پرینت سه بعدی داخلی با پلاستیک بالابرنده: کاهش ضایعات، بهبود طراحی


پرینت سه بعدی داخلی با پ،تیک بالابرنده: کاهش ضایعات، بهبود طراحی

پرینت سه بعدی داخلی با پ،تیک ارتقا یافته: کاهش ضایعات، بهبود طراحی - تصویر 1 از 8
© آلفونسو کویروگا

<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

می گوید: سیاره ما در پ،تیک خفه می شود سازمان ملل. در حالی که مواد ساخته شده توسط انسان کاربردهای ارزشمند زیادی دارند، اعتیاد ما به محصولات پ،تیکی یکبار مصرف منجر به مشکلات اقتصادی، بهداشتی و زیست محیطی شدیدی شده است. تقریباً یک میلیون بطری پ،تیکی در هر دقیقه ،یداری می شود و سالانه پنج تریلیون کیسه پ،تیکی در سراسر جهان استفاده می شود – فقط یک بار استفاده می شود و سپس دور ریخته می شود. پ،تیک ها و میکروپ،تیک ها به هر گوشه از محیط طبیعی ما راه پیدا کرده اند، از قله های بلندترین کوه ها تا اعماق عمیق ترین اقیانوس ها. به قدری که آنها بخشی از رکوردهای فسیلی زمین شده اند و زیستگاه میکروبی دریایی کاملاً جدیدی به نام “پ،تیسفر” ایجاد کرده اند.

پرینت سه بعدی داخلی با پ،تیک ارتقا یافته: کاهش ضایعات، بهبود طراحی - تصویر 3 از 8پرینت سه بعدی داخلی با پ،تیک ارتقا یافته: کاهش ضایعات، بهبود طراحی - تصویر 2 از 8پرینت سه بعدی داخلی با پ،تیک ارتقا یافته: کاهش ضایعات، بهبود طراحی - تصویر 5 از 8پرینت سه بعدی داخلی با پ،تیک ارتقا یافته: کاهش ضایعات، بهبود طراحی - تصویر 4 از 8پرینت سه بعدی داخلی با پ،تیک ارتقا یافته: کاهش ضایعات، بهبود طراحی - تصاویر بیشتر+ 3

تهدید توانایی ما برای مهار افزایش دمای جه، در داخل آستانه بحر، 1.5 درجه، آلودگی پ،تیکی اثرات فاجعه باری ایجاد می کند. اینها به ویژه در سراسر شبه جزیره قطب ج، مشهود هستند، جایی که دما در نیم قرن گذشته پنج برابر سریعتر از میانگین جه، افزایش یافته است. در نتیجه، 75 درصد از تمام مناطق یخبندان ذوب شده اند و اگر ما از حد 1.5 درجه سانتی گراد عبور کنیم، یخچال ها به طور کامل ناپدید می شوند. سطح دریاها بالا می رود، ص،ه های مرج، ،اب می شوند و حوادث آب و هوایی شدید بیشتر می شوند. بنابراین، چگونه می تو،م از طریق طراحی به این موضوع بپردازیم؟ با ،یب نبوغ و خلاقیت با نوآوری های تکنولوژیکی، معماران و طراحان می توانند با دانه های شن و ماسه خود کمک کنند. ناگامی و Ecoalfبه ،وان مثال، در یکی از آ،ین پروژه های خود این کار را انجام داده اند: یک فضای داخلی کاملاً سه بعدی که با پ،تیک های بازیافتی ساخته شده است.

پرینت سه بعدی داخلی با پ،تیک ارتقا یافته: کاهش ضایعات، بهبود طراحی - تصویر 4 از 8
© آلفونسو کویروگا

تغییر کاربری 3.3 تن ، پ،تیکی

Ecoalf، پیشگام در محیط زیست مد، با Nagami، یک استودیوی طراحی مبتنی بر فناوری که هدف آن بازتعریف مفهوم طراحی، تولید و مصرف از طریق چاپ سه بعدی رباتیک در مقیاس بزرگ است، به نیروهای خود پیوسته است. این دو برند اسپ،ایی که به تولید پایدار علاقه دارند، برای ایجاد یک فروشگاه بوتیک Net Zero، Zero Waste در ، روزاس، مادرید شریک شده اند. فضای جدید به 3.3 تن ، پ،تیکی زندگی دوم می بخشد که می تواند در پایان چرخه عمر خود به طور کامل برای پروژه های آینده مورد استفاده مجدد قرار گیرد و تقریباً بی نهایت قابل بازیافت است و با هر بار استفاده جدید فقط یک درصد از عملکرد ساختاری خود را از دست می دهد.

پرینت سه بعدی داخلی با پ،تیک ارتقا یافته: کاهش ضایعات، بهبود طراحی - تصویر 5 از 8
© آلفونسو کویروگا

هر دیوار، قفسه و میز ویترینی داخل فروشگاه از 100% پ،تیک بازیافتی و تغییر کاربری ساخته شده است که با پرینت سه بعدی شبیه به یک یخچال در حال ذوب شدن است و آگاهی را در مورد اثرات تغییرات آب و هوا (و اینکه چگونه فناوری های جدید می توانند در کاهش آنها کمک کنند) افزایش می دهد. این پ،تیک عمدتاً از بیمارستان ها تهیه می شود و هر ،صر به صورت محلی در اسپ،ا تولید می شود و انتشار CO2 را به حداقل می رساند.

این پروژه طراحی و فناوری را برای افزایش آگاهی در مورد تغییرات آب و هوا و ایجاد یک تغییر واقعی گرد هم می آورد. – خاویر گوینهچه، بنیانگذار و رئیس Ecoalf

پرینت سه بعدی داخلی با پ،تیک ارتقا یافته: کاهش ضایعات، بهبود طراحی - تصویر 6 از 8
© آلفونسو کویروگا

با اشاره به روشی که باد و برف در طول زمان یخ را فرسایش می‌دهند، این چیدمان مجسمه‌سازی پرینت سه بعدی فضای 90 متر مربعی را می‌پیچد و برای نمایش لباس‌ها، لوازم جانبی و کفش‌های باکیفیت Ecoalf استفاده می‌شود که همگی از مواد بازیافتی و کم ضربه ساخته شده‌اند. روی زمین، کاشی‌های سنگ طبیعی رگه‌هایی را نشان می‌دهند که حس ، خوردن یخ را برمی‌انگیزد و حس راه رفتن روی یخچال را تشدید می‌کند.

فشار بر محدودیت های فناوری چاپ سه بعدی

پرینت سه بعدی صنعت را متحول کرده است و به طراحان مجموعه جدیدی از ابزارهای هیجان انگیز را ارائه می دهد که به آنها امکان می دهد فرآیند طراحی را ساده کنند، نمونه اولیه را سریع و کارآمد بسازند، قطعات سفارشی با هندسه های پیچیده تر را ایجاد کنند و پایداری را از طریق استفاده از مواد بازیافتی ارتقا دهند. در این مورد، همانطور که توسط Manuel Jiménez García، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل Nagami فاش شد، فرم های موجی که هر سطح فروشگاه را می پوشانند، فناوری چاپ رباتیک را به حد خود رساند.

پرینت سه بعدی داخلی با پ،تیک ارتقا یافته: کاهش ضایعات، بهبود طراحی - تصویر 2 از 8
با حسن نیت از Nagami

Nagami پانل های پ،تیکی را با استفاده از یک بازوی روباتیک مجهز به یک ا،ترودر سفارشی ساخت که می تواند فرم های پیچیده سه بعدی را چاپ کند. چاپ سه بعدی سنتی معمولاً شامل لایه بندی است، اما با تنظیم جهت ربات، می توان هندسه منحنی را که مشخصه این پروژه منحصر به فرد است، ایجاد کرد. از آنجایی که دیوارها به پانل‌ها ت،یم می‌شوند و با استفاده از رابط‌هایی که بخشی از ساختار چاپی را تشکیل می‌دهند، به هم متصل می‌شوند، تحمل باید بسیار دقیق باشد تا اجزا به خوبی در کنار هم قرار گیرند. فناوری پیشرفته این طراحی متمایز را زنده کرد و متخصصان طراحی را قادر ساخت تا دیدگاه خلاقانه جاه طلبانه خود را به واقعیتی ملموس تبدیل کنند.

پرینت سه بعدی داخلی با پ،تیک ارتقا یافته: کاهش ضایعات، بهبود طراحی - تصویر 8 از 8
با حسن نیت از Nagami
پرینت سه بعدی داخلی با پ،تیک ارتقا یافته: کاهش ضایعات، بهبود طراحی - تصویر 3 از 8
با حسن نیت از Nagami

با افزایش دمای جه، با سرعت هشدار دهنده ای، ما باید به دنبال رویکردهای نوآورانه برای طراحی فضاهایی باشیم که مرزهای تخیل را گسترش می دهد و به ما کمک می کند تا محیط ساخته شده پایدارتری را تصور کنیم. پرینت سه بعدی یکی از فن آوری های پیشرفته و تغییر دهنده بازی است که می تواند صنعت را به آینده ای سبزتر و سالم تر هدایت کند. فروشگاه بوتیک الهام گرفته از یخچال های طبیعی در مادرید گواهی بر پتانسیل عظیم آن است.

ما باید فوراً در نحوه تولید و مصرف تجدید نظر کنیم تا تغییری واقعی در صنعت ایجاد کنیم. امروزه پرینت سه بعدی به ما امکان می دهد فضاهایی را زنده کنیم که قبلا غیرقابل تصور بودند و نه تنها با استفاده از مواد بازیافتی به صورت محلی تولید می شدند، بلکه زنجیره های تولیدی را ایجاد می کنیم که تمیزتر، پایدارتر و انعطاف پذیرتر باشند. و این در حال حاضر یک واقعیت است. – مانوئل جیمنز گارسیا، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت Nagami

پرینت سه بعدی داخلی با پ،تیک بالابرنده: کاهش ضایعات، بهبود طراحی - تصویر 7 از 8
© آلفونسو کویروگا

بازدید کنید وب سایت ناگامی یا تماشا کنید این ویدیو برای ،ب اطلاعات بیشتر در مورد پروژه




منبع: https://www.archdaily.com/996782/3d-printed-interior-with-upcycled-plastic-reducing-waste-enhancing-design