چگونه معماری مدرن سبک خانه های کشاورزی را تغییر داده است؟


چگونه معماری مدرن سبک خانه های کشاورزی را تغییر داده است؟

چگونه معماری مدرن سبک خانه های کشاورزی را تغییر داده است؟  - تصویر 1 از 29
“La Dolce Mela” Agritour Farm،use / استودیوی کمیاب. تصویر © rare studio

<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

برخی می گویند هوای تازه، آرامش و سکوت، و برخی نزدیکی دائمی به طبیعت. با این حال، همه ما موافقیم که چیزی منحصر به فرد در مورد روستا وجود دارد. وقتی وارد یک خانه مزرعه می‌شوید، همه این ویژگی‌ها می‌توانند از طریق لنز طراحی داخلی معاصر منع، شوند و فضایی دلپذیر، سبک و آرام ایجاد کنند. خانه‌های مزرعه سنتی در دهه 1700 که به‌خاطر مکان‌شان در محیط‌های روستایی یا کشاورزی شناخته شده‌اند و برای زندگی در مزرعه طراحی شده‌اند – که به ،وان خانه‌های مردمی نیز شناخته می‌شوند – در ابتدا تحت تأثیر شرایط جغرافیایی خود قرار گرفتند و ارتباط با محیط را افزایش دادند. زیبایی‌شناسی خانه‌های مزرعه با حفظ رویکردهای سنتی مانند پلان‌های ساده، سقف‌های شیرو، و ایوان‌های بزرگ، تغییراتی را برای انطباق با شیوه‌های زندگی معاصر پشت سر گذاشته است. با استفاده مجدد و استفاده از معماری سنتی روستایی به ،وان یک مرجع مستقیم، ما تجزیه و تحلیل می کنیم که چگونه پروژه های فعلی از استراتژی های طراحی منحصر به فرد آن پیروی می کنند: مصالح نجیب، فضاهای متصل به محیط، و فضاهای ساده و کاربردی با جزئیات منحصر به فرد.

چگونه معماری مدرن سبک خانه های کشاورزی را تغییر داده است؟  - تصویر 2 از 29چگونه معماری مدرن سبک خانه های کشاورزی را تغییر داده است؟  - تصویر 3 از 29چگونه معماری مدرن سبک خانه های کشاورزی را تغییر داده است؟  - تصویر 4 از 29چگونه معماری مدرن سبک خانه های کشاورزی را تغییر داده است؟  - تصویر 5 از 29چگونه معماری مدرن سبک خانه های کشاورزی را تغییر داده است؟  - تصاویر بیشتر+ 24

مواد: مادیت فروتن که از طریق استراتژی های مدرن اعمال می شود

خانه‌های مزرعه‌ای که به‌طور سنتی با مصالح نجیب، اما فروتن ساخته می‌شوند، احتمالاً با چوب سخت، آجرکاری و سنگ‌های زمخت یافت می‌شوند. فضای داخلی آن‌ها که از طریق مصالح محلی و استراتژی‌های طراحی خاص به محیط اطراف متصل شده‌اند، تمایل دارند نوع جدیدی از فضای مینیمال و روستایی را تداعی کنند که از جزئیات برای افزودن گرما استفاده می‌کند. بسته به فصل و زمان روز، فضاها به گونه‌ای طراحی می‌شوند که با دریافت رنگ‌ها از تغییر نورپردازی بیرونی، برخی از جنبه‌های داخلی را تشدید یا پنهان می‌کنند.

امروزه، معماری روستایی استفاده از این مصالح سنتی را از طریق استراتژی‌های مدرن برای ایجاد فضاهای معاصر معتبر با استعدادی الهام‌گرفته از کشور تغییر داده است. اینها را می توان با وجود پالت های تک رنگ، ،اصر معماری صنعتی و مدرن مانند پنجره ها، کف ها و روشنایی تشخیص داد.

داخل سنگ تراشی، چوب، سنگ و کلاژ بتنی

Freiluft Architektur با تکمیل مصالح موجود ساختمان -آجر، چوب و سنگ- یک انبار قدیمی و انبار علوفه را با ریختن مقدار قابل توجهی بتن به یک خانه مزرعه جدید تبدیل می کند. چرا معماران در مورد این استراتژی مادی تصمیم گرفتند؟ علاوه بر دلایل عملکردی آن، این پروژه به یک رویکرد ساخت و ساز سریع برای ساختن دنیای جدیدی در داخل ساختار قبلی نیاز داشت. یک شی بتنی که از طریق هر سه طبقه بریده شده و سقف موجود را پشتیب، می کند، امکاناتی را برای ،نان فراهم می کند تا از سبک زندگی روستایی که از هویت کشاورزی منطقه پیروی می کند لذت ببرند.

چگونه معماری مدرن سبک خانه های کشاورزی را تغییر داده است؟  - تصویر 7 از 29
تبدیل انبار / معماری فضای باز. تصویر © David Aebi
چگونه معماری مدرن سبک خانه های کشاورزی را تغییر داده است؟  - تصویر 8 از 29
تبدیل انبار / معماری فضای باز. تصویر © David Aebi

توسعه یک خانه مزرعه سنگی قدیمی

معماری خانه مزرعه Plas Gwyn که قدمت آن به قرن شانزدهم بازمی‌گردد، به‌خاطر شیرو،‌های پلک، و ساختار سنگی روستایی خود متمایز است. برای این بازسازی حساس، Donald Insall Associates از یک توسعه معاصر استفاده می کند که زندگی مدرن را در عین احترام به تاریخ ساختمان امکان پذیر می کند. با اطمینان از تسلط سبک الیزابتی و به حداقل رساندن تأثیر بر خانه، این استراتژی یک ،د ف،ی یک طبقه را اضافه می کند که در زیر خط ا،اس قرار می گیرد و عمداً با دیوارهای مرزی موجود کارخانه لبنیات همسو می شود. علاوه بر ایجاد تضاد با مصالح جدید، بازسازی‌ها رابطه با منظره (ارائه نور طبیعی و افزایش مناظر حومه باز) را با دو عمل مورد بررسی قرار می‌دهند: باز ، پنجره‌های تاریخی مسدود شده و افزودن پنجره‌های دوجداره با نمایه باریک.

چگونه معماری مدرن سبک خانه های کشاورزی را تغییر داده است؟  - تصویر 10 از 29
مرمت خانه مزرعه پ، گوین / Donald Insall Associates. تصویر © اندی مارشال
چگونه معماری مدرن سبک خانه های کشاورزی را تغییر داده است؟  - تصویر 11 از 29
مرمت خانه مزرعه پ، گوین / Donald Insall Associates. تصویر © اندی مارشال

فضای داخلی مدرن در یک مورد قرن شانزدهم

در زیر سقفی شیبدار و در میان تیرهای روستایی، طراحی داخلی جدید برای یک خانه مزرعه قرن شانزدهمی در وسترلو قرار دارد. با احترام به بلژیک قو،ن نگهداری – که شامل چه موادی می‌شود – بازسازی Van Staeyen + Beutels/Apers این بنای تاریخی را به یک خانه مدرن تبدیل کرد. بدون دست زدن به ساختار شل، طراحی شخصیت خانه مزرعه قدیمی را حفظ می کند و در عین حال یک فضای داخلی سفید، آبی روشن و زرد اصیل را که توسط اشکال هندسی و فضاهای کاربردی کشیده شده است، ادغام می کند.

چگونه معماری مدرن سبک خانه های کشاورزی را تغییر داده است؟  - تصویر 12 از 29
خانه مزرعه در Westerlo / Van Staeyen + Beutels / Apers. تصویر © Luc Roymans
چگونه معماری مدرن سبک خانه های کشاورزی را تغییر داده است؟  - تصویر 3 از 29
خانه مزرعه در Westerlo / Van Staeyen + Beutels / Apers. تصویر © Luc Roymans

فضاها: آوردن فضای بیرونی به داخل خانه

با حفظ وجود یکی از ویژگی‌های اصلی ساختاری سنتی، سقف‌های شیرو،، فضای داخلی خانه‌های مزرعه‌ای کنونی از مزایای سقف شیبدار و فضاهای دو ارتفاع گسترده آن نهایت استفاده را می‌برد. افزودن پنجره‌های بزرگ – که با تپه‌های غلتان، مزارع محصولات سبز و جنگل‌های قوی مواجه می‌شوند – نه تنها فضای داخلی را روشن می‌کند، بلکه این فضاهای وسیع را حتی بیشتر به سمت بیرون گسترش می‌دهد. خانه‌های مزرعه معمولاً با ایوان‌هایشان مشخص می‌شوند که مانند یک اتاق بیرونی با هوای تازه و چشم‌اندازهای باز عمل می‌کنند. با فراهم ، مک، برای خنک شدن در طول فصل تابستان، آنها در تمام طول سال به ،وان گلخانه عمل می کنند.

بزرگنمایی نماها با دیوار پرده ای دو طبقه

با ،یب ارتفاع سقف‌های شیب‌دار با زیبایی‌شناسی تیرهای روستایی، بازسازی خانه عمارت 1820 سبک دوره خود را حفظ می‌کند و در عین حال ،اصر مدرنیستی را معرفی می‌کند. دیوار پرده ای از شیشه آسمان ،اش که توسط یک شبکه فولادی لوله ا،ید شده در داخل و تزئینات مونتین آلومینیوم آنودایز شده در ،مت بیرونی پشتیب، می شود، یک ،صر مجسمه سازی مینیمالیست را ارائه می دهد که فضای آشپزخانه (به طور سنتی به ،وان قلب چیدمان شناخته می شود) را افزایش می دهد و بیشترین استفاده را می کند. منظره آب در همان زمان طراحی مینیمالیستی جدید Givone،me با تضاد بین ،اصر خام و صنعتی (مانند بتن صیقلی و فولاد)، فضای داخلی را بزرگتر می کند و آن را با هوا، حرکت و جریان پر می کند.

چگونه معماری مدرن سبک خانه های کشاورزی را تغییر داده است؟  - تصویر 2 از 29
خانه مزرعه شناور / Givone،me. تصویر © Mark Mahaney
چگونه معماری مدرن سبک خانه های کشاورزی را تغییر داده است؟  - تصویر 16 از 29
خانه مزرعه شناور / Givone،me. تصویر © Mark Mahaney

سنت های محلی با مواد جدید

با ت،یم چیدمان خانه های مزرعه سنتی به پنج ساختمان – هر یک با بافت چوبی خاص خود – BXBstudio Boguslaw Barnas از چشم انداز اطراف برای تعریف موقعیت و عملکرد هر سازه استفاده می کند. انبار مرکزی که فضای نشیمن و اتاق خواب را در خود جای داده است، نمای شیشه ای بزرگ خود را متمایز می کند، که با پرده ای نیمه شفاف چوبی روباز جلوی آن، به ،وان دریچه ای بین داخل و خارج، مورد استقبال قرار می گیرد. این فضای مرکزی بزرگ با هدایت یک رویکرد طبیعی، نور و سایه را با نمای بیرونی ،یب می کند تا حس آزادی را در فضای داخلی تقویت کند.

چگونه معماری مدرن سبک خانه های کشاورزی را تغییر داده است؟  - تصویر 18 از 29
خانه مزرعه / BXBstudio Boguslaw Barnas. تصویر © Piotr Krajewski
چگونه معماری مدرن سبک خانه های کشاورزی را تغییر داده است؟  - تصویر 19 از 29
خانه مزرعه / BXBstudio Boguslaw Barnas. تصویر © Piotr Krajewski

خطوط بلند و باریک

این خانه مزرعه ای که در نیمه دوم دهه 2010 ساخته شد، به گونه ای طراحی شد که خانه ای برای یک خانواده پرجمعیت باشد. معماران کات، اندرسون با احترام به میل به تن، با بافت فرهنگی جامعه کشاورزان پنسیلو،ا پروژه ای را پیشنهاد ،د که – از راه دور – سنتی به نظر می رسید. جعبه خانه مزرعه پنسیلو،ا. با خطوط بزرگ تمیز که فضا را گسترده می‌کند (فضای کافی برای یک خانواده بزرگ فراهم می‌کند)، ساختمان با صفحه‌های نورد بزرگ طراحی شد که نور طبیعی را فراهم می‌کند و در عین حال ۸۰ درصد از بهره خورشیدی را کاهش می‌دهد. وجود یک دودکش باریک در فضای مرکزی یک ،صر خانه مزرعه سنتی را به هویت مدرن پیشنهاد می برد.

چگونه معماری مدرن سبک خانه های کشاورزی را تغییر داده است؟  - تصویر 21 از 29
خانه مزرعه پنسیلو،ا / معماران کات، اندرسون. تصویر © دیوید ساندبرگ – ESTO
چگونه معماری مدرن سبک خانه های کشاورزی را تغییر داده است؟  - تصویر 22 از 29
خانه مزرعه پنسیلو،ا / معماران کات، اندرسون. تصویر © دیوید ساندبرگ – ESTO

طرح‌بندی: طرح‌های ساده برای روزهای آرام

برخلاف شلوغی و شلوغی مراکز شهری، سبک زندگی روستایی به روزهای ساده‌تر و راحت‌تری منجر می‌شود. طراحی داخلی خانه های مزرعه سنتی با استفاده از مواد و زیور آلات ضروری به دلیل چیدمان های ساده معروف است. با به حدا،ر رساندن استفاده از چند ،صر، معماری اکنون با هندسه و مبلمان داخلی بازی می کند تا فضا را پر از زندگی کند.

با هندسه تعریف شده است

با پس‌زمینه منظره‌ای برجسته، حجم‌های جدید این خانه‌ی مزرعه با دقت طراحی شده‌اند تا تأثیر بصری بر چشم‌انداز را به حداقل برسانند، بدون اینکه سعی در پنهان ، آن‌ها داشته باشند. استودیوی raro بر اساس دو استراتژی طراحی – فرم ها و مواد – راه حلی مدرن و ظریف ایجاد می کند. این خانه مزرعه قرن بیست و یکمی با کاوش در طراحی هندسی و استفاده از سه ماده اصلی (بتن ا،پوز، چوب کاج اروپایی طبیعی و سقف سبز به ،وان سقف)، فضاهای داخلی انتزاعی را تنها با ،اصر ضروری ایجاد می کند.

چگونه معماری مدرن سبک خانه های کشاورزی را تغییر داده است؟  - تصویر 24 از 29
“La Dolce Mela” Agritour Farm،use / استودیوی کمیاب. تصویر © rare studio
چگونه معماری مدرن سبک خانه های کشاورزی را تغییر داده است؟  - تصویر 25 از 29
“La Dolce Mela” Agritour Farm،use / استودیوی کمیاب. تصویر © rare studio

نمای بیرونی روستایی، داخلی مینیمالیستی

با حفظ نمای بیرونی سنگی روستایی خانه مزرعه، بازسازی دفتر معماری مارتینز با یکپارچگی ظریف از یک شبکه کامل زیرساختی کار می کند. کاوش با چوب، سنگ محلی و گچ بری، طراحی با سازماندهی مجدد ،اصر سنتی برای ایجاد فضاهای زندگی معاصر بازی می کند. بنابراین، فضاهای داخلی از طریق خطوط تمیز، روشنایی طبیعی، ،اصر سفید و حداقل مبلمان تصور می شوند.

چگونه معماری مدرن سبک خانه های کشاورزی را تغییر داده است؟  - تصویر 27 از 29
مزرعه زبروس / دفتر معماری مارتینز. تصویر © NUDO
چگونه معماری مدرن سبک خانه های کشاورزی را تغییر داده است؟  - تصویر 4 از 29
مزرعه زبروس / دفتر معماری مارتینز. تصویر © NUDO

رنگ های خاکی روشن

طراحی Extra Medium با هدف ایجاد یک پناهگاه صمیمی مدفون در تپه‌ها، فضای داخلی معاصر را توسعه می‌دهد و در عین حال به سایت و تاریخ معماری منطقه احترام می‌گذارد. با ایجاد یک استراتژی مستمر، طراحی داخلی خانه مزرعه مبتنی بر یک پالت رنگ خاکی است – که استفاده از ،اصر سفید و بافت چوب را افزایش می‌دهد – در کل فضای داخلی، حواس فرد را در تمام فضاها تحریک می‌کند. با رویکرد مینیمالیستی، فضاهای نشیمن با مبلمان یکپارچه تکمیل می شود که به نظر می رسد به طور یکپارچه با کف و دیوار ،یب شده است.

چگونه معماری مدرن سبک خانه های کشاورزی را تغییر داده است؟  - تصویر 29 از 29
MA (خانه زنبورها) / فوق العاده متوسط. تصویر © Simone Bossi
چگونه معماری مدرن سبک خانه های کشاورزی را تغییر داده است؟  - تصویر 5 از 29
MA (خانه زنبورها) / فوق العاده متوسط. تصویر © Simone Bossi

یادداشت ویراستار: این مقاله در ابتدا در 28 فوریه 2023 منتشر شده است.




منبع: https://www.archdaily.com/997116/،w-has-modern-architecture-transformed-the-farm،use-style