استودیو ASPECT برنده مسابقه طراحی پردیس Xixi Alibaba در هانگژو چین شد.


استودیو ASPECT برنده مسابقه طراحی پردیس Xixi Alibaba در هانگژو چین شد.

استودیو ASPECT برنده مسابقه طراحی پردیس Xixi Alibaba در هانگژو، چین شد - تصویر 1 از 5
با حسن نیت از ASPECT

<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

استودیو ASPECT برنده مسابقه طراحی بین‌المللی پروژه پردیس مرکزی علی‌بابا (پارک سی) در هانگژو، در استان ژجیانگ شد. بر اساس مفهوم «BioHabiNet»، پیشنهاد ASPECT بر شبکه‌ای به هم پیوسته از تنوع زیستی لایه‌ای، سیستم‌های آب پایدار، و محل‌های کاری جامعه‌محور تمرکز دارد. پردیس Xixi میزبان بیش از 30000 کارمند علی بابا خواهد بود و هدف آن تبدیل شدن به سابقه ای برای پارک های شرکتی بیشتر در حمایت از هدف چین در برابر کربن خنثی برای سال 2060 است.

استودیو ASPECT برنده مسابقه طراحی پردیس Xixi Alibaba در هانگژو، چین شد - تصویر 2 از 5استودیو ASPECT برنده مسابقه طراحی پردیس Xixi Alibaba در هانگژو، چین شد - تصویر 3 از 5استودیو ASPECT برنده مسابقه طراحی پردیس Xixi Alibaba در هانگژو، چین شد - تصویر 4 از 5استودیو ASPECT برنده مسابقه طراحی پردیس Xixi Alibaba در هانگژو، چین شد - تصویر 5 از 5استودیو ASPECT برنده رقابت برای طراحی پردیس Xixi Alibaba در هانگژو، چین شد - تصاویر بیشتر

استودیو ASPECT برنده مسابقه طراحی پردیس Xixi Alibaba در هانگژو، چین شد - تصویر 5 از 5
با حسن نیت از ASPECT

علی بابا شرکت تجارت الکترونیک پیشرو در چین است و بزرگترین بازارهای آنلاین جهان را برای تجارت بین المللی و داخلی چین اداره می کند. در دهه گذشته، این شرکت چندملیتی با ساختمان‌های معماران مشهور، مانند دفتر مرکزی هاسل در هانگژو، دفاتر در ووهان توسط Benoy، ساختمان HQ دوم توسط Foster + Partners، و پردیس اخیراً اعلام‌شده توسط Skidmore، Owings و مریل (SOM)، هر دو در شانگهای، بزرگترین شهر چین و مرکز مالی جه، قرار دارند.

استودیو ASPECT برنده مسابقه طراحی پردیس Xixi Alibaba در هانگژو، چین شد - تصویر 2 از 5
با حسن نیت از ASPECT

الهام بخش طراحی پردیس Hangz،u از تالاب Xixi، یک نقطه عطف تاریخی با وسعت 1150 هکتار و میراث فرهنگی 4000 ساله است. بر اساس بافت بوم‌شناختی محلی منحصربه‌فرد، ASPECT یک طرح پیشنهادی با تمرکز بر سیستم‌های طراحی به هم پیوسته ایجاد کرد: آب، تنوع زیستی، مردم و فرهنگ در یک شبکه تار سبز ،یب شده‌اند تا یک محیط پردیس محرک و جذاب ایجاد کنند. این برنامه سه استراتژی اصلی – بهداشتی، اجتماعی، و کار را تعریف می‌کند – که هر کدام توسط طبیعت با یک سیستم فناوری تعاملی در سراسر سایت پذیرفته شده‌اند. منظره با ترسیم شخصیت منطقه با یک برنامه یکپارچه برای حمایت از یک سبک زندگی سالم و فعال، دنباله ای از فضاها را ایجاد می کند، که منع، کننده دیدگاه علی بابا از مک، است که پذیرای همه است.


مقاله مرتبط

SOM دفتر مرکزی “Inside-Out” توسط کاربر را برای پردیس شانگهای علی بابا رونمایی کرد


این پروژه در حال ساخت است و در حال ایجاد یک استراتژی قوی برای ساخت و راه اندازی یک پردیس قابل توجه به روش کربن مثبت است. رویکرد ASPECT با تلاش برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای که از تولید، حمل و نقل و نصب مصالح ساختم، ناشی می شود هدایت می شود. تا جایی که امکان داشته باشد، از مواد محلی، بازیافتی و تولید شده پایدار استفاده شده است که با جنگل سبز شهری غنی و برنامه کاشت گسترده بومی تکمیل شده است.

استودیو ASPECT برنده مسابقه طراحی پردیس Xixi Alibaba در هانگژو، چین شد - تصویر 4 از 5
با حسن نیت از ASPECT

کار ASPECT در چین همچنین شامل طراحی منظر برای شرق کتابخانه شانگهای توسط معماران اشمیت همر ،ن است. این طرح که از رابطه همزیستی بین انسان و محیط طبیعی حمایت می کند، با تعریف شبکه ای از فضاهای داخلی و طبیعی بیرونی، ایده «مجموعه به اتصال» را در بر می گیرد. این پروژه در سال 2022 افتتاح شد و یکی از بزرگترین کتابخانه های جدید در جهان است.


مقاله مرتبط

SOM دفتر مرکزی “Inside-Out” توسط کاربر را برای پردیس شانگهای علی بابا رونمایی کرد





منبع: https://www.archdaily.com/992549/aspect-studios-wins-compe،ion-to-design-alibabas-xixi-campus-in-hangz،u-،،