کلبه A / معماری مواد خام


کلبه A / معماری مواد خام

کلبه A / Matière Première Architecture - عکاسی بیرونی، پنجره، ،ه، جنگل
© یان بالمورل

کلبه A / معماری برتر Matière - عکاسی داخلی، جنگل، نردهکلبه A / معماری مواد اولیه - عکاسی بیرونی، صندلی، عرشهکلبه A / Matière Première Architecture - عکاسی داخلی، اتاق نشیمن، پنجره، پرتوکلبه A / Matière Première Architecture - عکاسی داخلی، اتاق نشیمن، میز، صندلیکلبه A / معماری مواد اولیه - تصاویر بیشتر+ 17


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا


  • <،le>حوزه مساحت این پروژه معماری حوزه :
    75 متر مربع

  • <،le>سال سال اتمام این پروژه معماری

    سال:

    2022


  • <،le>ع، ها

  • <،le>تولید کنندگان برندهایی با محصولات مورد استفاده در این پروژه معماری

    تولید کنندگان: آتلیه Versatyl ، مک، ما،ی فورت ، شالوین

کلبه A / معماری مواد اولیه - عکاسی بیرونی، چوب
© یان بالمورل
کلبه A / معماری برتر Matière - عکاسی داخلی، جنگل، نرده
© یان بالمورل

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. صاحبان جدید این ملک متعلق به دهه 1950 که از نوع شناسی بسیار محبوب کلبه A-frame مجذوب شده بودند، در آرزوی بازسازی و احیای کلبه به خانه ای قرن بیست و یکمی بودند. این سازه منحصربه‌فرد که در شهرک‌های شرقی، در نزدیکی مونترال قرار دارد، روی یک جنگل همیشه سبز قرار دارد و تقریباً آب را در هواپیمای نفس‌گیر خود لمس می‌کند. عدم دسترسی در طول ماه های طول، زمستان تا حد زیادی به غفلت انباشته شده کمک کرد و اساساً کابین قدیمی را در معرض سال ها زمستان های سخت کانادا قرار داد.

کلبه A / معماری مواد اولیه - عکاسی بیرونی، ،ه
© یان بالمورل
کلبه A / معماری مواد اولیه - تصویر 21 از 22
طرح طبقه همکف

مالکان با یک استودیوی معمار محلی مدبر همکاری ،د، معماری مواد خام، و شرکت ساختم، وابسته به آن، Nu Drom، برای طراحی و بازسازی کلبه 3 فصل. معماران با به دست آوردن یک خلاصه ساده با احترام به گونه‌شناسی قاب A، با تأکید بر رویکرد زیست‌محیطی، مجموعه‌ای از فضاها را طراحی ،د که در کنار هم قرار گرفتن آن با آب را ارتقا می‌دهند، در حالی که فضای موجود کلبه را برای استفاده بهتر بهینه می‌کنند.

کلبه A / معماری مواد اولیه - عکاسی داخلی، تیر
© یان بالمورل
کلبه A / معماری برتر Matière - عکاسی داخلی، چوب، تیر
© یان بالمورل
کلبه A / Matière Première Architecture - عکاسی داخلی، پنجره، اتاق خواب
© یان بالمورل

کانسپت و فضاهای داخلی این پروژه برای میزب، از یک سری فضاهای روان و آرامش بخش طراحی شده است و در عین حال ارتباط نزدیکی با دریاچه ایجاد می کند. این معماری به زیبایی چشم‌انداز طبیعی را به تصویر می‌کشد که فراتر از ساختار آن آشکار می‌شود، که با ارائه تجربه‌ای صمیمی و دنج برای ،نانش، برای فضاهای زندگی اساسی می‌شود. سیلوئت قاب A فضاهای بازی ایجاد می کند، در حالی که به طور مداوم چشم اندازی به سمت دریاچه ارائه می دهد. این رابطه مختل نشده با فضای بیرونی در سراسر پروژه برقرار است و چرخه ها و ریتم های آب و هوای همیشه در حال تغییر را نشان می دهد.

کلبه A / Matière Première Architecture - عکاسی داخلی، آشپزخانه، میز، پنجره، کانتر، صندلی
© یان بالمورل

مادی بودن. طراحی داخلی به ،وان یک خانه ساحلی، بر رنگ های روشن تر در سایه های سفید و مریم گلی تاکید دارد تا احساس آرامش را ایجاد کند. همچنین از اثاثیه گاه به گاه، با فرش های خوش آمد گویی و لوازم کت، استفاده می کند تا به فضای نشیمن گرما بخشد. معماران مواد محلی، پایدار و بادوام را انتخاب ،د، از جمله کفپوش کاج سفید، قاب چوبی در معرض دید، و تخته‌های ص،ر رنگ‌شده. طراحی بیرونی بر روی مواد بادوام‌تر، مانند دیوارپوش طبیعی سدر سفید، سقف ف،ی و پنجره‌های آلومینیومی تمرکز داشت. این مواد به پیری کنترل شده کابین کمک می کنند بدون اینکه عمر طول، آن را به خطر بیندازند.

کلبه A / معماری برتر Matière - عکاسی داخلی، آشپزخانه، میز، تیر
© یان بالمورل
کلبه A / Matière Première Architecture - عکاسی داخلی، اتاق نشیمن، میز، مبل، پنجره، پرتو
© یان بالمورل
کلبه A / Matière Première Architecture - عکاسی داخلی، نورپردازی
© یان بالمورل

برنامه. این کلبه چندین فضای زندگی را در ردپای نسبتا کوچک خود ادغام می کند. پنجره بزرگ اصلی با قاب A به سمت داخل منتقل شد تا فضای ناهارخوری بیرونی بزرگ‌تری را در خود جای دهد و به دنبال آن اتاق نشیمن و ناهارخوری در داخل خانه قرار گرفت و همه از طریق پنجره‌های بزرگ مناظر فوق‌العاده‌ای از دریاچه را ارائه می‌دادند. یک پله جدید به موقعیت محتاطانه تری در پشت گوشه غذاخوری منتقل شد و به یک نیم طبقه منتهی شد. در بالای اتاق نشیمن، یک تور مطالعه دنج رو به دریاچه ارائه می دهد، در حالی که نیاز به نرده را از بین می برد. آشپزخانه جمع و جور در مجاورت گوشه غذاخوری قرار دارد و یک آلاچیق خوابگاه جداگانه در مجاورت کلبه اصلی قرار دارد و فضای بیشتری را برای مهمانان فراهم می کند.

ساخت و ساز. دسترسی بسیار شیب دار و محدود به سایت شرایط ساخت و ساز چالش برانگیزی را به همراه داشت که برای رسیدن به کلبه بیش از 150 پله لازم بود. دسترسی دشوار برای تحویل مواد جدید و حذف مواد موجود، ساخت و ساز را در یک ذهنیت اکولوژیکی هدایت کرد و منجر به بازیابی هر چه بیشتر مواد موجود شد.

کلبه A / معماری برتر Matière - عکاسی بیرونی، ،ه، صندلی، عرشه، جنگل
© یان بالمورل
کلبه A / معماری مواد اولیه - عکاسی بیرونی، باغ
© یان بالمورل

این تعهد مشتریان را برانگیخت تا به طور دقیق و کامل کلبه را مطابق با شیوه های فعلی ساختمان بازسازی کنند. یک جرثقیل کابلی موقت برای انتقال تمام مصالح ساختم، به محل نصب شد و در عین حال از محافظت از درختان بالغ در طول مسیر آن اطمینان حاصل کرد. مددجو بر حفظ تمامی درختان موجود و همچنین احیای حاشیه دریاچه تاکید کرد. گیاهان بومی محلی به خط ساحلی اضافه شدند تا طبیعی‌سازی مجدد ارگ،ک را ترویج کنند.

کلبه A / Matière Première Architecture - عکاسی داخلی، اتاق خواب، پنجره، در، صندلی، تیر
© یان بالمورل




منبع: https://www.archdaily.com/996163/chalet-a-matiere-premiere-architecture