چوبی فضایی دنج را ایجاد می‌کنند که به زمین سرسبز فراتر متصل می‌شود.

تریبون تجاری در کوچه شرقی Shanghai Suhe MixC World / Kokaistudios - عکاسی خارجی، پنجره، تیر، فولاد، نرده
© ترنس ژانگ
تریبون تجاری در کوچه شرقی Shanghai Suhe MixC World / Kokaistudios - تصویر 26 از 32
پلان طبقه 2
تریبون تجاری در کوچه شرقی Shanghai Suhe MixC World / Kokaistudios - عکاسی بیرونی، پرتو، فولاد
© ترنس ژانگ

تشدید جریان عمودی و اتصال چند سطح پلک، است که سطوح زیرزمین و طبقه دوم را به هم متصل می کند. طبقه دوم ساختمان جناح شمالی از سمت زمین سرسبز با پله های بزرگ در ضلع غربی قابل دسترسی است. با ،مت های نشیمن در طول مسیر، و همچنین آبنما که در عمق پلک، فضا قرار دارد، پله های بزرگ در ضلع شرقی که به ،وان ورودی تبلیغات زیرزمینی عمل می کند، جذاب و کاربردی است.

تریبون تجاری در کوچه شرقی Shanghai Suhe MixC World / Kokaistudios - عکاسی داخلی، آشپزخانه، استیل، نرده
© ترنس ژانگ
تریبون تجاری در کوچه شرقی Shanghai Suhe MixC World / Kokaistudios - تصویر 31 از 32
بخش
تریبون تجاری در کوچه شرقی Shanghai Suhe MixC World / Kokaistudios - عکاسی بیرونی، پرتو
© ترنس ژانگ

با تأکید بیشتر بر عمودی بودن این جدیدترین ساختمان فرعی و پیوند آن با فضای تجاری اصلی، دو ستون از بالا به پایین امتداد دارند. در اینجا آنها یک سایبان از شیشه سقف را پشتیب، می کنند که هم مادی بودن برج اداری مجاور را منع، می کند و هم فضای مرکزی را با نور طبیعی پر می کند. با تقویت این اثر، لوورهای انعکاسی در داخل ساختار سقف به م،ای واقعی کلمه فعالیت بازدیدکنندگان را در زیر منع، می‌کنند و ساختار زیرزمینی و فضای سبز سطح زمین را با شهر همراه می‌کنند تا به شیوه‌ای نمایشی در تعامل باشند. ساختمان شمال شرقی Shanghai Suhe MixC World هم یک مقصد به خودی خود و هم دروازه ای به سایت وسیع تر، نتایج متعددی را ارائه می دهد. نه تنها شهر را به زمین سبز متصل می کند، بلکه ساختارهای همسایه خود را از طریق مادیت و فرم تکمیل می کند تا یک کل متنوع و چند منظوره ایجاد کند.

تریبون تجاری در کوچه شرقی Shanghai Suhe MixC World / Kokaistudios - عکاسی بیرونی، نما، منظره شهری، پنجره
© ترنس ژانگ




منبع: https://www.archdaily.com/995613/commercial-podium-in-east-alley-of-shanghai-suhe-mixc-world-kokaistudios