هتل لوفت بدروم / معماران تابانلی اوغلو


هتل لوفت بدروم / معماران تابانلی اوغلو

هتل لوفت بدروم / معماران تابانلی اوغلو - عکاسی از نمای بیرونی، پنجره، نما
© جمال امدن

هتل لوفت بدروم / معماران تابانلی اوغلو - عکاسی خارجی، نما، پنجرههتل لوفت بدروم / معماران تابانلی اوغلو - عکاسی داخلی، کمدهتل لوفت بدروم / معماران تابانلی اوغلو - عکاسی خارجی، آجر، نما، بتنهتل لوفت بدروم / معماران تابانلی اوغلو - عکاسی بیرونیهتل لوفت بدروم / معماران تابانلی اوغلو - تصاویر بیشتر+ 24


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

هتل لوفت بدروم / معماران تابانلی اوغلو - عکاسی بیرونی
© جمال امدن

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. نگر، اصلی ارائه طرحی بود که برای تعدادی از طرحواره های عملیاتی من، باشد. با توجه به توپوگرافی و طبیعت منطقه، زوایای آفتاب، باد، سرسبزی و شیب های زمین، کاربری اراضی برنامه اسکان هتل، واحدهای خصوصی و مناطق اجتماعی را که از اجزای طرح اقامتگاه تابست، هستند، هدایت کرد. بدروم

هتل لوفت بدروم / معماران تابانلی اوغلو - عکاسی بیرونی
© جمال امدن
هتل لوفت بدروم / معماران تابانلی اوغلو - تصویر 23 از 29
پلان – سایت
هتل لوفت بدروم / معماران تابانلی اوغلو - عکاسی داخلی، نما
© مارک گودوین

زبان معماری با توپوگرافی منحصربه‌فرد ،یب می‌شود و به آن پاسخ می‌دهد و بدون برهم زدن ویژگی‌های اساسی آن، آن را تغییر شکل می‌دهد. پوشیده از درختان کاج و شاخ و برگ مدیترانه ای، درختان زمین مستندسازی شد و پروژه بر این اساس طراحی و – در صورت ،وم – اصلاح شد. واحدها از نظر مقاصد معماری قوی هستند و در عین حال کاملاً با محیط ،یب می شوند، واحدها با دقت خاصی قرار می گیرند.

هتل لوفت بدروم / معماران تابانلی اوغلو - عکاسی داخلی، کمد
© جمال امدن
هتل لوفت بدروم / معماران تابانلی اوغلو - تصویر 25 از 29
پلان – طبقه 1

،یبی از مناطق باز، نیمه باز و بسته هسته اصلی طراحی است. ادغام با طبیعت، خورشید و نسیم در یک نگرش کنترل شده از واحدها استقبال می کنند، آب و هوای طبیعی برای روزهای گرم تابستان. در همین حال، تمام بلوک ها برای گرفتن منظره دریا قرار گرفته اند. تعادل نور و سایه، ارتعاش و آرامش، زیر روزا و اشتراکی در وجود فیزیکی پروژه تمرین شده است.

هتل لوفت بدروم / معماران تابانلی اوغلو - عکاسی خارجی، نما، پنجره
© جمال امدن
هتل لوفت بدروم / معماران تابانلی اوغلو - عکاسی از نمای بیرونی، پنجره، نما
© مارک گودوین

با الهام گرفتن از نحوه اتصال شهرهای قدیمی همسایه به زمین و اطراف آن، ارتباط آنها با دنیای انس، و غیر انس،، واکنش های بومی به شرایط اقلیمی و نوری، ال،ای س،تگاهی و کاربری های فرهنگی از محیط ساخته شده که به ،ه خود، روش‌هایی برای درک «مکان‌های نابغه» هستند، طراحی به دنبال پیاده‌سازی استراتژی‌ها و رویکردهایی است که به آنها متصل می‌شوند. روح زمین در طرح، حفره ها و راهروها، فضاهای باز و روابط آنها، کاربری ساحلی و ایده های کلی س،تگاه زندگی می کند. فروتنی هسته اصلی تصمیم طراحی با توجه به نگرش معماری محلی و احترام به طبیعت موجود بوده است که با استفاده از مصالح ساختم، محلی پشتیب، می شود.

هتل لوفت بدروم / معماران تابانلی اوغلو - عکاسی بیرونی، باغ، پرتو، پاسیو
© جمال امدن
هتل لوفت بدروم / معماران تابانلی اوغلو - تصویر 26 از 29
پلان – طبقه 2
هتل لوفت بدروم / معماران تابانلی اوغلو - عکاسی بیرونی، پنجره، آجر، نما
© مارک گودوین

اختلاط انسان ساخته شده با طبیعی با استفاده از مواد تقویت می شود. مواد مورد استفاده از منابع محلی تهیه شده و از آنها “خام” استفاده می شود، از جمله چوب و نی، که به ،ه خود، محیطی ساخته شده را فراهم می کند که به دنبال تعمیر و نگهداری کم و از نظر زیبایی شناختی هوازدگی است. این پروژه که در محیط خود تعبیه شده است، در نحوه ،یب آن با منظره الهام بخش است. سنگ‌هایی که در محل حفاری می‌شوند، دوباره به کار گرفته می‌شوند و در نماها، مسیرهای پیاده‌رو، دیوارهای حائل و ،اصر ساختاری به طور ی،ان استفاده می‌شوند. بافت و رنگ بتن نتیجه مستقیم سنگدانه ها از محل است که ساختمان ها را بیشتر به پس زمینه خود متصل می کند. امکانات موجود در ساحل بر روی ص،ه ها قرار گرفته اند و آنها را لمس می کنند اما آسیبی نمی بینند و تا دریا امتداد می یابند.

هتل لوفت بدروم / معماران تابانلی اوغلو - عکاسی بیرونی
© جمال امدن




منبع: https://www.archdaily.com/996629/،،-loft-،tel-tabanlioglu-architects