کتابخانه گابریل گارسیا مارکز / SUMA Arquitectura


کتابخانه گابریل گارسیا مارکز / SUMA Arquitectura

کتابخانه گابریل گارسیا مارکز / SUMA Arquitectura - عکاسی خارجی، نما
© عیسی گرانادا

کتابخانه گابریل گارسیا مارکز / SUMA Arquitectura - عکاسی خارجی، نماکتابخانه گابریل گارسیا مارکز / SUMA Arquitectura - عکاسی داخلیکتابخانه گابریل گارسیا مارکز / SUMA Arquitectura - عکاسی داخلی، میز، صندلی، پنجرهکتابخانه گابریل گارسیا مارکز / SUMA Arquitectura - عکاسی داخلی، قفسه بندی، نورپردازی، پنجره، پرتوکتابخانه گابریل گارسیا مارکز / SUMA Arquitectura - تصاویر بیشتر+ 16


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا


  • <،le>حوزه مساحت این پروژه معماری حوزه:
    4170 متر مربع

  • <،le>سال سال اتمام این پروژه معماری

    سال:

    2022


  • <،le>ع، ها

  • <،le>تولید کنندگان برندهایی با محصولات مورد استفاده در این پروژه معماری

    تولید کنندگان: ب- SL را می پوشاند، Binder Holz GmbH Wood Industry، ظروف شیشه ای Martos ، KLH، ساختمان مترا ، Nanotures SL

کتابخانه گابریل گارسیا مارکز / SUMA Arquitectura - عکاسی داخلی
© عیسی گرانادا
کتابخانه گابریل گارسیا مارکز / SUMA Arquitectura - تصویر 11 از 21
پلانتا 1

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. کتابخانه گابریل گارسیا مارکز در گره شهری متراکم شهر بارسلون واقع شده است و دقیقاً همین زمینه است که باعث می شود هندسه ساخت و ساز با شرایط محیطی سازگار شود و پخ، منبع شهری معمولی بارسلونا را تکرار کند. که به طور مداوم در اطراف این کلان شهر یافت می شود.

کتابخانه گابریل گارسیا مارکز / SUMA Arquitectura - عکاسی خارجی، نما
© عیسی گرانادا
کتابخانه گابریل گارسیا مارکز / SUMA Arquitectura - تصویر 12 از 21
پلانتا 0

این ساختمان به ،وان یک جامد مجسمه‌ای به نظر می‌رسد که بر روی یک میدان برجسته قرار گرفته است که امکان گردش سیال عابر پیاده را از طریق محور فرهنگی محله فراهم می‌کند. کتابخانه به صورت کنسولی بر روی محوطه باز بالا می رود و یک مربع رواقی ایجاد می کند که از طرف دیگر توسط درختان باشکوه موجود محدود شده است. در امتداد جامدادی سفید، چهار منظره باز می شود که مناظر را متمرکز می کند و نگاه را به سمت جاذبه های بزرگ محیط هدایت می کند. این برش‌ها به لطف چوبی که گرمای آن را با جذابیت زیبایی شناختی عالی به کل ارائه می‌کند، اجازه می‌دهد تا فضای راحت و راحتی که در داخل کتابخانه ایجاد می‌شود، به سمت بیرون بیان شود و با شهرسازی بارسلونا یکپارچه شود.

کتابخانه گابریل گارسیا مارکز / SUMA Arquitectura - عکاسی خارجی، نما
© عیسی گرانادا
کتابخانه گابریل گارسیا مارکز / SUMA Arquitectura - تصویر 13 از 21
پلانتا 1

این ساختمان شبیه دسته ای از کتاب های باز با صفحات تا شده و سوراخ شده است. هر “کتاب” توسط یک ساختار متراکم از پانل های چوبی در جهت های مختلف ایجاد شده است. نه تنها ا،امات سازه ای هر جهت را مشخص می کند، بلکه شرایط روشنایی فضا، ویژگی آن، برنامه کاربردی و ارتباطات شهری آن را نیز تعیین می کند.

کتابخانه گابریل گارسیا مارکز / SUMA Arquitectura - عکاسی داخلی، پله ها، تیر، پنجره، نرده
© عیسی گرانادا
کتابخانه گابریل گارسیا مارکز / SUMA Arquitectura - تصویر 14 از 21
پلانتا 2

این سازه چوبی مجموعه ای از مزایای خلاقانه و جذاب را ارائه می دهد که آن را به یک ماده ایده آل برای توسعه چشم انداز معماری ما تبدیل می کند و با کاهش ردپای کربن و انتشار گازهای گلخانه ای، پایداری پروژه را افزایش می دهد و به لطف صنعتی سازی و پیش ساخته شدن، روند ساخت و ساز را تسریع می کند. پروژه از نظر زمان و هزینه موفق بود.

کتابخانه گابریل گارسیا مارکز / SUMA Arquitectura - عکاسی داخلی، اتاق نشیمن، میز، صندلی
© عیسی گرانادا
کتابخانه گابریل گارسیا مارکز / SUMA Arquitectura - تصویر 15 از 21
پلانتا 3

این کتابخانه در اطراف یک حیاط بزرگ مثلثی شکل سازماندهی شده است که تمام کاربردهای برنامه را به راه پله اصلی متصل می کند. این فضای خالی بزرگ، نور طبیعی را به قلب کتابخانه می آورد، شرایط نوری آن را بهبود می بخشد و به ،وان یک دودکش خورشیدی عمل می کند، یک طراحی ساختمان غیرفعال به ویژه در محیط های مرطوب و گرم، که تابش خورشیدی را جذب می کند و هوای داخل را گرم می کند، که از آن بالا می رود و تهویه می کند. بالا، ایجاد گردش هوا به ،وان یک روش تهویه طبیعی.

کتابخانه گابریل گارسیا مارکز / SUMA Arquitectura - تصویر 16 از 21
بخش AA’
کتابخانه گابریل گارسیا مارکز / SUMA Arquitectura - تصویر 18 از 21
ارتفاع

این سازه دارای سه هسته عمودی از چوب چند لایه است که مناطق مختلف کتابخانه به طور مؤثری سازماندهی شده اند. دو عدد از این هسته ها مثلثی شکل هستند و شامل پله ها و آسانسورهایی می شوند که در کنار پاسیو داخلی قرار گرفته اند. هسته سوم، مربع شکل، توالت ها و مکان های ذخیره سازی را در بر می گیرد.

کتابخانه گابریل گارسیا مارکز / SUMA Arquitectura - عکاسی داخلی، صندلی
© عیسی گرانادا
کتابخانه گابریل گارسیا مارکز / SUMA Arquitectura - تصویر 17 از 21
بخش BB’
کتابخانه گابریل گارسیا مارکز / SUMA Arquitectura - تصویر 21 از 21
ارتفاع

در امتداد این هسته‌های عمودی، دو گونه‌شناسی فضایی کاملاً متمایز به طور متناوب و به وضوح با عملکرد آنها تعریف می‌شوند. ابتدا فضاهای محصور با ساختار ،یبی متراکم از چوب و فولاد که با توجه به نور و شرایط نما جهت گیری می شود. این فضاها به سخت‌ترین فعالیت‌های آ،تیک مانند اتاق چند منظوره، رادیو، مناطق کار گروهی، مناطق کودکان، مناطق کار داخلی و آزمایشگاه‌ها اختصاص داده شده‌اند.

کتابخانه گابریل گارسیا مارکز / SUMA Arquitectura - تصویر 19 از 21
ارتفاع

ث،اً، فضاهای باز وجود دارد که بیشتر سازه ناپدید می شود و حس وسعت و سبکی را ایجاد می کند که مناطق پا،ازی بیشتری را برای توسعه برنامه اصلی مانند مناطق مشاوره، مطالعه و مطالعه باقی می گذارد.

کتابخانه گابریل گارسیا مارکز / SUMA Arquitectura - عکاسی داخلی، میز، صندلی، پنجره
© عیسی گرانادا

در طول اجرای پروژه، ما از استودیو پیشنهاد توسعه یک برنامه پیشگام را برای اجرا در کتابخانه گابریل گارسیا مارکز با مشارکت کامل کنسرسیوم کتابخانه دادیم.

کتابخانه گابریل گارسیا مارکز / SUMA Arquitectura - تصویر 20 از 21
ارتفاع

در SUMA، ما درک می کنیم که کتابخانه ها پارادایم فضای عمومی هستند که به کاتالیزورها و متراکم کننده های اجتماعی تبدیل شده اند. از دیدگاه ما، ارتباط آنها بر اساس برنامه‌ها و فعالیت‌هایی نیست که در آنها نگهداری می‌شوند و می‌توانند در هر جای دیگری رخ دهند، بلکه بر اساس شدت فضایی منحصربه‌فرد، کیفیت آنها به ،وان یک ا،یستم است. بنابراین، فرض می کنیم که معماری به طور کلی کتابخانه (ساختار، نما و غیره) مستقیماً با مبلمان، برنامه، مجموعه و کاربران مرتبط است.

کتابخانه گابریل گارسیا مارکز / SUMA Arquitectura - عکاسی داخلی، اتاق غذاخوری، میز، قفسه بندی، صندلی
© عیسی گرانادا

برنامه معماری شدید و پویا است زیرا به ،وان یک متراکم کننده اجتماعی واقعی عمل می کند که موقعیت هایی را به دست آورده و توسعه داده است که تجربه اطلاعات، تبادل و تولید دانش را ارتقا می دهد. در کتابخانه گارسیا مارکز، ا،یستم های مختلفی به طور همزمان ارائه می شود که شرایط دریافت هوای تازه (در ویترین میدان مرتفع)، گردهمایی (در فضای انجمن ایده طبقه همکف)، تلویزیون یا یک مراسم نمایشی (در اتاق چند منظوره قابل گسترش در طبقه پایین)، مطالعه در خانه، مارپیچ از برخوردها (از راه پله مرکزی پاسیو) و غیره. به این ترتیب، از طریق تجمع ا،یستم های مختلف، کتابخانه عمومی به ،وان فضایی دلپذیر پیکربندی شده است که هر،ی می تواند مکان خود، گوشه خود را پیدا کند. کتابخانه خانه همه است.

کتابخانه گابریل گارسیا مارکز / SUMA Arquitectura - عکاسی داخلی، قفسه بندی، نورپردازی، پنجره، پرتو
© عیسی گرانادا

.




منبع: https://www.archdaily.com/1000198/gabriel-garcia-marquez-li،ry-suma-arquitectur،