آپارتمان دره شهری / تمرین مشترک + استودیو AAAN


آپارتمان دره شهری / تمرین مش، + استودیو AAAN

آپارتمان دره شهری / تمرین مش، + استودیو AAAN - عکاسی خارجی، پنجره، نما
© م، هارت نیبریگ

آپارتمان دره شهری / تمرین مش، + استودیو AAAN - عکاسی خارجی، پنجره، نماآپارتمان دره شهری / تمرین مش، + استودیو AAAN - عکاسی خارجی، پنجره، نماآپارتمان دره شهری / تمرین مش، + استودیو AAAN - عکاسی داخلی، پنجره، در، آجر، نماآپارتمان دره شهری / تمرین مش، + استودیو AAAN - عکاسی داخلی، ویندوزآپارتمان دره شهری / تمرین مش، + استودیو AAAN - تصاویر بیشتر+ 24


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

آپارتمان دره شهری / تمرین مش، + استودیو AAAN - عکاسی خارجی، پنجره، نما
© م، هارت نیبریگ

توضیحات متن ارائه شده توسط معماران. در منطقه شهری جدید در Oostenburgereiland آمستردام، یک مجموعه مس، جمع و جور در یک زمین بسیار باریک در امتداد دیوار جانبی کور یک ساختمان پارکینگ بلند ساخته شد. Common Practice و Studio AAAN طرح اصلی را با 64 خانه در اطراف یک حیاط خیره کننده ساخته و دو ساختمان آپارتمان با مسکن ویژه متوسط ​​​​را طراحی ،د که در آن تا حد امکان فضاهای جمعی و خصوصی با حیاط آرام ارتباط دارند.

آپارتمان دره شهری / تمرین مش، + استودیو AAAN - عکاسی خارجی، پنجره، نما
© م، هارت نیبریگ

این پلان در شرایط پیچیده به دنبال یافتن مقیاس انس، و تجربه زندگی خاص با مداخلات مختلف معماری است. این توده به چهار ساختمان ت،یم شده است که هر کدام دارای راهروی ورودی، نوع شناسی و شخصیت خاص خود هستند و در عین حال در پشت در اطراف حیاط مش، متحد شده اند. ،یب منطقی نماهای شبکه ای با اشاره به گذشته صنعتی منطقه، در سطح خیابان متمایز می شود: ازاره با پنجره های مرتفع، خانه های خیاب،، اتاق اجتماع مانند گوشه مغازه و مجموعه ای از دروازه های بلند با چشم اندازها. به یک دنیای درونی پنهان

آپارتمان دره شهری / تمرین مش، + استودیو AAAN - تصویر 22 از 29
آ،ونومتری
آپارتمان دره شهری / تمرین مش، + استودیو AAAN - عکاسی داخلی، ویندوز
© م، هارت نیبریگ

راهروهای ورودی آپارتمان ها و محل نگهداری دوچرخه جمعی در دروازه ها قرار دارند و به همراه حیاط یک فضای داخلی شهری پیوسته را تشکیل می دهند. پایه موجدار نرم در سرتاسر ادامه دارد و به نمای جانبی بنای گاراژ متصل می شود. به این ترتیب، “دره شهری” نه تنها یک خلاء کاربردی است، که نور روز اضافی را برای خانه ها فراهم می کند، بلکه یک مکان ملاقات مشخص است که گهگاه خود را به خیابان نشان می دهد و در روال روزمره ،نان نقش دارد.

آپارتمان دره شهری / تمرین مش، + استودیو AAAN - عکاسی داخلی، پنجره، آجر، نما
© م، هارت نیبریگ
آپارتمان دره شهری / تمرین مش، + استودیو AAAN - عکاسی داخلی، نما
© م، هارت نیبریگ

آپارتمان‌ها در اندازه‌ی متوسط ​​خود، انعطاف‌پذیری و جاداری را ارائه می‌کنند که باعث می‌شود احساس بزرگ‌تر از آنچه واقعاً هستند داشته باشند. یک درب کشویی اضافی برای اتصال فضاهای خواب و نشیمن در طول روز. “نیم اتاق” اضافی در عقب می تواند به ،وان دفتر خانه، اتاق مهمان یا اتاق کودک خدمت کند. پنجره‌های گوشه‌ای و ایوان‌های شفاف، مناظر مورب در امتداد نماهای جلو و عقب، هم به شهر پرجنب‌وجوش و هم به حیاط اسرارآمیز اجازه می‌دهند.

آپارتمان دره شهری / تمرین مش، + استودیو AAAN - عکاسی خارجی، پنجره، نما
© م، هارت نیبریگ

همکاری بین شرکت‌های معماری Common Practice و Studio AAAN مستقر در آمستردام و روتردام پس از برنده شدن در رقابتی برای معماران جوان شکل گرفت. هر دو شرکت قویاً به اهمیت این بین به ،وان مک، که خصوصی، جمعی و عمومی همپوش، دارند، اعتقاد دارند. برای این پروژه، آنها از مفهوم و طرح اصلی تا شرح و بسط نوع شناسی و تحقق آن همکاری ،د. معمار MIX گاراژ پارکینگ و دو ساختمان را با کاندومینیوم در بلوک طراحی کرد. از مارتن هایکمپ خواسته شد تا برای دیوار حیاط اثر هنری خلق کند.

آپارتمان دره شهری / تمرین مش، + استودیو AAAN - عکاسی داخلی
© م، هارت نیبریگ




منبع: https://www.archdaily.com/995531/urban-canyon-apartments-common-practice-plus-studio-aaan