پایانه ماهیگیری بازار ماهی / صورتجلسه مطالعه


پایانه ماهیگیری بازار ماهی / صورتجلسه مطالعه

Fishery Terminal Fish Market / Estudio Acta - عکاسی بیرونی، ،ه، پنجره، ساحل
© فرناندو آلدا

پایانه ماهیگیری Lonja De Pescado / Estudio Acta - عکاسی بیرونی، منظره شهری، پنجره، ساحلFishery Terminal Fish Market / Estudio Acta - عکاسی بیرونی، ساحلFishery Terminal Fish Market / Estudio Acta - Exterior P،tographyFishery Terminal Fish Market / Estudio Acta - عکاسی داخلی، آشپزخانه، نماFishery Terminal Fish Market / Estudio Acta - تصاویر بیشتر+ 17


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا


  • <،le>حوزه مساحت این پروژه معماری حوزه :
    1336 متر مربع

  • <،le>ع، ها

  • <،le>تولید کنندگان برندهایی با محصولات مورد استفاده در این پروژه معماری

    تولید کنندگان: ،نتینو، ترسپا، ANCLAMIP، نساجی معماری، یکشنبه سرنا، Freyssinet CS، به ،وان، زیرساخت های لورسان، مونتاجس آلمریا
پایانه ماهیگیری Lonja De Pescado / Estudio Acta - عکاسی بیرونی، منظره شهری، پنجره، ساحل
© فرناندو آلدا

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. گلخانه های آلمریای غربی تقریباً دریا را در بندر روکتاس لمس می کنند. در شرق، کابو د گاتا به ،وان پس زمینه ای برای چشم انداز غنی قایق ها عمل می کند که اهمیت دریا را در تاریخ این سرزمین به ما یادآوری می کند. هدف این پروژه میانجیگری بین هر دو دنیا، گلخانه‌ها و قایق‌ها است.

Fishery Terminal Fish Market / Estudio Acta - عکاسی بیرونی، ساحل
© فرناندو آلدا

یکی از اه، این پروژه بهبود رابطه بندر-شهر است و برای این منظور اولین تصمیم آزادسازی محوطه ساختمان های قدیمی برای ایجاد هم افزایی جدید با شهر، گروه بندی کاربری های مختلف در یک حجم واحد است: بازار ماهی، رستوران. ، اماکن تجاری و اتاق های تاسیسات. شخصیت و موقعیت ساختمان – که از انتهای ج،ی آن بر بندر مسلط است – مشروط به رابطه آن با قلعه سانتا آنا است که مکان و ارتفاع ساختمان را با توجه به روابط بصری بین آن و چشم انداز مشخص می کند.

Fishery Terminal Fish Market / Estudio Acta - عکاسی خارجی، پنجره، نما
© فرناندو آلدا
Fishery Terminal Fish Market / Estudio Acta - تصویر 17 از 22
پلان طبقه اول
Fishery Terminal Fish Market / Estudio Acta - عکاسی بیرونی، نما
© فرناندو آلدا

برای حرفه ای ها، بازار ماهی یک فرآیند است، باید یک ماشین کامل، مدرن و کاربردی باشد. به همین دلیل است که طبقه اول بازتاب مستقیم چرخه کار و جریان های عملکردی است، از ورود ماهی به ،ه تا ،وج آن بر روی کامیون ها. اتاق حراج، مانند یک حیاط، قلب ساختمان است، فضایی با ارتفاع دو برابر، که در محیط بالایی آن نورپردازی شده و بقیه فرآیندها در اطراف آن گردش می کنند.

Fishery Terminal Fish Market / Estudio Acta - عکاسی داخلی، پله ها
© فرناندو آلدا

برای بازدید کننده، فرآیندهای روزانه تبدیل به یک نمایش می شود. این بدان م،ی است که علاقه خاصی به برجسته ، محصولات و سیستم های صنایع دستی مانند اره ماهی منحصر به فرد وجود دارد، که ساختمان هدف آن بسیار باز و پذیرای نگاه های بیرونی است اما در عین حال در گردش های خود کنترل می شود.

Fishery Terminal Fish Market / Estudio Acta - عکاسی داخلی، ستون
© فرناندو آلدا
Fishery Terminal Fish Market / Estudio Acta - تصویر 22 از 22
بخش ساخت و ساز عمومی
Fishery Terminal Fish Market / Estudio Acta - عکاسی داخلی، بیم
© فرناندو آلدا

برای شهر، ساختمان جدید قصد دارد ادای احترامی به دنیای دریا در انحناهای نرم، کشش و بافت پوشش آن باشد: بادبان ها، تورها، طناب ها، و … شبح ها، رنگ ها و حتی مواد را برای ساختمان. هدف تصویر آن جذاب بودن است، بدون اینکه در فریاد قرار بگیرد، آن را متمایز می کند. این در مورد ، ناشناس ماندن برای تقویت نقش جدید است، نقش جاذبه توریستی، که به شدت مکمل فعالیت اصلی ساختمان و نقش آن در شهر است.

Fishery Terminal Fish Market / Estudio Acta - Exterior P،tography
© فرناندو آلدا

وضعیت باز آن به شهر از یک ایوان بزرگ سرپوشیده به سمت غرب شروع می شود که در آن شیشه ای بازار ماهی را در معرض دید قرار می دهد و به فرد اجازه می دهد تا از بیرون به ادعای حیاط حراج فکر کند. طبقه دوم فضایی واحد مانند گلخانه ای است که زیر پوشش منسوجات آن منظره داخلی از حجم های کوچکی را که کاربری های محدودی را در بر می گیرد، باز می کند: آشپزخانه، دفاتر، توالت ها، امکانات، و انبارها. بازدیدکننده بین آنها گردش می کند تا به کار حراجی ها و حمل و نقل و همچنین دسترسی به کافه تریا و تراس ممتاز آن فکر کند.

Fishery Terminal Fish Market / Estudio Acta - عکاسی داخلی، آشپزخانه، نما
© فرناندو آلدا
Fishery Terminal Fish Market / Estudio Acta - تصویر 19 از 22
آ،ونومتری
Fishery Terminal Fish Market / Estudio Acta - عکاسی داخلی
© فرناندو آلدا

در سطح سازنده، ساختمان یک قرائت صعودی سه گانه ارائه می دهد: طبقه همکف از بتن مسلح، بسیار زمین ساختی، صنعتی و مقاوم ساخته شده است. بر روی دال پس کشیده ای که آن را می پوشاند، طبقه فوق، زیبا و سبک با جعبه های سازه ف،ی و دال های سبک قرار دارد. روی کل ساختار ف،ی منحنی قرار گرفته است که پوشش نساجی را پشتیب، می کند – سوراخ شده، سوراخ شده یا پر شده – که نما و سقف را می پوشاند.

Fishery Terminal Fish Market / Estudio Acta - عکاسی بیرونی، نما
© فرناندو آلدا




منبع: https://www.archdaily.com/996345/fishery-terminal-lonja-de-pescado-estudio-act،