پلان یا نقشه ساختمان چیست؟ گروه مهندسین دژار 09121200512 اسماعیلی-سایبان پارس

طراحی نقشه های ساختمانی و مسکونی لوکس برای افراد مختلف می تواند معانی مختلفی داشته باشد. برای برخی ، یک سالن مینیمالیست و مدرن با مصالح مدرن و شیشه را لوکس می دانند . در حالی که برخی فضایی کلاسیک با حال و هوای معماری غربی را فضایی مجلل استنباط می کنند . به همین خاطر علاقه و همچنین نوع نیازمندی کارفرما در این موضوع نقش اصلی را ایفا می کند . در این خصوص ضروری است که ابتدا یک مصاحبه ی حضوری با کارفرما توسط متخصصان معماری و سازه ی هیرادانا انجام شود و خواسته های کارفرما به دقت بررسی و وارد مرحله ی طراحی نقشه های معماری و سازه گردد . هر ایده از طراحی نقشه معماری برای عملی شدن و پیاده سازی به ترسیمات خیلی دقیق اجرایی نیاز دارد که در دو گام فاز یک و دو اجرا می شود.

  • پیشنهاد جدی من به شما این است که در طراحی نقشه ساختمان‌هایی که مساحت مفید آن‌ها کمتر از ۱۳۰ مترمربع است، به‌هیچ‌عنوان سه اتاق‌خواب طراحی نکنید.
  • در انتها طرح به دفتر خدمات به شیوه اینترنتی و یا حضوری ارسال و بالاخره طرح نهایی تصویب می شود که قابل تایید شهرداری ، آتش نشانی نیز باشد که از طرح تایید شده نهایی در پلان های فاز یک ، برای تهیه مرحله های بعدی استفاده می شود .
  • برای هرچه دقیق تر و درست تر طراحی نقشه معماری باید پیش از هر چیز دیگری از نیازهای سازه مورد نظر اطلاع پیدا کنید و آن ها را در طراحی نقشه معماری فراموش نکنید.
  • باید ابعاد فضایی که در اختیارتان است را به صورت دقیق اندازه‌گیری کنید.
  • اما همین امر می ‌تواند فضای عمومی و خصوصی که برای ساختمان دو طبقه خود در نظر گرفته اید را جلوه خاصی ببخشد.

در زمین های مستطیل شکل که ضلع شرق و غرب با هم برابر است میبایست 60 درصد طول را جدا نماییم. عموماً این مدل ساختمان‌ها به محیط خارج مجله خبری سایبان پارس از ساختمان دید داشته و بیشتر از یک نما دارد. در پایان مطالب جهت آشنایی بیشتر ,تصاویر پلان های نامبرده را میتوانید ملاحظه نمایید.

اقدامات بعدی و مورد لزوم با سرعت و با کیفیت بالا به اجرا در می آیند. لازم به ذکر است که گروه معماری آرکا تمامی کارهای پروژه را از صفر تا صد به عهده می گیرد و پروژه را به صورت تمام و کمال تحویل می دهد. معمار نقشه پلان ساختمان را طراحی می کند و طراحی بر اساس نامه معمار، مهندسی می شود. تکنولوژیست های معماری به عنوان طراحان ساختمان آموزش می بینند و مهم است که به مدارس معماری رفته باشند. به همین منظور، برای طراحی پلان باید به سراغ یک تیم با تجربه و متخصص بروید تا نتیجه کار موفقیت آمیز باشد. طراحی نقشه های معماری بر طبق دستور نقشه ، پلان و نماها ، ضوابط و قوانین شهرداری و با توجه به نیاز کارفرما و پیشنهادات طراحان و مهندسین و کارشناسان عمران و معماری انجام می شود .

مقایسه انواع سینک‌ های توکار و روکار

پس از مشخص شدن مساحت طراحی و نیاز های کارفرما تقسیم بندی فضاها آغاز می شود . تامین تعداد حداکثری پارکینگ که نیاز اکثر کارفرمایان است باعث می شود که طراحی نقشه ساختمان با جانمایی دستگاه پله و آسانسور و چیدمان ماشین ها در پارکینگ مطابق با آکس بندی ستون های سازه ای آغاز شود. داشتن اتاق خواب با ابعاد استاندار و نور کافی، سالن بزرگ و تفکیک شده از فضای نشیمن خصوصی، فضای تقسیم اتاق ها، آشپزخانه ای با ابعاد مناسب و موقعیت قرارگیری با بالاترین امکان بهره برداری از جمله نکاتی هستند که در پلان های مسکونی باید رعایت شوند. مساحت و اندازه فضای داخلی پلان معماریهنگامی‌که قصد طراحی نقشه ساختمان با عرض ۸ متر دارید، لازم است که حداکثر دقت را برای ابعاد آن در نظر بگیرید. به غیر از در نظر گرفتن اتاق خواب‌ ها و مساحت‌ های زیربنایی یک نقشه لازم است که استانداردهای مناسب را در طراحی نقشه ساختمان با عرض ۸ متر در نظر داشته باشید. طراحی نشیمن خصوصیهمان‌طور که در مطالب بالا ذکر کردیم در نظر گرفتن فضاهای خصوصی در نقشه ساختمان با عرض ۸ متر بسیار مهم شمرده می شود.

طراحی درب ها و پنجره ها

برای آشنایی با روند انجام طراحی نقشه و پلان فضاها بهتر است نمونه ای از آن را برای شما بازگو کنیم. این پروژه متعلق به خانواده ای دو نفره به همراه سه حیوان خانگی بود که برای زندگی دائمی خود به خانه ای با نیاز های مشخص احتیاج داشتند. به عنوان مثال اتاقی برای حیوانات، محلی برای آبتنی آن ها، فضایی برای نگهداری پرنده، اتاق کار شخصی و… کارفرما تمام نیازهای خود را در قالب یک فایل آماده کرده و در جلسه اولیه با خود همراه داشتند. طراحی پلان این ساختمان بر اساس نیازهای پایه کارفرما ، ویژگی های سایت، محدودیت های شهری و تخصص طراحان انجام شد که حاصل کار بعد از چندین بار رفت و آمد رضایت کارفرما و مشاور را به همراه داشت. بعد از نقشه های معماری ، محاسبات سازه و برق و مکانیک و اتمام طراحی پلان ساختمان نوبت به طراحی تزئینات و ظاهر ساختمان می رسد.

زمین جنوبی

ساختمان به صورت دوبلکس طراحی شده است که طبقه همکف آن شامل یک واحد پارکینگ و عرصه عمومی ساختمان است و طبقه اول سه خوابه به همراه پنتری و نشیمن می باشد . پلان ساختمان دوبلکس با مصالح بنایی طراحی شده و از سمت حیاط دسترسی دارد(جنوبی است).در طبقه ی همکف آن نهارخوری ،آشپزخانه ،خواب مهمان و سالن پذیرایی اختصاص یافته است . این پلان غربی دارای چهار طبقه دو واحدی است .واحد ها در نقشه دو خوابه طراحی گردیده اند .سازه انتخاب شده برای این آپارتمان هم سازه بتنی است .این نقشه را به همراه دو طرف نما در اینجا دریافت کنید. پلان های اجرایی این نقشه با تمام جزئیات به همراه فایل نما و دکوراسیون مخصوص این نقشه مشاهده فرمایید.این نقشه اسکلت بتنی و دارای دسترسی شمال است. سازه ساختمان اسکلت بتنی بوده و موقعیت دسترسی آن از قسمت جنوب و غرب می باشد. این نقشه منزل ویلاییدارای سطح دسترسی از شمال به عبارتی درب به ساختمان است.طراحی نقشه منزل به صورت دو طبقه و شامل زیرزمین و همکف است.

اما هنگامی‌که در جوار آشپزخانه اصلی باشد، در امتداد کابینت‌های اصلی آشپزخانه کثیف تعبیه می ‌شود و برای نقشه ساختمان با عرض ۸ متر می تواند کاربردی مناسب را در نظر بگیرد. طراحی آشپزخانه در نقشه ساختمان با عرض ۸ متر به چه صورت می باشد؟بهتر است بدانید از مهم ترین مواردی که برای یک ساختمان در نظر گرفته می شود، آشپزخانه می باشد. به طور کلی تمامی معماران و نقشه کشان آشپزخانه را قلب یک ساختمان می دانند و لازم است که ابعاد در نظر گرفته ‌شده برای آن به گونه ای باشد که بتواند عملکرد مناسبی از آن به ‌همراه داشته باشد. اگر از یک خانم سوال کنیم که عموماً چه ابعاد از آشپزخانه می‌تواند مفید واقع شود؟ بدون شک بیان می‌کند که هرچه آشپزخانه بزرگ‌تر باشد، برای او بهتر می باشد. حال برای حل این مشکل نیز لازم است که به تکنولوژی‌های روز دنیا دست ببرید و از این طریق بتوانید مشکل را حل کنید.