نقشه ساختمان سه خوابه شیک بهترین نقشه ساختمانی-سایبان پارس

8-یک طرح ویلا یا آپارتمان خوب باید کامل باشد و همه جانبه باید اصولی و خوب باشد یعنی هم باید پلان زیبا و هم نمای خوبی داشته باشد تا در نهایت پروژه‌ای کامل باشد. چون وقتی انسان وارد یک بنا می شود، دریافت‌های روانی و احساسی که از بنا دارد، هم از منظر بیرئنی است و هم وقتی که در درون آن قرار می‌گیرد پس هم فرم و نمای آن بنا و هم پلان آن اهمیت دارد که از هر دو زاویه زیبا و کارا باشد. در واقع داشتن یک طرح ویلا یا آپارتمان خوب یک سرمایه است و باید آن را در دل پروسه سرمایه گذاری قرار داد و به طرح به دید هزینه نباید نگاه کرد چون از یک طرح خوب است که یک بنای خوب خلق می شود و انسان در ارتباط مستقیم با آن قرار می‌گیرد.

  • عموماً برای مصالح حمام و توالت رنگ روشن در نظر می‌گیرند تا از این طریق نظافت آن‌ها همیشه برقرار باشد.
  • در مورد سرویس‌بهداشتی و حمام هم باید این نکته را مدنظر داشته باشید و این فضاها را طوری طراحی کنید که درِ ورودی آن‌ها از هیچ‌کدام از فضاهای پذیرایی، ناهارخوری، نشیمن و آشپزخانه قابل رؤیت نباشد.
  • در فضاهای نشیمن خصوصی لازم است که نور با شدت بسیار زیادی نباشد و به صورت کنترل شده به فضای پیرامون بتابد.
  • البته، طراحی ویلاها و خانه های دوبلکس نیز تقریبا همین گونه است و تفاوت زیادی را شامل نمی شود.
  • اگر بافت تراکمی زمین و سطح دسترسی گود آن پایین باشد، ممکن است هزینه ساخت زیرزمین نیز برای شما در نظر گرفته است.
  • در نظر گرفتن این فیلتر می تواند از این‌که افراد به یک‌باره واحد فضای خصوصی منزل شوند، پیشگیری کند.

ممکن است برخی از کارفرماها نیز ممکن است خواستار طراحی و کلوززینگ روم داشته باشند. اتاقی که تو در تو در اتاق مستر در نظر گرفته می‌شود و اغلب برای استفاده تعویض لباس‌ ها و قرار دادن لباس ‌ها، آییه و دیگر موارد تهیه شده است را کلوززینگ روم می‌گوییم. مجله خبری سایبان پارس حتما یکی از اتاق خواب ها را با توجه به متراژ بنا به عنوان اتاق خواب مستر یا اتاق خواب والدین در نظر بگیرید. پس از مشخص شدن محل قرارگیری پله و آسانسور در نقشه پلان باید یک تقسیم بندی کلی در رابطه با فضاهای عمومی، خصوصی و نیمه خصوصی صورت گیرد.

طراحی نقشه های ساختمانی لوکس

پلان یک ساختمان در واقع نقشه‌ای است که یک برش افقی فرضی از سازه را به طور کلی نشان می‌دهد. هزینه ی طراحی یک پلان معماری به ازای هر متر مربع 5000 الی 7000 تومان می باشد. هر استان نسبت به ضوابط شهرداری و شهرسازی خود درصد قابل ساختی را مشخص می نماید، که پروانه ی ساختمانی دقبقا طبق آن متراژ و مساحت صادر می گردد.

نقشه ساختمان سه طبقه

مساحت یک اتاق‌خواب استاندارد، صرف‌نظر از شکل ظاهری اتاق و جداره‌ها که نقش تعیین‌کننده‌ای در چیدمان و نحوه مبلمان‌کردن تجهیزات داخل اتاق دارد، حداقل باید حدود ۱۲ مترمربع باشد. توجه داشته باشید که این میزان مساحت، بدون در نظر گرفتن فضای اشغال‌شده توسط کمدها است. به‌عنوان نکته پایانی درباره تراس، برای زیباترشدن نمای ساختمان، بهتر است که دیواره جلویی تراس (دست‌انداز یا جان‌پناه تراس)، هم‌تراز با جداره اصلی نما نباشد. توصیه می‌کنم حتما این قسمت را کمی جلوتر یا عقب‌تر از پوسته اصلی نمای ساختمان طراحی کنید.

پیشنهاد می‌کنم در طراحی نقشه ساختمان‌های مسکونی که مساحت زیربنای مفید آن‌ها بیشتر از ۱۸۰ مترمربع است، حتماً فضایی را هم به‌عنوان نشیمن خصوصی در نظر بگیرید. سازه این نقشه ساختمان تلفیقی از مصالح بنایی و اسکلت بتنی می باشد .دسترسی به آن از سمت شمال و شرق ساختمان است.طبقه همکف به صورت دوبلکس و طبقه اول به صورت دو واحد مستقل طراحی گردیده است.برای دانلود پلان سه طبقه تلفیقی کلیک کنید. این پلان دارای دسترسی از سمت جنوب و سازه آن اسکلت بتنی می باشد.ساختمان در 3 طبقه زیرزمین،همکف و اول طراحی گردید است.در طبقه اول این نقشه ساختمان دو واحد مستقل دو خوابه قرار دارد. همین اتفاق ممکن است سبب افت کیفیت در رابطه با فضای داخلی یک ساختمان با عرض ۸ متر داشته باشد. عموماً آشپزخانه جزئی از سالن به حساب می‌ آید و آشپزخانه ‌های امروزی به عنوان آشپزخانه های دیواری نام گرفته اند.