اقتباس منظره Almadraba de Nueva Umbría در Lepe / sol89


اقتباس از چشم انداز Almadraba de Nueva Umbría در Lepe / sol89

اقتباس منظره از Almadraba de Nueva Umbría in Lepe / sol89 - عکاسی بیرونی
© فرناندو آلدا

اقتباس منظره از Almadraba de Nueva Umbría in Lepe / sol89 - عکاسی بیرونیاقتباس منظره از Almadraba de Nueva Umbría in Lepe / sol89 - عکاسی بیرونیاقتباس منظره از Almadraba de Nueva Umbría in Lepe / sol89 - عکاسی بیرونیاقتباس منظره از Almadraba de Nueva Umbría in Lepe / sol89 - عکاسی بیرونی، حصار، نرده، عرشهاقتباس منظره Almadraba de Nueva Umbría in Lepe / sol89 - تصاویر بیشتر+ 7


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا



  • <،le>سال سال اتمام این پروژه معماری

    سال:

    2022

اقتباس منظره از Almadraba de Nueva Umbría in Lepe / sol89 - عکاسی بیرونی
© فرناندو آلدا

توضیحات متن ارائه شده توسط معماران. Real de la Almadraba در سال 1929 ساخته شد و زم، که در دهه هفتاد پس از چهار قرن اختصاص به هنر ماهیگیری ماهی تن در سواحل هوئلوا رها شد، BIC اعلام شد. (دارایی منافع فرهنگی، یک دسته از ثبت میراث در اسپ،ا) در سال 2015. در منطقه طبیعی حفاظت شده F،a del Rompido واقع شده است که از سه منطقه کاملاً متمایز تشکیل شده است: یک منطقه مس، که توسط مجموعه ای از ساختمان ها تشکیل شده است که به ،وان یک اردوگاه واقع شده است که کارگران در آن قرار دارند. از Almadraba زندگی می ،د. خانه کاپیتان، ساختم، با اعتبار بیشتر و تا حدودی از بقیه مجموعه جدا شده است. و مجموعه ای از ساختمان هایی که امکان نگهداری وسایل ماهیگیری را فراهم می ،د، شامل ،ه، کابین گازوئیل، دیگ ذوب قیر، دودکش آن، و گودال قیر.

اقتباس منظره Almadraba de Nueva Umbría in Lepe / sol89 - تصویر 9 از 12
آ،و

مداخله مربوط به آ،ین ساختمان‌ها است و با یک مسیر عابر پیاده جدید تکمیل می‌شود که به دو ساحل می‌پیوندد: دهانه رودخانه Piedras و اقیانوس اطلس. اصلاحات به دو بخش ت،یم می شود، ،ه و کابین گازوئیل که در حالت ویران بود و تنها آثاری از آن باقی مانده بود، و دیگ بخار، دودکش و گودال قیر که وضعیت حفاظتی بهتری داشتند. نیاز به مداخله قابل توجهی دارد. ،ه ساختم، قابل سیل بود که با سنگ های محلی ساخته شده بود که به ،وان یک سد عمل می کرد. ما می‌تو،م این نوع ،ه را در مجموعه‌های تله‌ای دیگر در اندلس، با استفاده از روش ساختم، که به دوران رومیان بازمی‌گردد، پیدا کنیم. شرایط چالش برانگیز اجرا، به دلیل جزر و مد در دهانه رودخانه و شرایط پیچیده عرضه در این منطقه طبیعی، ما را بر آن داشت تا ،ه را با تکنیکی نزدیک به شیوه رومی بازسازی کنیم: از رد ،ه قدیمی، با استفاده از آن. باقی مانده به ،وان پی، یک دیوار محیطی از بتن سیکلوپی با محلی ساخته شد grauwaca سنگ به وسیله کاشی کاری هایی که از جزر و مد برای اجرای آن بهره می بردند. این دیوارها که برای جلوگیری از مشکلات خوردگی به جای فولاد با فایبرگ، تقویت شده‌اند، توسط یک پیچ پایینی و بالایی مهار می‌شوند و یک کیسون را تشکیل می‌دهند که قادر به جذب نیروی افقی قوی جریان رودخانه است. این شکل از ساخت و ساز همچنین کیفیت زمین ساختی را فراهم می کند که در آن بتن، که به صورت دسته ای ریخته می شود و متعاقبا ،د می شود، به سنگ بومی اجازه می دهد تا ظاهر شود و یک حجم طبقه بندی شده و تقریباً زمین شناسی، نزدیک به مبدأ این نوع ،ه ها و مطابق با حفاظت شده تشکیل دهد. مجتمع و حاشیه رودخانه در نهایت، لایه بالایی که سنگفرش ،ه را تشکیل می‌دهد با استفاده از قالبی که در محل اجرا شده است، شیاربندی می‌شود که با چاپ روی بتن تازه، یک الگوی شاه ماهی ایجاد می‌شود، موتیفی که در Real de la Almadraba روی سنگفرش‌ها تکرار می‌شود. که به تخلیه قطران مذاب اختصاص داشت.

اقتباس منظره از Almadraba de Nueva Umbría in Lepe / sol89 - عکاسی بیرونی، حصار، نرده، عرشه
© فرناندو آلدا

از سوی دیگر، اصلاح دیگ بخار، دودکش، گودال قیر و زهکش، از معیارهای فیلولوژیکی به ،وان نقطه شروع استفاده می کند، به این دلیل که وضعیت حفاظتی آن، اگرچه ناقص است، اما به ما اجازه می دهد تا تکنیک های ساخت و پایان را استنباط کنیم. که در گذشته ارائه شده بود. ،متی از دیگ از روسازی شیاردار ،ه قابل دسترسی است. از این نقطه، می توان کل فرآیند محافظت از ادوات ماهیگیری با قیر را درک کرد. دیگ بخار از دو کوره و یک دودکش تشکیل شده است که بر مجموعه نظارت دارد و با بالا رفتن از یک پلکان با یک منطقه مرکزی که بخش بالشتکی را ارائه می دهد که امکان صعود بشکه های قیر را فراهم می کند که ذوب شده و به آن منتقل می شود، می رسد. گودال قیر که در آن وسایل ماهیگیری از بند رخت بین دو ستون آویزان می شد که با قرقره به دو گودال قیر مذاب فرو می رفت و تورها را زیر آب می برد. در نهایت، تورها به سوله تخلیه رفتند، جایی که آنها را رها ،د تا خشک شوند و قطران مذاب اضافی از طریق کف شیاردار که اکنون در ،ه تقلید شده است، بازیابی می شود. ترمیم با کشیدن قطعات سرامیکی یافت شده در محل انجام شده است و در نتیجه نیاز به مواد ورودی را کاهش داده و سازگاری رفتار آن را تضمین می کند و با ملات های آهکی و رنگ سیلیکات که تعرق را بهبود می بخشد و به کل مجموعه ظاهری می بخشد. به حالت اولیه آن اشاره دارد، جایی که حجم های سفید، که هندسه تصفیه شده آنها از استفاده کاملاً کاربردی آنها ناشی شده است، در چشم انداز برجسته بودند.

اقتباس منظره از Almadraba de Nueva Umbría in Lepe / sol89 - عکاسی بیرونی
© فرناندو آلدا
اقتباس منظره از Almadraba de Nueva Umbría in Lepe / sol89 - عکاسی بیرونی
© فرناندو آلدا
اقتباس منظر از Almadraba de Nueva Umbría در Lepe / sol89 - تصویر 12 از 12
منطقه کار
اقتباس منظره از Almadraba de Nueva Umbría in Lepe / sol89 - عکاسی بیرونی
© فرناندو آلدا

مداخله سوم در این منطقه یک مسیر قابل دسترس بین دو بانک را امکان پذیر می کند. ارزش چشم‌انداز بالای این منطقه طبیعی حفاظت‌شده نشان‌دهنده اجرای یک نصب برگشت‌پذیر با استفاده از یک مسیر عابر پیاده چوبی است که به تدریج وارد انبوه درختچه‌های جارو و گلابی خاردار می‌شود. هندسه این گذرگاه ناشی از عبور از دو پشته تپه ای قدرتمند است که قبل از اقیانوس اطلس قرار دارند، بنابراین از حرکات شدید زمین که چشم انداز موجود را تغییر می دهد و شیب های بیش از حد که مانع از دسترسی افراد با تحرک کم می شود، جلوگیری می کند. مسیر با سکویی شروع می شود که مستقیماً روی زمین قرار می گیرد تا هزینه را محدود کند. هنگامی که لازم است به ارتفاع بیشتری برسید تا اختلافات مداوم در ارتفاع را از بین ببرید، به تدریج بر روی پایه ها بلند می شود و مناظری چشمگیر را ارائه می دهد. طراحی گذرگاه و نرده ها بر اساس سیستم های معمول صنعتی است، اگرچه براکت ها به گونه ای اصلاح شده اند که ،اصر محافظ نرده نیز بسته می شوند و در نتیجه ،صر انتزاعی تری ایجاد می شود که بدون نشان دادن مقیاس از چشم انداز عبور می کند. جلوگیری از دسترسی عابران پیاده به منطقه طبیعی خارج از محدوده پیاده‌رو و در نتیجه محافظت از جانکیل، خار، زنبق، موشک دریایی و همچنین لانه‌سازی ،وارها، لک‌لک‌ها و جوجه مرغان.

اقتباس منظره از Almadraba de Nueva Umbría in Lepe / sol89 - عکاسی داخلی، بتن
© فرناندو آلدا

این پروژه در مورد یک چشم انداز حفاظت شده و یک مجموعه معماری تلاش کرده است تا م،ای صنعتی فرآیند ماهیگیری تله ای را بازیابی کند، بنابراین میراث بومی و قومی یک هنر ماهیگیری باست، را نشان می دهد که همزیستی با چشم انداز ساحل هوئلوا دارد.

اقتباس منظره از Almadraba de Nueva Umbría in Lepe / sol89 - عکاسی بیرونی، ساحل
© فرناندو آلدا




منبع: https://www.archdaily.com/992532/adecuacion-paisajistica-de-la-almadraba-de-nueva-umbria-en-lepe-sol89