آمالگوم رزیدنس / استودیو PROMADA


آمالگوم رزیدنس / استودیو PROMADA

آمالگوم رزیدنس / استودیو PROMADA - عکاسی خارجی، پنجره، نما
© Studio IKSHA

آمالگوم رزیدنس / استودیو PROMADA - عکاسی داخلی، پله ها، میز، پنجره، قفسه بندی، تیرآمالگوم رزیدنس / استودیو PROMADA - عکاسی داخلی، پرتو، عرشهآمالگوم رزیدنس / استودیو PROMADA - عکاسی داخلی، پرتو، پنجرهآمالگوم رزیدنس / استودیو PROMADA - عکاسی خارجی، نماAmalgum Residence / Studio PROMADA - تصاویر بیشتر+ 19


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

آمالگوم رزیدنس / استودیو PROMADA - عکاسی خارجی، نما
© Studio IKSHA

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. این پروژه برای آقای سیبی کوریا،ه در Thiruvankulam، Ernakulam طراحی شده است. این خانه در یک زمین 20 سنتی مشرف به شالیزار واقع شده است. انتخاب طرح با در نظر گرفتن معمار و با در نظر گرفتن دیدگاه انجام شده است. دید بدون مانع از زمین شالیزاری از محل س،ت از ا،امات مشتری بود که هدف از انتخاب مکان نیز همین بود. جهت گیری ساختمان به سمت شمال است تا از تابش مستقیم خورشید جلوگیری کند. این خانه به دلیل عوامل گرمای رسانا همانطور که از همان بحث اول به مشتری اشاره شد به ،وان یک ساختمان شیشه ای در نظر گرفته می شود. ،مت جلویی ساختمان یک فضای فعالیت بدون درز است که شامل فضاهای نشیمن و غذاخوری است که بدون مانع جریان دارد. شیشه های عظیمی بدون یک لنگه برای ممانعت از دید قرار داده شده است.

آمالگوم رزیدنس / استودیو PROMADA - عکاسی داخلی، پرتو، عرشه
© Studio IKSHA
آمالگوم رزیدنس / استودیو PROMADA - عکاسی داخلی، پله ها، تیرآهن، نرده
© Studio IKSHA

به منظور تمیز نگه داشتن شیشه ها، گریل هایی ارائه نشده بود که یک گزینه غیر متعارف بود. این ساختمان به یک نیمکره شفاف و یک نیمکره مات ت،یم شده است. این یک ساختمان مرکب با یک هسته معمولی برای اتاق خواب و حفظ حریم خصوصی برای خانواده است. عوامل اقلیمی در نظر گرفته شده است، با استفاده سنجیده از اسکوپ های هوا (که هویت استودیو است) که تبادل هوا را بدون سوراخ ، سوراخ در سطح ساختمان تضمین می کند. فضاهای سبز عمودی در همه طرف های خانه اضافه شد تا جلوه ای شفاف ایجاد کند و حریم خصوصی را تا حدی تضمین کند. استفاده از فضاهای سبز عمودی و جعبه های کاشت باعث می شود به نظر برسد که خانه در یک جنگل در آغوش گرفته شده است. از این رو ارتفاع ساختمان با گیاهان تکامل می یابد که به این م،ی است که ساختمان با افراد خود در زمان رشد می کند.

آمالگوم رزیدنس / استودیو PROMADA - عکاسی داخلی، پرتو، پنجره
© Studio IKSHA
آمالگوم رزیدنس / استودیو PROMADA - تصویر 18 از 24
پلان – طبقه همکف
آمالگوم رزیدنس / استودیو PROMADA - عکاسی داخلی، اتاق خواب، پرتو
© Studio IKSHA

این استودیو در بسیاری از ساختمان های از پیش مهندسی شده کار کرده است و معتقد است که فولاد آینده است. خطوط تاسیسات خدماتی، خطوط برق، خطوط آبپاش و غیره قبل از ساخت روبنا در ساختمان تعبیه شده است. این خانه در ابتدا به ،وان یک ساختمان بتنی ا،پوز طراحی شده بود. بنابراین پروژه شامل فرآیند طراحی ستون و دریچه تیر نیز می شود. لوورها، اتوماسیون، درها، لولاها، مهره ها، پیچ و مهره ها، مبلمان، روشنایی و غیره توسط استودیو طراحی، ابزارآلات و اجرا شده است.

آمالگوم رزیدنس / استودیو PROMADA - عکاسی داخلی، پله ها، میز، پنجره، قفسه بندی، تیر
© Studio IKSHA
آمالگوم رزیدنس / استودیو PROMADA - تصویر 21 از 24
بخش 02
آمالگوم رزیدنس / استودیو PROMADA - عکاسی خارجی، ویندوز
© Studio IKSHA

بخش‌های فولادی سازه‌ای در کویمباتور (طبق الگوی طراحی ثبت شده استودیو) تولید شدند، به سایت منتقل شدند و به‌طور خود به خود با استفاده از جرثقیل و ماشین‌آلات بالابر مونتاژ شدند. هیچ جوشکاری فولاد در محل وجود نداشت، در جای دیگری جوش داده شد و در محل پرچ شد. این اقامتگاه به ،وان یک ساختمان خودکفا و پایدار عمل می کند. یک فیلتر آب معمولی با ارتفاع ساختمان دچار مشکل می شد. از این رو فیلتر آب توسط تیم طراحی شده است. پنل های خورشیدی وجود دارند که حدود 10 کیلو وات برق تولید می کنند. مشتری از پس زمینه اتوماسیون می آید و بخشی جدایی ناپذیر از پروژه در طول اجرای ساختمان بود.

آمالگوم رزیدنس / استودیو PROMADA - عکاسی خارجی، نما، هندریل
© Studio IKSHA




منبع: https://www.archdaily.com/995837/amalgum-residence-studio-promad،