ویلاهای آچیوته / Formafatal | آرک دیلی


ویلاهای آچیوته / Forma،al

Achioté Villas / Forma،al - عکاسی خارجی، جنگل، پنجره
© BoysPlayNice

ویلاهای Achioté / Forma،al - عکاسی خارجی، جنگلویلاهای Achioté / Forma،al - عکاسی بیرونی، باغAchioté Villas / Forma،al - عکاسی داخلی، اتاق نشیمنAchioté Villas / Forma،al - عکاسی داخلی، میز، صندلی، جنگل، باغAchiote Villas / Forma،al - تصاویر بیشتر+ 45


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

ویلاهای Achioté / Forma،al - عکاسی خارجی، جنگل
© BoysPlayNice

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. این پروژه اولین پیاده‌سازی “زمین درهم” در کاستاریکا است. ما به طور کامل از خاک رس حاصل از حفاری ها برای ساخت تمام دیوارهای باربر محیطی استفاده کردیم. در نزدیکی شهر یوویتا، در زمینی به مساحت 11000 متر مربع در ارتفاع 300 متری از دریا، دو ویلا کوچک بر روی تپه ای که بیش از حد از جنگل پوشیده شده بود طراحی کردم. هر دو ویلا که تا حدی در بالای شیب تند ج،ی قرار دارند، برای اجاره های تفریحی کوتاه مدت طراحی شده اند. مساحت هر یک از آنها 90 متر مربع است.

Achioté Villas / Forma،al - عکاسی بیرونی، پنجره، جنگل، باغ
© BoysPlayNice
ویلاهای Achioté / Forma،al - عکاسی خارجی، جنگل
© BoysPlayNice
Achiote Villas - تصویر 45 از
طرح سایت

قصد من طراحی خانه های پایدار با فضای داخلی بیوفیلیک بود که به طرز پیچیده ای فکر شده و در عین حال شکل دهی آنها به شدت مینیمال و ساده خواهد بود. بدون ،صر اضافی غیر ضروری، اما همچنین چیزی برای از دست دادن. معماری ویلاها با خطوط نازک و تیزش در تضاد با پوشش گیاهی سرسبز استوایی عمدی است، اما متریال و رنگ انتخاب شده کاملاً با محیط اطراف منطبق است.

ویلاهای Achioté / Forma،al - عکاسی بیرونی، باغ، جنگل
© BoysPlayNice
ویلاهای Achioté / Forma،al - عکاسی خارجی
© BoysPlayNice

هر دو ویلا از نظر معماری ی،ان هستند. مواد، طرح پلان طبقه، یا جهت گیری به سمت نقاط اصلی نیز ی،ان هستند. با این حال، آن را در داخل، به ویژه با مفهوم رنگ آن، که تا حدی در بیرون نیز منع، شده است، متفاوت است. طراحی معماری بر اساس مکان های نابغه – بر اساس جهت گیری طرح ساختمان به سمت نمای بی پایان اقیانوس آرام و مورفولوژی زمین است. مفهوم رنگ داخلی به انرژی هایی پاسخ می دهد که قبل از ساخت ویلاها در موقعیت مک، آنها درک می شد.

Achioté Villas / Forma،al - عکاسی داخلی، میز، باغ، پاسیو، عرشه
© BoysPlayNice

اگرچه ویلاها تنها 12 متر از هم فاصله دارند، اما هر کدام از آنها ارتعاشات متفاوتی دارند که در طراحی داخلی منع، شده است. ویلای جاسپیس (جاسپیس = جاسپر، ویلای روشن) انعکاسی از انرژی یین است. نه تنها از نظر بصری، بلکه با ارتعاشاتش به اقیانوس و آسمان متصل است. با مفهوم رنگ در سایه های شنی، من به این ارتباط پاسخ می دهم. نفریت ویلا (نفریت = یشم، ویلای تاریک) بازتابی از انرژی یانگ است. در ویلای نفریت می تو،د ارتباط بین زمین و جنگل را احساس کنید. در اینجا نیز مفهوم رنگ انتخاب شده واکنشی به این انرژی هاست و رنگ قرمز مایل به قرمز کف بتنی سایه خاک محلی را به فضای داخلی خانه منتقل می کند. به محض ورود، هر دو ویلا بسیار نامحسوس و فروتن به نظر می رسند.

Achiote Villas - تصویر 42 از
پلان طبقه

در طرفین آنها با گیاهان گرمسیری تازه کاشته شده اند. اما به محض عبور از ویلا، بیشتر به سمت تراس های معلق، پس از چند قدم، منظره اقیانوس در حال باز شدن است و خود را در فضای سخاوتمندانه اتاق خواب اصلی با تراس های مجاور و است، غوطه ور بی نهایت خواهید دید. گویی ناگهان خود را در ویلایی متفاوت از ورود خود می بینید. من تاکید زیادی بر تمام ساخت و سازها دارم – جزئیات معماری و محدودیت های متقابل آنها. مواد بصری خام دیوارهای خاکی و بتن با تیرهای فولادی سازه ای H تکمیل می شود که از یک دال سقفی یکپارچه بتنی حمایت می کند.

Achioté Villas / Forma،al - عکاسی داخلی، اتاق خواب
© BoysPlayNice
Achioté Villas / Forma،al - عکاسی داخلی، اتاق خواب، تختخواب، وان حمام، صندلی
© BoysPlayNice

تیرها و تیرهای حلقوی خانه فقط در ،مت بالایی سقف که با یک جفت پروفیل فولادی “U” اندود شده است نمایان است. آنها همچنین عملکرد اتاق زیر شیرو، سقف را انجام می دهند. تمام نماهایی که به سمت مناظر بی پایان از اقیانوس طراحی شده اند از شیشه بدون قاب طراحی شده اند. پروفیل ،مت های کشویی و جامد نماهای شیشه ای در شیارهای دال بتنی سقف فرو رفته است. به این ترتیب نصب ریل های روشنایی داخلی و ریل اتصال پشه بند و پرده های اطراف تخت نیز اعمال شد.

ویلاهای Achioté / Forma،al - عکاسی داخلی، آشپزخانه، پنجره، پرتو
© BoysPlayNice
ویلاهای Achioté / Forma،al - عکاسی داخلی، حمام
© BoysPlayNice

دال کف بتنی با روکش سیم، ساختاری بدون لغزش پوشیده شده است که در هر ویلا متفاوت است. دیوارهای داخلی باقیمانده از جمله مبلمان جامد با طراحی سفارشی بتنی نیز روی سطح سیم، هستند، اما در اینجا با روکش مات صاف. با توجه به آب و هوای کاستاریکا و رطوبت بالا، مواد را تا حد امکان بادوام انتخاب کردم. برای درک دیوارهای سفالی “رمد زمین” از یک متخصص با تجربه از برزیل، صاحب شرکت Terra Compacta دعوت کردم زیرا در کاستاریکا هیچ ، تجربه ای با این روش ساخت نداشت.

Achioté Villas / Forma،al - عکاسی داخلی، میز، صندلی، جنگل، باغ
© BoysPlayNice

د،ل مانتوو، از Terra Compact چندین صنعتگر محلی را آموزش داد و آنها با هم می توانند اولین مکان خود را برای تحقق معماری Rammed Earth در کاستاریکا نسبت دهند. معماری مینیمالیستی در فضای داخلی نیز منع، شده است، جایی که هیچ دری به جز پانل کشویی با فرمت بزرگ در بخش دوش و توالت وجود ندارد. همچنین عملکرد دیوار آویز با یک آینه بزرگ را انجام می دهد. تج،ات فضای داخلی بیشتر به صورت سفارشی می باشد. میز آشپزخانه، سینک، قفسه ها، میزهای کنار تخت انفرادی یا نیمکت از بتن ساخته شده اند.

ویلاهای Achioté / Forma،al - عکاسی خارجی
© BoysPlayNice

برای برخی از بازی های یک نفره بتنی، من از کار استودیوی طراحی بلژیکی برام واندر بیکه الهام گرفتم. ایجاد این استودیو بسیار به من نزدیک است. سایر مبلمان، چراغ‌ها، لوازم جانبی و آثار هنری با توجه به اصالت، اغلب مستقیماً از طراحان در تمام قاره‌ها، با دقت انتخاب شدند.

Achioté Villas / Forma،al - عکاسی داخلی، اتاق خواب
© BoysPlayNice




منبع: https://www.archdaily.com/995259/achiote-villas-forma،al