گنبدهای ویلا / ماکسیم کالوژاک


گنبدهای ویلا / ما،یم کالوژاک

گنبدهای ویلا / Maxim Calujac - عکاسی خارجی، نما
© دزد

گنبدهای ویلا / Maxim Calujac - عکاسی داخلی، پله ها، نماگنبدهای ویلا / ما،یم کالوجاک - عکاسی بیرونی، آجری، نما، باغ، حیاطگنبدهای ویلا / Maxim Calujac - عکاسی داخلی، آشپزخانه، پنجرهویلا Domes / Maxim Calujac - عکاسی داخلی، آشپزخانه، کانتر، سینک، پنجره، تیرگنبدهای ویلا / ما،یم کالوجاک - تصاویر بیشتر+ 28


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا


  • <،le>حوزه مساحت این پروژه معماری حوزه :
    200 متر مربع

  • <،le>سال سال اتمام این پروژه معماری

    سال:

    2022


  • <،le>ع، ها

  • <،le>تولید کنندگان برندهایی با محصولات مورد استفاده در این پروژه معماری

    تولید کنندگان: CONPLAST SRL ، هنوز فرو


  • معماران اصلی:

    Calujac Maxim، Alina Ocuneva

گنبدهای ویلا / Maxim Calujac - عکاسی خارجی، نما
© دزد

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. Villa Domes در نزدیکی کیشیناو، مولداوی واقع شده است. طراحی شده برای یک خانواده 4 نفره، فضا را برای سه منطقه کاربردی فراهم می کند: اوقات فراغت، فضای سبز و فضای مش،. منطقه تفریحی شامل تراس، است، و آتش‌دان است. با توجه به دیوارهای شیشه ای بزرگ، فضای بیرون به صورت بصری با اتاق نشیمن مرتبط است. این باغ در تابستان سایه ایجاد می کند و به یک زمین بازی برای بچه ها تبدیل می شود. فضای سبز به بخشی از اتاق خواب تبدیل می شود که به آن احساس نزدیکی به طبیعت می دهد، گویی جزئی از فضای داخلی است و صمیمیت خود را دور از چشم همسایه نگه می دارد.

گنبدهای ویلا / Maxim Calujac - عکاسی داخلی، پله ها، نما
© Etalpmet
گنبدهای ویلا / Maxim Calujac - عکاسی خارجی، نما
© Etalpmet

ورودی نمایانگر لهجه اصلی خانه است. پ،تیسیته حجم درگاه بتنی، علاوه بر ظاهر زیبایی شناختی آن، عملکرد سازنده ای دارد – استحکام بیشتری به کل ساختار می دهد و قاب ف،ی خانه را ساده می کند. فرم مجسمه ای بتن با استفاده از لا،سم نمای “کورتن”، بیانگر خط آن را برجسته می کند. اهمیت فراوان ،یب حجمی-فضایی به شکل هرمی بریده “گنبد” داخلی داده می شود. این «گنبد» که به‌،وان نورگیر استفاده می‌شوند، به‌،وان سازه‌های ریتمیک در فضای باز با فرم‌های یکپارچه نمایان می‌شوند. در فضای داخلی فضایی هوایی و نور فراوان ایجاد می کنند.

گنبدهای ویلا / Maxim Calujac - عکاسی داخلی، چوب، آجر، نما
© دزد
گنبدهای ویلا / Maxim Calujac - تصویر 31 از 33
طرح

دیوارهای داخلی با پانل های چوبی پر شده است. علاوه بر فضای دنج، تضاد بین سردی دیوارهای شیشه ای و چوب، احساس انبوهی را در کل فضای داخلی ایجاد می کند. همانطور که توسط معمار توضیح داده شده است، تمام مبلمان در سراسر داخلی به دلیل استفاده از مواد مشابه دیوارهای چوبی در حال حل شدن هستند. نقاشی ها و مجسمه ها لهجه هایی هستند که پویایی و تضاد آرامش خانه را می بخشند. پلان خانه به گونه ای سازماندهی شده بود که از راهروها کاملاً اجتناب شود و اتاق نشیمن رابط همه اتاق های دیگر است.

گنبدهای ویلا / Maxim Calujac - عکاسی داخلی، میز، صندلی
© دزد
گنبدهای ویلا / Maxim Calujac - تصویر 32 از 33
بخش

شبکه ای از ساختار قاب ف،ی چیدمان اتاق ها را به درستی انجام می دهد، منطقه فنی از ،مت اصلی قابل س،ت مانند آشپزخانه، اتاق نشیمن و اتاق خواب جدا می شود. منطقه خدماتی در مجاورت ورودی اصلی به قطعه خانه واقع شده است، ،مت خواب به سمت باغ به سمت ج، شرقی است. با وجود مساحت کوچک سایت، ویلا حسی از ارتباط با طبیعت را ایجاد می کند – مانند یک بوم “زنده” که در پنجره های بزرگ لعاب قاب شده است.

گنبدهای ویلا / Maxim Calujac - عکاسی داخلی، میز، صندلی
© دزد
گنبدهای ویلا / ما،یم کالوجاک - عکاسی داخلی، آشپزخانه، کانتر، سینک
© دزد

این بنا در تضاد با محیط اطراف است و مصالحی مانند – کورتن، چوب و بتن – در طول زمان در حال تغییر و بلوغ هستند. خطوط صاف ایده معماری، پیوند بین فضای داخلی لا،ک و راحتی منظر، به طور ارگ،ک این ویلا را با محیط طبیعی ادغام می کند و به ،وان اساس تعامل انسان با فضا و ساختمان عمل می کند.

گنبدهای ویلا / ما،یم کالوجاک - عکاسی بیرونی، آجری، نما، باغ، حیاط
© دزد




منبع: https://www.archdaily.com/996293/villa-domes-،m-calujac