کهن سازندگان ابنیه طراحی نقشه ساختمان-سایبان پارس

یک برش افقی فرضی از ساختمان است که از ارتفاع تقریبا معادل ۲/۳ ارتفاع طبقه از کف انجام می گیرد تا طرح و جزئیات داخل ساختمان را نشان دهد. ویژگی های مهم یک پلان طبقه عالی زمانی که می خواهید خانه خود را طراحی کنید. اما ممکن است بعد از این‌که خرید میز ناهارخوری را به همراه داشتند، در محل قرارگیری آن استفاده کافی از آن نداشته باشند و همین امر می ‌تواند یک معضل بسیار بزرگ برای وجود دیگر لوازم خانه اعم از مبلمان به وجود بیاورد. توصیه می شود عمق یکی از کمدها را برای قرار دادن رختخواب ها 80 یا 10 سانتی متر در نظر بگیرید. همه اتاق خواب ها باید از کمدهایی با عمق 60 سانتی متر بهره مند باشند.

  • این نقشه ها به روش دوبعدی و سه بعدی، این امکان را به طراح می دهد که تصاویر و تجسمات ذهنی خود را عملی کند و از اجرایی بودن آن پلان تا حدودی مطمئن شود.
  • بهترین حالت در طراحی آشپزخانه زمانی اتفاق می‌فتد که آشپزخانه با کمی عقب‌نشینی و با فاصله از جداره اصلی نما طراحی گردد تا ضمن بهره‌برداری از نور و تهویه طبیعی، از تابش نور مستقیم و گرم‌شدن بیش‌ازحد آشپزخانه جلوگیری شود.
  • در مابقی استان ها نیز میبایستی از شهرداری منطقه میزان پیشروی را جویا و ترسیم نماییم و نقشه های معماری خود را طبق این اعداد تهیه نماییم.
  • اپلیکیشن از واحدهای متریک برای طراحی پلن پشتیبانی به عمل می آورد و برای سادگی پروسه طراحی، آیتم هایی همچون درب، پنجره، تخت خواب، سینک ظرفشویی و دیگر ضروریات یک خانه را به صورت آماده در خود دارد تا برای وارد کردنشان به نقشه احتیاجی به طراحی نداشته باشید.

سپس باید موقعیت قرارگیری این ستون ها را در پلان تیپ طبقات بررسی کنید. مهندس محاسب وظیفه ی محاسبه بارهای وارد بر سازه، محاسبه ابعاد اِلمان های مختلف ساختمانی، ارائه نقشه اجرایی، محاسبه و بررسی نیاز به اجرای سازه نگهبان و ارائه جزئیات آن و … را بر عهده دارد. این موارد در طراحی برای سازه های فولادی، بتنی و چوبی به کار می روند. البته طراحی پلان ها از نظر جزئیات اندکی با هم متفاوت هستند ولی در حالت کلی به یکدیگر شبیه می باشند.

بهتر است بدانید که روش‌ ها و راه‌حل ‌های متفاوتی می ‌تواند برای این امر در نظر گرفته شود. در این مرحله از طراحی که فرم کلی پلان، تقریبا آماده شده، باید به سراغ اصلاحات و ریزه کاری ها بروید. در این مرحله، با توجه به ستون گذاری که در مرحله پیشین صورت گرفت، شاید لازم باشد تغییراتی جزئی در پلان های تیپ طبقات ایجاد کنید. ورودی آشپزخانه را باید حتی الامکان در نزدیکی ورودی واحد مسکونی در نظر گرفت. آشپزخانه را در محلی قرار دهید که نور و تهویه مناسب و مستقیم داشته باشد. این چیزی است که ما در اینجا در گروه معماری آرکا دوست داریم و بیش از 10 سال است به مشتریان در انجام آن کمک می کنیم.

در ادامه این مطلب با موضوع نقشه ساختمان با عرض ۸ متر به سوالات زیر پاسخ می‌دهیم.

به دلیل این‌که وجود حیاط می ‌تواند باعث به وجود آوردن غم ‌ها و شادی‌ های متعددی باشد. عموماً در بسیاری از خانه‌ ها، پله‌ های حیاط را بلند در نظر می‌گرفتند تا بتوان حریمی که بین فضای داخلی منزل در نظر گرفته می ‌شود و حیاط را حفظ کرد. پلان یک صفحه نمایش از فضای داخلی ساختمان، که به صورت دید از بالا است.

طراحی درب ها و پنجره ها

آشپزخانه قلب هر خانه‌ای است و معمولاً بانوی منزل زمان زیادی از روز را در آن سپری می‌کند. اما باید توجه شود که با توجه به وجود وسایل گرمازا مثل اجاق‌گاز، پکیج و حتی یخچال در داخل آشپزخانه و انجام فعالیتهای روزانه و خسته‌کننده، مجله خبری سایبان پارس نور مستقیم و زیاد می‌تواند باعث آزردگی و ناراحتی استفاده‌کننده، خصوصاً در فصول گرم سال شود. دسترسی به ساختمان از سمت شمال و غرب است .دارای بخش تجاری و دو واحد مستقل بر روی آن است که هر واحد در یک طبقه است.

فیلم آموزش عملی کار با اره دیسکی (گرد بُر)

همین طور لازم است که در اتاق خواب مستر میز توالت یا میز آرایش نیز تعبیه گردد. یک اتاق خواب ایده‌آل به صورتی است که بتواند فضایی بین ۲۰ تا ۵۰ متر با در نظر گرفتن نیاز و فضای اصلی مدنظر داشته باشد. به طورکلی حداکثر ابعاد خاصی که برای اتاق خواب در نظر گرفته نشده است و با در نظر گرفتن متراژ می توان نقشه ساختمان با عرض ۸ متری را برای اتاق‌خواب تهیه کرد.

در این مرحله احتمال دارد نیاز باشد که کمی موقعیت پله را عوض کنیم که این امر طبیعی است. تخصص اصلی من طراحی پلان ساختمان‌های مسکونی است و از این کار بسیار لذت می‌برم. مهم‌ترین هدف من در سایت رادآرشیتکت این است که علاوه بر آموزش اصول، تکنیک‌ها و ترفندهای طراحی معماری، تجربیات سال‌ها فعالیت حرفه‌ای خودم را به شکل کاملاً کاربردی و به زبانی بسیار ساده به شما آموزش بدهم. بهترین محل قرارگیری تراس در پلان معماری، چه در ساختمان‌های شمالی و چه در ساختمان‌های جنوبی، مشرف به حیاط و در ارتباط مستقیم با آشپزخانه است. همیشه به یاد داشته باشید که بهترین عملکرد و کارایی تراس، زمانی اتفاق می‌افتد که مستقیماً از فضای آشپزخانه قابل دسترسی باشد.