نقشه کشی ساختمان و اجرای طراحی ساختمان ، گروه معماری مسعودیان

خواب مستر به عنوان جایگاهی در نظر گرفته می شود که قابلیت استراحت والدین خانواده را در بخش خصوصی ساختمان در نظر می‌گیرد. ممکن است خواب مستر دارای زیرمجموعه ‌هایی همانند مستر، کلوززینگ روم، اتاق لباس، اتاق آیینه و دیگر موارد باشد. اما به دلیل این‌که امروزه آشپزخانه‌ ها فقط لازم است که از فضای اصلی سالن پذیرائی تفکیک شوند، وجود اوپن می‌تواند فقط برای جلوگیری از دید ساکنین باشد و ممکن است به‌ خوبی عمل نداشته باشد.

  • طراحی پلان ساختمان اولین فاکتور مهم در صنعت ساختمان سازی می باشد که اساس طرح ساختمان است.در طراحی نقشه معماری ساختمان فاکتورهای مختلفی تاثیر می گذارند از جمله تعداد و نوع و سن کاربران استفاده کننده از آن محیط و کاربری آن ساختمان.
  • در نظر گرفتن تمامی این عوامل و اصول‌ ها که ممکن است به‌ ظاهر کوچک و ساده شمرده شود، می ‌تواند در کیفیت نقشه ساختمان بسیار مؤثر واقع شود.
  • ۱- مساحت و متراژ یکی از اتاق خواب ها باید از اتاق های دیگر بیشتر باشد که برای اتاق مستر و یا والدین باشد.
  • در نظر گرفتن اتاق خواب مشترک برای فرزندان هم‌جنس نیز نکته مناسبی می ‌باشد.

در مورد سرویس‌بهداشتی و حمام هم باید این نکته را مدنظر داشته باشید و این فضاها را طوری طراحی کنید که درِ ورودی آن‌ها از هیچ‌کدام از فضاهای پذیرایی، ناهارخوری، نشیمن و آشپزخانه قابل رؤیت نباشد. بنابراین کاملا مشخص است که نباید سطح نورگیری اتاق نشیمن با اتاق‌خواب یکسان باشد! به‌عنوان‌مثال، اتاق‌خوابی را در نظر بگیرید که عرض پنجره آن ۳ متر است. این ساختمان جنوبی از سمت شرق نیز دسترسی دارد.برای آن لنداسکیپ و استخر زیبایی طراحی شده است. سازه ساختمان بتنی است و نمای زیبا و مدرن آن چشم هر بیننده ای را به خود جلب می کند.

طراحی درب ها و پنجره ها

پس بهتر است که با داشتن یک پلان و نقشه درست و اصولی از ابتدا به تمام جنبه‌های پروژه فکر کرده و با خیال و تصمیم آسوده و نهایی، ساخت بنا (چه ویلا، چه آپارتمان و چه هر بنای دیگر) را شروع کرده که در پایان کار هدف نهایی حاصل شود. با مطالعه این کتاب نکات بسیار مهمی درباره طراحی ساختمان‌های مسکونی و اینکه چطور باید پروژه‌های اجرایی خودتان را طراحی کنید، یاد خواهید گرفت. لطفا با شماره‌های شرکت تماس بگیرید تا راهنمایی‌تان کنیم و در صورت تمایل و عقد قرارداد، طراحی پروژه‌تان را به بهترین شکل ممکن انجام دهیم. مساحت یک اتاق‌خواب استاندارد، صرف‌نظر از شکل ظاهری اتاق و جداره‌ها که نقش تعیین‌کننده‌ای در چیدمان و نحوه مبلمان‌کردن تجهیزات داخل اتاق دارد، حداقل باید حدود ۱۲ مترمربع باشد. توجه داشته باشید که این میزان مساحت، بدون در نظر گرفتن فضای اشغال‌شده توسط کمدها است. در مورد آشپزخانه که قلب تپنده هر خانه‌ای است، پیشنهاد می‌شود که حداقل مساحت آن، از ۱۰درصد زیربنای مفید واحدمسکونی کمتر نباشد.

انواع پلان ساختمانی:

در صورتی که نیاز به مشاوره و یا کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نقشه کشی ساختمان و مراحل تهیه نقشه را دارید با کارشناسان و مشاوران آرین پاراکس در ارتباط باشید. جهت مشاهده و کسب اطلاعات بیشتر می توانید به قسمت دکوراسیون داخلی ، نمای ساختمان و یا قسمت دانستنی ها مراجعه نمایید همچنین جهت راهنمایی های بیشتر در قسمت تماس با ما پیام بگذارید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس گیرند. برای تهیه ی برگه های نظام مهندسی شما می توانید به شرکت های معماری مراجعه کنید که آنها شما را در انجام فرایندهای لازم یاری می کنند .

در زمان تهیه نقشه های اداری باید شرایط تهویه هوای محیط را در نظر گرفت. نمای ساختمان از جمله مواردی است که باعث زیباتر جلوه دادن ساختمان شما می شود و برای مالک ساختمان ارزش افزوده ایجاد خواهد کرد. شرکت ساختمانی ریبیلدینگ بام یکی از شرکت های برتر ساختمان سازی در شهر تهران است. کیفیت کار و چگونگی فضاهای داخلی تاثیر زیاد و عمیقی بر بهره وری فیزیکی و همچنین عملکرد روانی انسان خواهد داشت.

بهترین حالت در طراحی آشپزخانه زمانی اتفاق می‌فتد که آشپزخانه با کمی عقب‌نشینی و با فاصله از جداره اصلی نما طراحی گردد تا ضمن بهره‌برداری از نور و تهویه طبیعی، از تابش نور مستقیم و گرم‌شدن بیش‌ازحد آشپزخانه جلوگیری شود. آشپزخانه قلب هر خانه‌ای است و معمولاً بانوی منزل زمان زیادی از روز را در آن سپری می‌کند. اما باید توجه شود که با توجه به وجود وسایل گرمازا مثل اجاق‌گاز، پکیج و حتی یخچال در داخل آشپزخانه و انجام فعالیتهای روزانه و خسته‌کننده، نور مستقیم و زیاد می‌تواند باعث آزردگی و ناراحتی استفاده‌کننده، خصوصاً در فصول گرم سال شود. دسترسی به ساختمان از سمت شمال و غرب است .دارای بخش تجاری و دو واحد مستقل بر روی آن است که هر واحد در یک طبقه است. خلاصه ی کلام اینکه، به لحاظ تناسبات، زمین با بر 11 متری میتواند زمین بهتری باشد، اما نقشه ی نهایی ای که طراحی می شود بستگی بسیاری به خلاقیت معمار و طراح آن دارد.